• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۱-۱۵ - ۲۳:۴۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مدیرعامل آلومینیوم در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

حرف و عمل رحمتی با هم تناقض دارد

مشکلات و حواشی که اخیرا باشگاه آلومینیوم با آن روبه‌رو شد و شکایت یوئل، بازیکن سابق این تیم در نهایت پنجره نقل و انتقالات این تیم اراکی را بست و حتی آنها در نیم‌فصل زمستانی موفق به جذب هیچ بازیکنی نشدند. مشکل در حال حل شدن است اما مسئولان این باشگاه با توجه به حواشی اخیر‌ که مهدی رحمتی برای این باشگاه به وجود آورد فعلا ترجیح می‌دهند در‌مورد مراحل کار توضیحی ندهند تا مشکلی در کارشان به وجود نیاید.

حرف و عمل رحمتی با هم تناقض دارد

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: مشکلات و حواشی که اخیرا باشگاه آلومینیوم با آن روبه‌رو شد و شکایت یوئل، بازیکن سابق این تیم در نهایت پنجره نقل و انتقالات این تیم اراکی را بست و حتی آنها در نیم‌فصل زمستانی موفق به جذب هیچ بازیکنی نشدند. مشکل در حال حل شدن است اما مسئولان این باشگاه با توجه به حواشی اخیر‌ که مهدی رحمتی برای این باشگاه به وجود آورد فعلا ترجیح می‌دهند در‌مورد مراحل کار توضیحی ندهند تا مشکلی در کارشان به وجود نیاید.
مهدی رحمتی نیز اخیر‌ا بعد از اینکه اعتراضش به کمیته تعیین وضعیت به جایی نرسید شکایت خود را در کمیته استیناف مطرح کرد که این پرونده نیز هنوز باز است و حکمی در این خصوص صادر نکرده‌اند. نکته جالب اینکه سرمربی سابق آلومینیوم که مدعی است باید بخشی از درآمد باشگاه بابت فروش بازیکنان جوان به او برسد شکایت مشابهی را به شکل موازی در کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز مطرح کرد و مدعی شد باشگاه آلومینیوم مبلغ لازم را به او پرداخت نکرده است. در آن زمان برخی مدعی شدند که این اقدام بین‌المللی رحمتی در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت به پایان مهلت تسویه بدهی بین‌المللی باشگاه‌ها و در شرایطی که کمیته تعیین وضعیت به ضرر این مربی رای صادر کرده بود، اخلاقی نبود، چرا‌که این مربی طی نامه‌ای به AFC خواستار خروج باشگاه آلومینیوم از چرخه کسب مجوز حرفه‌ای شد و علت این خواسته را هم بدهی به شخص خودش عنوان کرد! با این حال مستنداتی که این باشگاه اراکی ارائه داد باعث شد تا در کنار حل شدن پنجره بسته این باشگاه، از این بابت هم خطری آلومینیوم را تهدید نکند. همه این موارد باعث شد تا در مورد آخرین وضعیت باشگاه آلومینیوم با محمد رجائیان، مدیرعامل این باشگاه گفت‌وگو کنیم. صحبت او با «فرهیختگان» را در ادامه می‌خوانید.

واقعیت اختلاف باشگاه آلومینیوم و مهدی رحمتی چیست؟
رحمتی نسبت به رایی که کمیته تعیین وضعیت به او داده معترض است. کمیته تعیین وضعیت خواسته‌های رحمتی را رد کرده چون اصلا به او تعلق نمی‌گرفته است. من تعجب می‌کنم که چگونه مهدی رحمتی با همان مستندات به استیناف شکایت کرده است. کمیته استیناف نیز تا زمانی که ما موضوع حرفه‌ای‌‌سازی را پیگیری می‌کردیم رای صادر نکرده است. در ادامه وی شبانه به AFC نامه زده و الفاظ بدی را هم در نامه بر علیه باشگاه ما به کار برده است مثل‌ اینکه ‌باشگاه آلومینیوم حق او را خورده است.‌

گویا شما هم اخیرا اظهاراتی را مطرح کردید که موجب واکنش این مربی و وکیلش شده است؟
من نه با کسی در مورد کردار مهدی رحمتی مصاحبه کردم و نه اطلاعاتی از این قبیل در اختیار کسی قرار دادم. با اطمینان می‌گویم که در مورد این مربی با هیچ رسانه‌ای صحبت نکردم که او در نتیجه آن بخواهد از من شکایت کند. بنابراین تعجب می‌کنم و برایم جای سوال دارد چطور فردی در یکی از سایت‌های خبری، حرف‌هایی خلاف واقع را گفته و منتشر شده است. ما این موضوع را پیگیری قضایی می‌کنیم و از طریق کمیته اخلاق نیز به شدت پیگیر موضوع هستیم. باید دید چه کسی با مردم است و مشخص شود که ما با مردم هستیم یا نه! مهدی رحمتی مدعی است که مردم اراک برای او احترام قائل بوده و او برای آنها احترام قائل است. اگر اینگونه است چطور دقیقه ۹۰ از باشگاه آلومینیوم به AFC شکایت کرده تا این باشگاه که متعلق به مردم است به جایی نرسد. گفتار و رفتار این مربی با هم تناقض دارد.

آیا در قرارداد او بندی مبنی‌بر درآمدزایی از فروش بازیکنان وجود داشت؟
از روز اول بنای ما بر این بود که پول مهدی رحمتی را بنا بر قرارداد و آنچه به آنها تعلق می‌گرفت پرداخت کنیم اما آنها آنچه را که ما تایید کردیم قبول ندارند و مطالبات دیگری را تقاضا می‌کنند. مثلا‌ یکی از موارد مورد اختلاف ما این است که مهدی رحمتی می‌گوید تیم آلومینیوم فصل قبل هفتم شده در حالی که طبق استعلامی که ما از سازمان لیگ گرفتیم تیم ما هشتم شده است. بین هفتم و هشتم شدن فرق معامله ۴۰۰ میلیون تومان است، یعنی اگر تیم هفتم شده بود باید مبلغ بیشتری دریافت می‌کرد؛ در چنین شرایطی وقتی استعلام ما از سازمان لیگ می‌گوید که تیم آلومینیوم هشتم شده ما که نمی‌توانیم چیزی فراتر از آنچه در قرارداد آمده به مربی پرداخت کنیم. ما در ازای هر ریالی که پرداخت می‌کنیم باید به هیات مدیره و مسئولان کارخانه توضیح دهیم و اگر بیش از آنچه در قرارداد قید شده پرداخت کنیم طبیعتا بازخواست شده و باید توضیح دهیم و حتی ممکن است اقدام من خلاف تعبیر شود و به زندان بروم.
اختلاف دیگری که بین ما وجود دارد بسیار مسخره است. بنا نداشتم در مورد این مسائل صحبت کنم اما متاسفانه واقعیت‌هایی را در این فوتبال می‌بینم که مرا مجبور می‌کند برای شفاف‌سازی هم که شده توضیح دهم. به عنوان مثال رحمتی در زمان مدیریت محرابی، پیش از حضور من در باشگاه آلومینیوم قراردادی منعقد کرد که طی آن از محل فروش بازیکنانی که در زمان سرمربیگری او به کار گرفته می‌شوند مبلغ توافق‌شده‌‌ای به این مربی تعلق بگیرد. خوب مشخص است که در زمان مهدی رحمتی چه بازیکنانی جذب تیم آلومینیوم شدند و با این مربی به تیم ما آمدند. در حالی که رحمتی با توجه به این بندی که در قراردادش دارد دست روی بازیکنانی مثل رامتین سلیمان‌نژاد و امثال او گذاشته که سه سال قبل از حضور این مربی کاپیتان تیم ما بود و مدعی است این نفرات را بازی داده است. همین ادعا باعث شد تا ما وضعیت بازیکنان مورد ادعای این مربی را به دست بیاوریم و مشخص شد که نه تنها پیش از حضور این مربی در تیم ما حضور داشتند بلکه برخی از آنها بازیکن فیکس ما بودند. مشخص است که به ازای چنین بازیکنانی به این مربی چیزی پرداخت نخواهد شد. کمیته تعیین وضعیت نیز با توجه به این مستندات رای صادر کرده و حق را به باشگاه آلومینیوم داده است، حالا اینکه چطور مهدی رحمتی با همین مستندات به کمیته استیناف هم شکایت کرده جای سوال دارد!
گویا در ماه‌های آخر همکاری، اختلافاتی بین رحمتی و برخی عوامل آلومینیوم وجود داشت. آیا تایید می‌کنید؟
من تعجب می‌کنم اگر مهدی رحمتی تیم آلومینیوم و مردم اراک را دوست دارد، دیگر به وجود آوردن چنین حواشی‌ای برای باشگاهی که متعلق به مردم و کارگران شرکت آلومینیوم است چه معنی می‌تواند داشته باشد. در حالی که من می‌دانم برخی مخالف حضور و یا بازگشت احتمالی او به اراک هستند. طبیعتا آلومینیوم برای او به لحاظ اقتصادی و مالی شرایط خوبی فراهم کرده بود. ما می‌دانستیم قبل از اینکه از باشگاه ما برود با تیم نساجی توافق کرده و کار را تمام کرده بود. همان زمان می‌توانستیم با توجه به قراردادی که با او داشتیم مانع حضورش در تیم نساجی شویم اما با توجه به اینکه هواداران و مردم اراک با توجه به شرایطی که این مربی ایجاد کرده بود دیگر او را نمی‌خواستند به این جدایی تن دادیم. ما اگر می‌خواستیم می‌توانستیم روی قرارداد فصل بعد خود بایستیم و مانع حضورش در نساجی شویم ولی نخواستیم این کار را بکنیم در نتیجه او به راحتی به نساجی رفت و کارنامه‌اش هم در این تیم مشخص است.

ظاهرا شرایط با مجتبی حسینی خوب پیش می‌رود. گویا برخی باشگاه‌ها با پیشنهاداتی جذاب خواهان این مربی بودند و شما مخالفت کردید؟
ما هیچ پیشنهاد رسمی برای مجتبی حسینی نداشتیم و من فقط در‌مورد پیشنهادات رسمی می‌توانم صحبت کنم. البته برخی بازیکنان‌ از سوی مدیرعامل باشگاه‌های دیگر پیشنهادی رسمی داشتند، حتی به دلیل شرایط باشگاه با جدایی پنج بازیکنی که پیشنهادات خوبی داشتند و برای جذب‌شان پول خوبی هم به ما می‌دادند مخالفت کردیم. در‌مورد حسینی هم تلفنی پیشنهاداتی داشتیم اما من به سرعت رد کردم، چرا‌که پروژه‌ای برای تغییر مربی نداشتیم و برنامه ما با این مربی سه‌ساله است.

درست است که به‌جز پنجره بسته به دلیل مشکلات مالی در نیم‌فصل زمستانی، موفق به فعالیت در بازار نقل و انتقالات نشدید؟
ممکن است فکر کنید با فروش برخی بازیکنان می‌توانستیم بودجه‌ای به دست آورده و بازیکنان جدید بخریم اما واقعیت این است که عملکرد ما همین حالا هم با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داریم بد نبوده است. تجربه به من نشان داده جذب بازیکن در نیم‌فصل فایده چندانی ندارد. چه در زمان رحمتی که شش بازیکن جذب کردیم و چه در زمان خطیبی که پنج بازیکن به خدمت گرفتیم هیچ‌کدام به کار تیم ما نیامدند. از این رو اعتقاد ما این است که باید بازیکن خوب را در ابتدای فصل جذب کنیم و حسینی هم موافق بود. در نیم‌فصل اما مشکل ما نه مالی بود و نه به دلیل بسته بودن پنجره ‌در بازار نقل و انتقالات فعال نبودیم، بلکه حسینی معتقد است در نیم‌فصل به بازیکن خوبی دست پیدا نمی‌کنیم، چرا‌که بازیکن خوب را هر تیمی برای خود حفظ می‌کند و بازیکنان آزاد هم یا مصدوم بودند یا کارایی نداشتند یا مشکلی داشتند که در بازار وجود دارند. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با همین تیم موفق ادامه دهیم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار