• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۱-۱۹ - ۱۱:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
عضو شورای مرکزی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد:

به معیشت مردم رسیدگی شود

عضو شورای مرکزی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد درباره دیدار با رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در ارتباط با مساله معیشت که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های حفظ رشد سرمایه اجتماعی است نکاتی را مطرح کردیم.

به معیشت مردم رسیدگی شود

علی نیک‌نگاه‌کلهر، عضو شورای مرکزی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد با بیان اینکه این دیدار، جلسه خوبی بود و توانستیم دیدگاه‌هایمان را با شخص رئیس‌جمهور در میان بگذاریم، گفت: «در این جلسه شورای مرکزی و دبیران اتحادیه‌ها حضور داشتند. ما نیز مطالبات‌مان را در این جلسه مطرح کردیم و رئیس‌جمهور هم از آن استقبال کرد. در حقیقت هر نماینده‌ای که حضور داشت، توانست دیدگاه اتحادیه خودش را مطرح کرده و رئیس‌جمهور هم به مطالبات نمایندگان اتحادیه‌ها پاسخ دادند.» او ادامه داد: «در مجموع حال و هوای خوبی بود و توانستیم دیدار مستقیم بارئیس‌جمهور داشته و نظرات و دیدگاه‌های اتحادیه‌مان را به او بگوییم. در این جلسه دانشجویان چهار دقیقه فرصت داشتند که دیدگاه‌هایشان را مطرح کنند. نکته دیگر اینکه در این دیدار وزرای علوم، اقتصاد، مسکن و... هم حضور داشتند و هر کدام در پایان پاسخگوی سوالات دانشجویان بودند. البته بعد از نماز هم دانشجویان مطالبات‌شان را با وزرا در میان گذاشتند و پاسخ‌هایی هم دریافت کردند. امیدوارم این قبیل جلسات ادامه‌دار باشد و دانشجویان که موذن جامعه هستند بتوانند مطالبات و دیدگاه‌هایشان را با مسئولان کشوری بیان کنند.»

عضو شورای مرکزی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد به مطالبات این اتحادیه اشاره کرد و گفت: «اولین مساله‌ای که در این دیدار مطرح کردیم، موضوع فرهنگ بود که دو موضوع را در ارتباط با آن طرح کردیم. اولین موضوع لایحه عفاف و حجاب بود که با وجود تصویب آن، اما می‌بینیم مسئولان به این لایحه رسیدگی نمی‌کنند و لایحه بین نهادهای مختلف پاسکاری می‌شود. در این رابطه به رئیس‌جمهور اعلام کردیم بعد از گذشت یک سال از تصویب این لایحه نه‌تنها تغییری در این زمینه صورت نگرفته، بلکه روزبه‌روز وضعیت بدتر هم می‌شود.» او ادامه داد: «موضوع بعدی عدم وجود قانون صحیح نظارتی روی فعالیت سلبریتی‌ها در فضای مجازی بود. در این باره هم به رئیس‌جمهور در ارتباط با مشکلات فضای مجازی و عدم نظارت روی صفحات مجازی و ایجاد کلاهبرداری از مردم یا تشویش اذهان عمومی گفته و عنوان کردیم باید این نظارت‌ها بیشتر شده و شاهد ناراحتی و ناامیدی مردم نباشیم.»

نیک‌نگاه با بیان اینکه موضوع حاشیه‌نشینی و مشکلات ناشی از آن هم از دیگر مسائلی بود که در این دیدار مطرح کردیم، گفت: «رئیس‌جمهور هم در پاسخ به آن اعلام کرد که درباره این موضوع اقداماتی در دست انجام بوده و رسیدگی‌های لازم صورت می‌گیرد. همچنین بحث حفظ سرمایه‌های اجتماعی و ارتقای آن هم از دیگر مواردی بود که در دیدار با رئیس‌جمهور مطرح کرده و گفتیم تمام سران قوا باید در حفظ و افزایش این سرمایه تلاش کنند تا شاهد پیشرفت انقلاب و حضور مردم به‌عنوان موتور محرک جامعه در فعالیت‌های اجتماعی باشیم.»

عضو شورای مرکزی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: «در ارتباط با مساله معیشت که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های حفظ رشد سرمایه اجتماعی است نکاتی را مطرح کردیم. در واقع اعلام کردیم نزدیک به سه سال از عمر این دولت سپری شده ولی ما شاهد ثبات قیمت نیستیم و ادامه این روند باعث ریزش سرمایه‌های اجتماعی مردمی دولت حتی از سوی نیروهای انقلابی می‌شود. عنوان کردیم که باید نظارت ویژه در این زمینه صورت بگیرد و در یک سال باقی‌مانده از عمر دولت سیزدهم به این مورد رسیدگی شود.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار