• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۱-۱۴ - ۰۰:۴۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
فاطمه اسماعیلی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

آرزوهایمان در هاکی روی یخ سقف ندارد

هاکی روی یخ ایران که نایب قهرمانی دوره پیش را در اختیار داشت در این دوره برای تبدیل مدال نقره به طلا راهی مسابقات شد و بعد از شکست امارات، قرقیزستان و هند به فینال مسابقات رفت تا با پیروزی بر فیلیپین، قهرمانی بدون شکستش را در بیشکک قرقیزستان جشن بگیرد.

آرزوهایمان در هاکی روی یخ سقف ندارد

یگانه عصاری، خبرنگار: اگر قرار به انتخاب چند اتفاق مهم در سال جدید تا این لحظه و حتی تا پایان سال و سال‌های بعد از این باشد، قهرمانی دختران هاکی روی یخ ایران در آسیا حتما از بهترین‌هایش خواهد بود. تیمی که اگرچه هنوز نوپاست و تنها چهارسال از شکل‌گیری آن گذشته است اما حالا قهرمانی آسیا و اقیانوسیه را هم به افتخاراتش اضافه کرد. هاکی روی یخ ایران که نایب قهرمانی دوره پیش را در اختیار داشت در این دوره برای تبدیل مدال نقره به طلا راهی مسابقات شد و بعد از شکست امارات، قرقیزستان و هند به فینال مسابقات رفت تا با پیروزی بر فیلیپین، قهرمانی بدون شکستش را در بیشکک قرقیزستان جشن بگیرد. فاطمه اسماعیلی، ملی‌پوش هاکی روی یخ ایران که سهم بزرگی در موفقیت تیمش داشت، در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از این قهرمانی بزرگ گفت.
اولین مدال طلای هاکی روی یخ ایران را به‌دست آوردید و با قهرمانی آسیا به کشور بازگشتید. مسابقات چطور بود؟
امسال قشنگ‌ترین عید زندگی‌ام بود و بهترین بهار زندگی‌ام را سپری کردم، چون برای من به‌شخصه نتیجه 15 سال تلاش بود که با طلا گرفتن تیم ایران همراه شد. سال 1403 خیلی خوب شروع شد و مطمئنم خوب هم به اتمام می‌رسد. سطح مسابقات خیلی بالاتر از سال قبل بود، با اینکه تعداد تیم‌ها کمتر بود اما واقعا سطح بالاتری نسبت به سال قبل داشت و ما برای هر تیمی که قرار بود روبه‌رویش بازی کنیم صدمان را گذاشتیم که بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم که خدا را شکر این اتفاق هم افتاد.
شما با به‌ثمر رساندن چهار گل نقش بزرگی در موفقیت تیم داشتید.
من در این مسابقات چهار گل به‌ثمر رساندم، شش پاس گل دادم، در کل توانستم 10 امتیاز به‌دست بیاورم و با یک اختلاف امتیاز نفر دوم امتیازآورترین بازیکن این مسابقات شوم. هیچ موفقیتی در هاکی به‌تنهایی به دست نمی‌آید و قطعا همه و همه از کار تیمی بوده است و همه بچه‌ها به هم کمک می‌کنند.
یک اتفاق مهم دیگر کسب این جام بدون باخت و بدون گل خورده بود که یک رکوردشکنی هم محسوب می‌شود و فکر می‌کنم لذت قهرمانی را بیشتر کرد.
خیلی اتفاق قشنگی بود. این نشان می‌دهد چقدر این تیم لایه به ‌لایه قوی و مستحکم ساخته شده است. ما یک گلر خیلی خوب داریم (آرزو ایزدی) که با درخشش خود لذت این قهرمانی را برای ما چند برابر کرد و اجازه نداد هیچ پاکی (توپ‌هاکی) از دروازه‌اش رد شود و این رکورد هم سهم تیم ملی ایران شود.
این قهرمانی درحالی است که این تیم کاملا نوپاست و تقریبا چهار سال از شروع فعالیتش می‌گذرد. مهم‌ترین دلایل این موفقیت‌ها را چه می‌دانید؟
دقیقا چهار سال است که از شروع این ورزش در ایران می‌گذرد. خیلی جالب است که وقتی در قرقیزستان بودیم تماشاگران بسیاری برای تشویق تیم‌شان می‌آمدند و بسیاری طرفدار هاکی روی یخ بودند. یک زمین تمرینی کنار زمین مسابقه ما بود، تیم‌های دیگر تمرین می‌کردند و ما مسابقه‌مان را می‌دادیم. این خیلی برای ما جالب بود، درحالی‌که ما در ایران فقط یک زمین یخ داریم و برایمان آرزو است که ما هم چنین شرایطی داشته باشیم اما آنچه مهم است این است که الان طلا در دستان ماست و با این کاپ قشنگ به ایران بازگشته‌ایم. تنها دلیل این موفقیت کار تیمی درست است. خدا می‌داند چند نفر پشت این تیم هستند و شاید بیشتر از 100 نفر تمام تلاش‌شان را کرده‌اند تا ما توانستیم چنین نتیجه‌ای بگیریم. کمک بچه‌ها به هم، همدلی و یک کار تیمی درست چنین نتیجه‌ای را ساخت.
از حالا توقعات و انتظارات از شما خیلی بالاتر خواهد رفت. برنامه‌تان برای موفقیت‌های بعد از این چیست؟
ما باید سخت‌تر از قبل تلاش و تمرین کنیم، چون یک تورنمنت بسیار بزرگ درپیش داریم که المپیک زمستانی است و بسیار برای ما مهم است. باید خودمان را برای المپیک زمستانی آسیایی آماده کنیم که در هاربین چین برگزار می‌شود و قطعا همه الان از ما هم توقع و هم انتظار بیشتری دارند که کاملا حق دارند و ما باید بتوانیم به بهترین مراتب برسیم.
شما حالا قهرمان آسیا هستید. سقف آرزوهایتان در هاکی روی یخ چیست؟
من همیشه فکر می‌کردم که بهترین بازیکن، مهاجم یا خانم‌گل آسیا شدم و همه‌چیز تمام شده اما امسال که دوباره خواستیم به مسابقات برویم دیدم من هنوز جای خالی یک عنوان را کم دارم و آن هم قهرمانی آسیاست. الان آن را به‌دست آورده‌ایم و هنوز برایش ذوق داریم اما انگار این آرزوها سقف ندارند و همه این عناوین فقط یک مسیر است. این راه تمامی ندارد و الان می‌خواهیم از مسیری که آن را زندگی می‌کنیم لذت می‌بریم و کنار تمامی اهداف‌مان علامت بزنیم که به آنها رسیدیم. هم من و هم تمام بچه‌های هاکی روی یخ ایران قهرمانی آسیا را به‌دست آوردیم ولی باز هم می‌خواهیم به بهترین‌ها برسیم. هنوز مدال‌ها و عناوین بسیاری پیش‌رو داریم که باید آنها را هم به‌دست بیاوریم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار