تاریخ : Wed 24 Apr 2024 - 00:08
کد خبر : 189942
سرویس خبری : ورزش

حضور بیرانوند مقابل سپاهان در هاله‌ای از ابهام

سرخپوشان هم‌قسم شدند؛

حضور بیرانوند مقابل سپاهان در هاله‌ای از ابهام

پرسپولیس در یک هفته پیش رو دو بازی سنگین و سرنوشت‌ساز باید انجام دهد. دو مسابقه‌ای که برای آنها درواقع سرنوشت این فصل‌شان را رقم خواهد زد. بازی فردا مقابل آلومینیوم در رقابت‌های جام حذفی است و سرخپوشان در نیم‌فصل دوم لیگ مقابل این تیم شکست خوردند. باختی که این بار هم اگر تکرار شود به قیمت از دست دادن یک جام خواهد بود.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس در یکی از بازی‌های مهم خود در این فصل در مرحله یک‌هشتم جام حذفی کشور، فردا به مصاف تیم آلومینیوم اراک خواهد رفت. در همین راستا اوسمار از روز گذشته از بازیکنان جوان و تیم‌های پایه خواسته در تمرین تیم پایه‌ها شرکت کنند تا با تمرکز بیشتری بتواند تمرینات تاکتیکی مدنظرش برای بازی روز جمعه را در تمرین پیاده کند. پرسپولیس برای این بازی علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه و وحدت حنانوف را به علت مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. در این بین فقط عالیشاه مصدوم جدید اردوی تیمش است و از این رو ترکیب سرخپوشان نسبت به بازی‌های اخیر با یک تغییر مواجه خواهد شد، به این صورت که احتمالا وحید امیری جای عالیشاه را خواهد گرفت. بازیکنی که با خصوصیات بالای دوندگی و جنگندگی‌اش ازجمله بازیکنان مورد علاقه اوسمار است و بعید است در صورت عملکرد خوب در بازی حذفی مجددا به نیمکت سرخپوشان برگردد.

سرخپوشان هم‌قسم شدند
پرسپولیس در یک هفته پیش رو دو بازی سنگین و سرنوشت‌ساز باید انجام دهد. دو مسابقه‌ای که برای آنها درواقع سرنوشت این فصل‌شان را رقم خواهد زد. بازی فردا مقابل آلومینیوم در رقابت‌های جام حذفی است و سرخپوشان در نیم‌فصل دوم لیگ مقابل این تیم شکست خوردند. باختی که این بار هم اگر تکرار شود به قیمت از دست دادن یک جام خواهد بود. بازی بعدی نیز چهارشنبه آینده مقابل سپاهان است که تیم اوسمار محکوم به برد در این مسابقه خواهد بود تا شانس رسیدنش به صدر جدول را از دست ندهد. در همین راستا اوسمار در تمرین تیمش از بازیکنان خواسته در این روزهای فوق‌العاده حساس فقط روی دو بازی خود تمرکز کرده تا این دو بازی را هم به مانند دیدارهای اخیر با پیروزی پشت سر بگذارند. در همین راستا نیز بازیکنان در تمرین هم‌قسم شدند این هفته را به سلامت سپری کنند تا همچنان برای کسب دو جام امیدوار باشند.
گل‌محمدی سوژه بازیکنان پرسپولیس
در دو سه روز اخیر بحث حضور یحیی گل‌محمدی در تراکتور حسابی داغ بوده و طبیعی است که این مساله مورد توجه شاگردان سابق وی هم باشد. از این رو سرخپوشان در تمرین روز گذشته در مورد حضور یحیی در تبریز اظهارنظر می‌کردند. از آنجا که چند بازیکن پرسپولیس مورد توجه تراکتور قرار دارند، این مساله نیز با توجه به حضور احتمالی یحیی در تبریز سوژه شد. برخی از نفرات تیم اعتقاد داشتند که حداقل یکی دو نفری از تیم‌شان در صورت حضور یحیی در تراکتور، به این تیم خواهند رفت.

احتمال 50 درصدی حضور بیرانوند مقابل سپاهان
علیرضا بیرانوند که از روز یکشنبه این هفته گچ دستش را باز کرده و تمرینات مخصوص خود را که بیشتر شامل فیزیوتراپی است آغاز کرده، همچنان نمی‌تواند در کنار بقیه گلرها تمرینات مخصوص داشته باشد. او بعد از باز کردن گچ دستش این احساس را دارد که دستش ضعیف شده و نیاز به تقویت دارد. از طرفی پزشکان به وی گفته‌اند که باید با حوصله و کم‌کم تمریناتش را آغاز کند و کوچک‌ترین عجله‌ای باعث خواهد شد چندهفته‌ای دور از میدان باشد. در شرایط فعلی، او هفته آینده را زمان آغاز تمرینات اصلی‌اش در نظر گرفته که اگر به همین روال پیش برود، از یکی دو روز قبل از بازی با سپاهان شرایط انجام تمرینات اصلی را پیدا خواهد کرد. در چنین شرایطی باید دید او شرایط بازی کردن در یک بازی خیلی سنگین با سپاهان را خواهد داشت یا نه. بیرو در صحبت با همبازیانش اعلام کرده که فعلا 50 درصد شانس بازی با سپاهان را دارد و چندان از حضور در این مسابقه مطمئن نیست. چنانچه رفیعی در بازی با آلومینیوم هم بتواند عملکرد خوبی داشته باشد، آن وقت احتمال حضور او در بازی با سپاهان هم خیلی زیاد است، در غیر این صورت ممکن است شرایط فرق کند.

وعده پرداختی به سرخپوشان
با تغییر مالکیت باشگاه پرسپولیس حالا بازیکنان این تیم بیش از هر زمان دیگری از باشگاه خود انتظار دارند که مطالبات عقب‌افتاده آنها را پرداخت کند. در همین راستا مسئولان باشگاه پرسپولیس قول پرداختی در 10 اردیبهشت را به سرخپوشان داده‌اند به این امید که کنسرسیوم بانک‌ها در اولین اقدام، پول به باشگاه تحت مالکیت خود ترزیق کند. جالب اینکه در این مورد خبرهای ضدونقیضی در مورد پرداخت 10 درصد از قرارداد سرخپوشان توسط هر یک از بانک‌هایی که در مالکیت باشگاه پرسپولیس سهم دارند، مطرح شده است درحالی‌که هیچ‌یک از این بانک‌ها قرار نیست به صورت جداگانه به این باشگاه پرداختی داشته باشند. درحقیقت همه‌چیز تحت کنترل کنسرسیوم بانک‌ها خواهد بود و این کنسرسیوم سهم پرداختی هر یک از بانک‌ها را تعیین خواهد کرد. ناگفته نماند که این کنسرسیوم در اولین فرصت قصد دارد اعضای جدید هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس را مشخص کند تا در این هفته‌های حساس این باشگاه از هر نظر شرایط مطلوبی داشته باشد.

نگرانی هواداران بابت نوع واگذاری
با نهایی شدن واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، همچنان در فضای مجازی شاهد واکنش‌های متفاوت از سوی هواداران این دو باشگاه هستیم. هواداران استقلال از اینکه پتروشیمی خلیج‌فارس مالکیت باشگاه‌شان را برعهده گرفته حسابی خوشحال هستند و اعتقاد دارند که از نظر مالی اتفاقات خیلی خوبی برای باشگاه‌شان رخ خواهد داد. اما در آن‌سو هواداران پرسپولیس از نوع واگذاری باشگاه‌شان گله‌مند هستند. مخصوصا بعد از اینکه یک‌سری از بانک‌ها مدعی شدند دولت آنها را مجبور به خرید بخشی از سهام باشگاه پرسپولیس کرد و بانک‌شهر هم چون طلب سنگینی از این باشگاه داشت وارد عمل شد. مساله دیگری که هواداران پرسپولیس را نگران می‌کند این است که در مورد سیاست‌های این باشگاه قرار نیست یک شرکت خاص تصمیم بگیرد بلکه نمایندگان 6 بانک قرار است در سیاستگذاری‌ها دخیل باشند و اعضای جدید هیات‌مدیره این باشگاه را هم درواقع 6 بانک مشخص کنند. مساله‌ای که می‌تواند اختلاف نظر و حواشی احتمالی را برای باشگاه پرسپولیس ایجاد کند. قدر مسلم در مورد سرنوشت هر دو باشگاه از حالا نمی‌شود چیزی را پیش‌بینی کرد و اتفاق خوبی که برای این دو باشگاه رخ خواهد داد این است که حداقل از شر بدهی‌های تمام‌نشدنی خود خلاص می‌شوند. ضمن اینکه دولت همچنان بر عملکرد مدیران این دو باشگاه نظارت خواهد داشت.