• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۱-۱۸ - ۰۲:۵۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
خرید گلر جدید مشروط به عملکرد رفیعی؛

اوسمار بعد از سیرجان تصمیم می‌گیرد

مدیرعامل پرسپولیس در زمان حضورش در محل تمرین این تیم صحبت‌هایی را با اوسمار داشت. او به این مربی اطمینان داد که باشگاه آماده است هر دروازه‌بانی که او مدنظر ‌دارد را برای بازی‌های پیش‌رو به خدمت بگیرد. در این مورد‌ نیز اوسمار از درویش زمان خواست تا بهترین تصمیم را بگیرد. از قرار معلوم عملکرد رفیعی در دیدار پرسپولیس و گل‌گهر در تصمیم اوسمار برای جذب دروازه‌بان جدید بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود.

اوسمار بعد از سیرجان تصمیم می‌گیرد

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: بازیکنان پرسپولیس در روزهای پنجشنبه و جمعه تمرینات خود را برای بازی با گل‌گهر سیرجان ادامه دادند. در این تمرینات اوسمار بیشتر کارهای ترکیبی و عبور از کناره و همچنین زوج‌سازی را برای شاگردانش در نظر گرفت. گروه آنالیز پرسپولیس بعد از آنالیز تیم گل‌گهر به این نتیجه رسیده‌اند که این تیم بازی بسته‌ای را با هافبک‌های پر‌تعداد در مقابل آنها ارائه خواهند داد و در همین راستا محور اصلی تمرینات تاکتیکی شاگردان اوسمار روی عبور از این سد دفاعی تیم سیرجانی بود. در حقیقت مربیان پرسپولیس یک روز سخت را برای تیم‌شان در سیرجان پیش‌بینی کرده‌اند و از این رو توصیه‌شان به بازیکنان این بوده و هست که قدر تک‌موقعیت‌ها را در چنین بازی‌هایی دانسته و در عین حال نیز روی ضربات ایستگاهی و کرنرها حسابی تمرین کرده‌اند.

خواسته اوسمار از شاگردانش
در هفته‌ای که گذشت تمرینات سرخپوشان تحت تاثیر مشکلات مالی قرار داشت. باشگاه پرسپولیس تا اینجای فصل فقط 40 درصد از قرارداد بازیکنان و مربیانش را پرداخت کرده و سرخپوشان سخت نگران این هستند که تا پایان فصل بخش عمده‌ای از قراردادشان را نتوانند دریافت کنند. در همین راستا بارها از افشین پیروانی و بزرگ‌ترهای تیم خود خواسته‌اند که پیگیر مسائل مالی باشند. از همین رو اوسمار وقتی جو تیمش را دید ابراز نگرانی کرد که مبادا این مساله تمرکز آنها را در این روزهای حساس برهم بزند. سرمربی برزیلی به خاطر همین موضوع در صحبت با شاگردانش از آنها خواست که اجازه ندهند حواشی آنها را از هدف‌شان دور کرده و تمرکزشان را برهم بزند. اوسمار همچنین به شاگردانش گفته که دیر یا زود به پول‌شان می‌رسند اما اگر در این شرایط حساس امتیازی از دست بدهند دیگر فرصتی برای جبران نخواهند داشت.

اعتراض بازیکنان درویش را به محل تمرین کشاند
اعتراض‌های مکرر بازیکنان پرسپولیس به مسائل مالی باعث شد که افشین پیروانی و اوسمار از مدیریت باشگاه بخواهند که به محل تمرین آمده و به صحبت‌های بازیکنان گوش دهند. در همین راستا درویش در تمرین پنجشنبه‌شب سرخپوشان حاضر شد و صحبت‌هایی را با اعضای تیمش داشت. درویش بعد از شنیدن گلایه‌های بازیکنان خطاب به آنها گفت که در روزهای اخیر همه تلاشش را کرده که بتواند بدهی‌های باشگاه را پرداخت کند تا باشگاه مشکلی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای نداشته باشد. با این حال به فکر پرداختی به اعضای تیم هم بوده و به دنبال این است تا با کمک اسپانسر تا آخر فروردین پرداختی به آنها داشته باشد. در این میان بزرگ‌تر‌های تیم نزد درویش به این مساله اعتراض داشتند که اگر قرار باشد باشگاه در هر ماه 5 درصد از قرارداد آنها را پرداخت کند تا پایان فصل نهایتا 50 درصد قراردادشان را خواهند گرفت درحالی‌که هنوز از فصل پیش هم طلبکار هستند. در همین راستا درویش به سرخپوشان اعلام کرد که بسیار امیدوار است تا تغییر مالکیت باشگاه به زودی انجام شود و در صورت رخ دادن این اتفاق خیلی از مشکلات مالی آنها برطرف و همه اعضای تیم نیز حق و حقوق عقب‌افتاده خود را دریافت خواهند کرد. درحقیقت درویش غیر‌مستقیم به اعضای تیمش گفت که فقط در صورت تغییر مالکیت امیدوار به دریافت دستمزد عقب‌افتاده‌شان باشند و امیدوار باشند که این اتفاق به‌زودی رخ دهد.

تمرینات ویژه سانتوس با گلرهای جوان
با مصدومیت بیرانوند از ناحیه مچ دست و دوری چند هفته‌ای او از میادین اوسمار سخت نگران بازی‌های آینده تیمش است. او که حتی اطمینان نکرد در بازی پرسپولیس و نفت و گاز گچساران به رفیعی جوان اطمینان کند حالا چاره‌ای ندارد که در بازی‌های پیش‌رو مقابل گل‌گهر، ملوان و نفت آبادان از رفیعی در ترکیب ثابت تیمش استفاده کند. در همین راستا او به سانتوس، دستیار مورد اطمینانش گفته که تمرینات ویژه‌ای را برای رفیعی و اسدی در نظر بگیرد تا آنها از هر حیث برای بازی روی یکشنبه با گل‌گهر آماده باشند. در همین زمینه نیز سانتوس در تمرینات جدا از اینکه صحبت‌های روحی و روانی برای شاگردان جوانش داشت از آنها خواست در تمرینات تاکتیکی با مدافعان تیم صحبت کرده و سعی کنند که همکاری خوبی را با آنها در طول بازی داشته باشند. در این میان خود بیرانوند هم سعی می‌کرد با رقبای جوانش مدام صحبت کند و ایرادات آنها را بگوید.

درویش منتظر تصمیم اوسمار
مدیرعامل پرسپولیس در زمان حضورش در محل تمرین این تیم صحبت‌هایی را با اوسمار داشت. او به این مربی اطمینان داد که باشگاه آماده است هر دروازه‌بانی که او مدنظر ‌دارد را برای بازی‌های پیش‌رو به خدمت بگیرد. در این مورد‌ نیز اوسمار از درویش زمان خواست تا بهترین تصمیم را بگیرد. از قرار معلوم عملکرد رفیعی در دیدار پرسپولیس و گل‌گهر در تصمیم اوسمار برای جذب دروازه‌بان جدید بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود. در شرایط فعلی اوسمار و دستیارانش در نظر دارند که فرصت دیگری را به گلر جوان خود بدهند؛ اتفاقی که در بازی با ذوب‌آهن رخ داد و رفیعی توانست در این مسابقه دروازه تیمش را بسته نگه دارد؛ هر‌چند او در این مسابقه چندان تحت فشار قرار نگرفت.

صحبت‌های بیرانوند با همبازیانش
بازیکنان پرسپولیس در صحبت با بیرانوند بعد از گچ گرفتن دستش وضعیت او را جویا شدند و خواستند بدانند که دقیقا از چه زمانی این مصدومیت برای او اتفاق افتاد. در همین راستا بیرو نزد همبازیانش قسم خورد که در اردوی تیم ملی در تعطیلات عید از ناحیه مچ دست احساس درد شدیدی کرده و بعد از مشورت با کادر پزشکی تیم ملی به این نتیجه رسیده که چند روزی به دستش فشار نیاورد تا بهبود پیدا کند. بیرو به گفته خودش بعد از اردوی تیم ملی هم در خرم‌آباد برای مداوای دستش به کارهای درمانی خود ادامه داده اما بعد از بازگشت به تهران و حضور در تمرینات متوجه شده که دردش بهبود پیدا نکرده و هر چه فشار می‌آورد بدتر می‌شود. به همین خاطر هم بیرو بعد از مشورت با پزشکان متخصص تصمیم می‌گیرد که دستش را گچ گرفته و به مدت سه هفته در این وضعیت بماند.

بیرانوند: قول می‌دهم فقط 3 بازی بیرون باشم!
باشگاه پرسپولیس در بیانیه اخیر خود اعلام کرد که بیرو 4 تا 6 بازی آینده این تیم را از دست خواهد داد و در این مورد تیم ملی مقصر است. اما خود بیرو این مساله را قبول ندارد و در صحبت با همبازیانش مدعی شده که بیشتر از سه بازی غایب نخواهد بود و همه تلاشش را می‌کند تا برای بازی با آلومینیوم اراک در دسترس کادرفنی باشد. نکته قابل توجه اینکه بیشترین نگرانی مربیان و مدیریت باشگاه پرسپولیس در مورد غیبت بیرانوند برای بازی با آلومینیوم است. از این جهت که این مسابقه در جام حذفی برگزار می‌شود و کوچک‌ترین اشتباه در این مسابقه با حذف سرخپوشان از جامی که امید زیادی به قهرمانی در آن دارند، همراه خواهد بود. به هر شکل بیرو به اوسمار و همبازیانش قول داده که خودش را به این بازی برساند، هر‌چند که کادر پزشکی پرسپولیس این هشدار را به بیرو و اوسمار داده‌اند که عجله کردن او برای شروع تمرینات و بازی کردن ممکن است منجر به تشدید مصدومیت و دوری چند ماهه‌اش از میادین شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار