• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۱-۲۷ - ۰۰:۲۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
اختلاف نظر اوسمار و درویش برسر تمدیدی‌ها؛

پرداختی به بازیکنان پرسپولیس مهم‌تر از پول یحیی

یحیی در نیم‌فصل چون به خاطر عدم دریافت به موقع دستمزدش می‌توانست به واسطه نوتیس‌هایی که به باشگاه پرسپولیس داده بود قراردادش را یکطرفه فسخ و خواهان کل طلبش شود اما به خاطر اینکه در فضایی آرام و بی‌حاشیه جدا شود این کار را نکرد. در شرایط فعلی نیز او از اینکه باشگاه پرسپولیس به تعهداتش بر‌اساس آنچه توافق کرده بودند عمل نکرده شاکی است.

پرداختی به بازیکنان پرسپولیس مهم‌تر از پول یحیی

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش:پرسپولیس چند هفته‌ای است که برای بازگشت به صدر جدول و تکرار قهرمانی خود هدف‌گذاری کرده است و در این مسیر اعضای این تیم سعی می‌کنند کمترین توجه را به حواشی داشته و همه ذهن خود را معطوف به تمرینات و بازی‌های باقی‌مانده کنند. تصمیمی که سرخپوشان هفته بیست و سوم فصل پیش هم بعد از شکست مقابل سپاهان اتخاذ کردند اما با این تفاوت که فصل پیش شرایط مالی باشگاه پرسپولیس خیلی بهتر از الان بود. درواقع سال گذشته در این مقطع سرخپوشان نزدیک به 75 درصد قراردادشان را دریافت کرده بودند و در کنار آن نیز پاداش‌های قابل‌توجهی به آنها بابت هر برد پرداخت می‌شد. شرایطی که هم‌اکنون وجود ندارد و باشگاه پرسپولیس به زحمت توانسته 40 درصد قرارداد اعضای تیمش را پرداخت کند. حتی برخی از بازیکنان دریافتی‌شان به این درصد هم نمی‌رسد. در این میان درویش در تلاش بوده که هر پولی به باشگاه می‌آید به عنوان پاداش به سرخپوشان پرداخت کند تا حداقل آنها کمتر اعتراض کنند.
اما با این وجود تقریبا در همه جلسات تمرین پرسپولیس تعدادی از بازیکنان این تیم از شرایط مالی خود گلایه می‌کنند. از این جهت که آنها اعتقاد دارند معاملاتی را با پول قراردادشان انجام داده‌اند و به این خاطر مجبورند پرداختی بابت آنها داشته باشند. در چنین شرایطی بزرگ‌ترهای پرسپولیس نیز سعی می‌کنند همبازیان خود را آرام کرده و با ایجاد آرامش و اتحاد بیشتر بتوانند تا مسیر قهرمانی پیش بروند. در این میان نقش مدیریت باشگاه پرسپولیس برای ایجاد آرامش در این تیم به مراتب سنگین‌تر از هر زمان دیگری است و این اتفاق هم فقط با عملی شدن وعده‌های مالی امکان‌پذیر است. هر‌چند در روزهای اخیر هیچ پالس مثبت مالی از سوی باشگاه پرسپولیس به اعضای این تیم نرسیده و این مساله بیشتر از همه آنها را ناراحت کرده است.

زمان پرداخت به خارجی‌های پرسپولیس فرا رسید
مربیان و بازیکنان خارجی پرسپولیس که در نیم‌فصل اول با دادن نوتیس به باشگاه توانستند مطالبات عقب‌افتاده خود را دریافت کنند در شرایط فعلی از نظر دریافتی شرایط بهتری را نسبت به نفرات داخلی دارند اما با این حال آنها هم طبق قرارداد دستمزد خود را نگرفته‌اند. ضمن اینکه زمان پرداخت حقوق آنها هم فرا رسیده و از این رو پیگیر طلب خود هستند. در‌واقع باشگاه پرسپولیس در این شرایط سخت مالی باید مطالبات خارجی‌های خود را هم پرداخت کند تا آنها با تمرکز بالا در تمرینات و مسابقات شرکت کنند. در این میان دستمزد نفراتی چون گولسیانی، عبدالکریم حسن و اورونوف از بقیه خارجی‌های پرسپولیس به مراتب سنگین‌تر است.

سرخپوشان واجب‌تر از یحیی!
باشگاه پرسپولیس در توافقی که با یحیی گل‌محمدی برای جدایی از جمع سرخپوشان داشت با این مربی توافق کرد که مطالباتش را در سه قسط دریافت کند. گویا قرارداد این فصل یحیی با باشگاه حدود 24 میلیارد تومان بود که او در نیم‌فصل خواهان 70 درصد قراردادش شد که در نهایت طرفین روی 50 درصد قرارداد توافق کردند. از این رو باشگاه پرسپولیس که بخشی از قرارداد یحیی را قبلا پرداخت کرده بود، متعهد شد که مطالبات یحیی را در سه قسط دو میلیارد و چهارصد میلیون تومانی پرداخت کند. این باشگاه تا الان فقط قسط اول طلب یحیی را پرداخت کرده و 40 روز هم به گفته خود یحیی از زمان دریافت قسط دومش گذشته در حالی که زمان قسط سوم هم 10 اردیبهشت ماه آینده اعلام شده است. یحیی در نیم‌فصل چون به خاطر عدم دریافت به موقع دستمزدش می‌توانست به واسطه نوتیس‌هایی که به باشگاه پرسپولیس داده بود قراردادش را یکطرفه فسخ و خواهان کل طلبش شود اما به خاطر اینکه در فضایی آرام و بی‌حاشیه جدا شود این کار را نکرد. در شرایط فعلی نیز او از اینکه باشگاه پرسپولیس به تعهداتش بر‌اساس آنچه توافق کرده بودند عمل نکرده شاکی است و تهدید به شکایت کرده است. در همین راستا اگر یحیی تصمیم به شکایت بگیرد احتمال اینکه باشگاه پرسپولیس محکوم به پرداخت کل قرارداد یحیی بشود زیاد است؛ از این جهت که این باشگاه به توافقاتش با این مربی برای جدایی صلح‌آمیز عمل نکرده است. اتفاقی که پیش از این در مورد لئاندرو پریرا هم رخ داد و این بازیکن وقتی باشگاه پرسپولیس به آنچه توافق کرده بودند عمل نکرد خواهان کل طلبش شده و پرونده را نیز به فیفا برد. در هر صورت یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس در این زمینه به «فرهیختگان» گفت: «شرایط مالی باشگاه اصلا مساعد نیست و مدیریت باشگاه دنبال منابعی برای پرداختی جدید به بازیکنان و مربیان تیم است چرا‌که تیم در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و از این رو آنها واجب‌تر از یحیی گل‌محمدی هستند.»
وعده‌های درویش به اوسمار
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در تازه‌ترین اظهار‌نظرش در‌مورد تمدید قرارداد با بازیکنان تیمش گفته بود که این همه باشگاه چرا به تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس گیر داده‌اند و در شرایط فعلی نیز تمرکزش روی تغییر مالکیت باشگاه و گرفتن مجوز حرفه‌ای بوده و هست. درویش در واقع این موضوع را به تابستان موکول کرد و تاکید داشت که روی همه ستاره‌های تیمش نیز نظر مساعد دارد. اما برخلاف درویش، اوسمار حرفه‌ای فکر می‌کند؛ از این جهت که او از چند هفته پیش به دنبال برگزاری نشستی با مدیریت باشگاه بود تا برای فصل آینده برنامه‌ریزی داشته باشند. در‌واقع اوسمار به دنبال این است که اول از همه تکلیف خودش برای فصل آینده را بداند و تاکیدش این بوده و هست که برای حفظ بازیکنان با‌ارزش تیم از همین حالا تلاش شود؛ چراکه می‌خواهد در صورت ماندن برای بستن بهترین تیم برنامه‌ریزی داشته باشد. از این جهت هم او روز گذشته نشستی را با درویش برگزار کرده و خواستار این شد که زودتر برای فصل آینده برنامه‌ریزی داشته باشند. سرمربی برزیلی اصلا دوست ندارد در صورت ماندن در پرسپولیس به یکباره با جدایی چند بازیکن شاخص تیمش مواجه شود. اتفاقی که در نیم‌فصل رخ داد و نفراتی چون میلاد سرلک، محمد عمری و شهاب زاهدی برخلاف نظر او از تیمش جدا شدند. به هر حال درویش در نشست روز گذشته‌اش با اوسمار وعده‌هایی در‌مورد آینده به او داد اما تاکیدش این بود که تا زمان تغییر مالکیت باشگاه و حضور افراد جدیدی در هیات مدیره خیلی نمی‌توانند برای فصل بعد برنامه‌ریزی داشته باشند. مهم‌تر از همه اینکه سرخپوشان نیز تا زمانی که مطالبات عقب‌افتاده خود را دریافت نکنند در زمینه تمدید قرارداد اقدامی نخواهند کرد و این موضوع را به گوش درویش رسانده‌اند. ناگفته نماند که اوسمار در نشست اخیر با درویش خواستار این بود که باشگاه دغدغه‌های مالی بازیکنان را برطرف سازد تا آنها با تمرکز و آرامش بیشتری در تمرینات و مسابقات حاضر شوند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار