تاریخ : Wed 11 Oct 2017 - 14:51
کد خبر : 11865
سرویس خبری : ورزش

پس «مسئولیت اجتماعی» شرکت‌ها کجا رفته؟

در مورد انحلال تیم‌های ورزشی بانوان

پس «مسئولیت اجتماعی» شرکت‌ها کجا رفته؟

ورزش بانوان فرصت‌های تبلیغاتی بسیار مناسبی دارد. این ورزش را باید مانند یک صنعت نوپا دید که اگر با نگاه حرفه‌ای مورد استقبال قرار بگیرد ظرفیت‌های تبلیغاتی فراوانی برای شرکت‌هایی دارد که میلیاردها تومان هزینه تبلیغاتی را فقط در بخش «مسئولیت اجتماعی» هزینه می‌کنند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به دور و بر خود در سطح شهر نگاه کنید، انواع و اقسام بیلبوردهای تبلیغاتی را ببینید. همه جا تبلیغاتی حضور دارند که هدف‌شان جلب نظر بانوان است؛ بانوانی که مهم‌ترین بازار هدف برای شرکت‌های تولید‌کننده لوازم خانگی، لوازم مصرفی، لوازم آشپزخانه و بازار سوپرمیلیاردی مواد خوراکی به حساب می‌آیند!

انحلال یکی پس از دیگری تیم‌های فوتبال بانوان را باید تراژدی بزرگی برای ورزش بانوان دانست. در حالی که بانوان ایرانی در کسب مدال‌ها و عناوین قاره‌ای و بین‌المللی کولاک به پا کرده‌اند و سهم ورزش زنان در افتخارات ورزش کشور هر روز، هر هفته و هر ماه پربارتر می‌شود، انحلال تیم‌های موفقی که به قهرمانی لیگ هم رسیده‌اند ترسناک است. بعد از انحلال تیم بانوان ملوان در سال‌های گذشته و حالا تیم آینده‌سازان میهن نجف‌آباد یا تیم فوتسال سپاهان، آدم باور نمی‌کند که صنعت تبلیغات در کشور ما با چنین بازار مصرف گسترده‌ای چگونه از تیم‌هایی اینچنینی حمایت نمی‌کند؟

فقط کافی بود یکی از شرکت‌های تولید‌کننده لوازم خانگی از مارک‌های معتبر ایرانی یا برندهای خارجی حاضر در بازار ایران به صرافت ورود به این پرونده می‌افتاد و با پولی که قرار بود صرف انتشار سررسید یا اجاره یک ماه یک بیلبورد می‌شد، برای یک فصل از این تیم حمایت می‌کرد. در شهری مثل نجف‌آباد یا در شهرهای مجاور باید چند یخچال و تلویزیون خرید تا هزینه‌های صورت گرفته برای این تیم جبران می‌شد؟ چرا شرکت‌های مختلف تولید‌کننده از این فرصت تبلیغاتی طلایی بهره نمی‌گیرند؟

ورزش بانوان فرصت‌های تبلیغاتی بسیار مناسبی دارد. این ورزش را باید مانند یک صنعت نوپا دید که اگر با نگاه حرفه‌ای مورد استقبال قرار بگیرد ظرفیت‌های تبلیغاتی فراوانی برای شرکت‌هایی دارد که میلیاردها تومان هزینه تبلیغاتی را فقط در بخش «مسئولیت اجتماعی» هزینه می‌کنند. حمایت از تیم‌های حرفه‌ای ورزش بانوان در حالی که جامعه بیش از هر زمان دیگری مشتاق پذیرش و الگوبرداری از قهرمانان ورزشی یا چهره‌های جدید بانوان در حوزه‌های دیگر است، می‌تواند یک تصمیم هوشمندانه باشد.