تاریخ : Sat 02 Jun 2018 - 18:41
کد خبر : 18891
سرویس خبری : دانشگاه

قیام 15 خرداد با حرکت حماسی مردم ورامین و پیشوا شناخته می‌شود

امام جمعه موقت تهران در واحد ورامین ـ پیشوا:

قیام 15 خرداد با حرکت حماسی مردم ورامین و پیشوا شناخته می‌شود

امام جمعه موقت تهران گفت: قیام 15 خرداد 42 قبل از اینکه با قیام مردم شهرهای دیگر مانند قم و تبریز شناخته شود، با حرکت حماسی، پرشور و شهادت طلبانه مردم ورامین و پیشوا شناخته می شود.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد ورامین ـ پیشوا، نهمین همایش پیشگامان انقلاب اسلامی با پیام آیت الله جوادی آملی و با محوریت 15 خرداد 42 با حضور خانواده های شهدا، اقشار مختلف مردم و جامعه دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در این همایش ضمن بزرگداشت حماسه بزرگ 15 خرداد گفت: شهرستان های ورامین و پیشوا به عنوان آفرینندگان مبدأ تاریخ انقلاب هستند و تحلیل و بررسی رویداد تاریخی 15 خرداد در سال 42 می تواند آرمان ها و اهداف والای انقلاب و تداوم این حرکت و ریشه های ماندگاری انقلاب را تبیین کند.

وی افزود: امام خمینی (ره) بر نقش ملت ایران در خلق انقلاب اسلامی در 15 خرداد به عنوان مبدأ انقلاب تاکید ویژه ای داشتند و حرکت ملت ایران در یک قرن و نیم گذشته در مبارزات سیاسی و در رویارویی با استبداد تأثیرگذار بوده است. ایشان یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی را 15 خرداد 42 ذکر کردند که نقش مردم پیشوا و ورامین و شهدا در تثبیت این مبدا برجسته است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: 15 خرداد با حرکت های سیاسی گذشته تاریخ ایران تفاوت اساسی دارد و اولین ویژگی حرکت ملت ایران در 15 خرداد، تاثیر گرفتن این حرکت از سخنان و بیانات مرجعیت دینی و اسلامی بود و اگر امام راحل و فریاد بلند ایشان نبود، با این حرکت عظیم و رویداد مهم روبرو نمی شدیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: ملت ایران و مردم مسلمان نمی توانند شاهد حضور استکبار و مزدوران در دنیای اسلام باشند. در اندیشه سیاسی امام راحل ایستادگی و مبارزه با نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در اوج قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 15 خرداد یک حرکت دینی و اسلامی ناب و متأثر از اندیشه سیاسی اسلام و تفکرات مرجعیت دینی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: انقلاب کاملاً یک هویت دینی و اسلامی دارد و این هویت دینی از عالی ترین سطح و بالاترین نقطه تفکر اسلامی یعنی مرجعیت دینی به دست آمده و این حرکت ناب منطبق بر آموزه ها و مبانی دینی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تاثیرگذاری این گونه همایش ها گفت: چهار دهه، انقلاب با قدرت ایستادگی کرد و هر روز سنگر جدیدی را فتح کرد، در همه عرصه های تقابل نظام اسلامی با نظام سلطه بدون استثنا با کمترین هزینه انقلاب پیروز بوده است.

وی تاکید کرد: اقتدار سیاسی و دفاعی، امنیت، وحدت، همبستگی و ساخت زیر ساخت های اقتصادی کشور کار مهمی بود که به آن دست پیدا کردیم، اما جامعه امروز ما نیازمند یک جریان قدرتمند فرهنگی است و نیازمند عقلانیت و دانش و تصمیم های صحیح برای استقبال از مشکلات برای حل چالش هاست.

امام جمعه موقت تهران با بیان بصیرت و آگاهی ملت ایران در دستیابی به پیروزی های عظیم گفت: تنها در سایه پافشاری بر آرمان های امام راحل، شهدای 15 خرداد، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم می توانیم به عزت و اقتدار ملی در فرو رفت این تنگناها دست یابیم.