• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۲-۱۶ - ۰۰:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
چرا بیانیه‌‌های حمایتی خطیر از کادر فنی استقلال باورپذیر نیست؟

قاتل به صحنه جرم برمی‌گردد

بعد از شکست استقلال، تنها گروهی که مشغول کره گرفتن از این شکست بودند، طیف طرفداران یا حساب‌های کاربری موافق مدیریت باشگاه در فضای مجازی بودند که انگار از شکست تیم آبی‌پوش نه‌تنها ناراحت نبودند بلکه اگر رویشان می‌شد به پخش شربت و شیرینی هم می‌پرداختند! این درحالی است که بعد از شکست استقلال بسیاری از هواداران این تیم و چهره‌های مشهور فضای هواداری از جواد نکونام حمایت کردند و غیر از همین حساب‌ها که ذکرش رفت، حمله یا نقد موثر یا قابل اعتنایی به جواد نکونام صورت نگرفت که عملا قابل درک است.

قاتل به صحنه جرم برمی‌گردد

هومن جعفری، خبرنگار: ساعتی پس از پایان مسابقه جام حذفی بین تیم‌های مس رفسنجان و استقلال تهران و شکست تیم آبی‌پوش و حذف شاگردان جواد نکونام از این مسابقات، بیانیه عجیبی از طریق رسانه رسمی باشگاه تهرانی با این مضمون منتشر شد: «شکست استقلال از مس رفسنجان اگرچه منجر به خروج تیم از گردونه رقابت‌های جام حذفی شد اما فصل همچنان برای استقلال ادامه دارد و این تیم محبوب که تا به امروز با شایستگی در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفته، می‌تواند فصل را با قهرمانی تمام کند، به شرط آنکه دست از حمایت این تیم برنداریم و با تمام توان پشت تیم محبوب خود بمانیم و نگذاریم بدخواهان، سوژه جدیدی برای تضعیف تیم و ایجاد تفرقه در مجموعه آبی پیدا کنند. فراموش نمی‌کنیم همین تیم با همین کادرفنی و همین بازیکنان، استقلال را با اقتدار به صدر جدول رساندند. امروز آنچه بیش از هر زمان استقلال به آن نیاز دارد، اتحاد، اعتماد و حمایت همه‌جانبه هواداران است. پشت این تیم باشیم و با هم قهرمانی را جشن بگیریم.»
نحوه تنظیم این بیانیه به‌گونه‌ای است که انگار برای سپاهان مورایس بعد از آن همه هزینه‌های نجومی یا شش شکست پی‌درپی تنظیم شده نه برای تیمی که هم در نیم‌فصل اول در بازار نقل و انتقالات بازنده بود هم در نیم‌فصل دوم و کلا این دومین شکستش در کل فصل به حساب می‌آید و همین الان هم صدرنشین لیگ و شانس اول قهرمانی به حساب می‌آید! شاید استقلالی‌ها منتظر بیانیه‌های دیگری از سوی باشگاه بودند، مثلا بیانیه اعتراضی به وضعیت داوری به‌خصوص روی گل دوم مس رفسنجان که در شرایط آفساید به ثمر رسید اما از باشگاه صدای اعتراضی به گوش کسی نرسید! یا مثلا بیانیه دیگری خطاب به سازمان لیگ، فدراسیون، کمیته برگزاری مسابقات و دیگر نهادهای برنامه‌ریز که چطور در آستانه دربی، تیم رقیب بازی‌هایش در تهران برگزار می‌شود اما استقلال باید به شرق و جنوب کشور سفر کند و بعد خسته و له‌شده به بازی بزرگ سال برسد. بیانیه‌ای از جنس اعتراض به همین آقایان برنامه‌ریز که چطور می‌شود استقلال قبل از بازی دربی، هم در دور رفت و هم در دور برگشت، حتما باید به خوزستان و کرمان سری بزند!
تا به حال شنیده‌اید که مدیران استقلال به این اعتراض کنند که مگر می‌شود یک تیم قبل از دربی رفت‌وبرگشت مجبور باشد به استان خوزستان سفر کند؟ کسی یادش هست در اعتراض به وضعیت داوری بازی با نفت آبادان و کارت‌های زردی که عین نقل و نبات پخش شد، صدای اعتراضی از باشگاه استقلال بلند شود؟ البته درنهایت با فشارهایی که وارد شد باشگاه استقلال 24 ساعت پس از این شکست بیانیه‌ای درخصوص اشتباهات داوری بازی با مس صادر کرد. به همین دلیل است که بیانیه‌ای که بعد از شکست استقلال صادر شد، خیلی قابل پذیرش نیست و بیشتر به یک بازی رسانه‌ای دومنظوره شباهت دارد. اول فریب هوادارانی که شاید حواس‌شان به این ظرایف نباشد و دوم نمایش حمایت از نکونام با این امید که او هم بعد از شکست عصبانی باشد و علیه مدیران باشگاه مصاحبه کند تا بشود به مدیران وزارت ورزش این‌گونه القا کرد که ما دنبال آرامش در تیم هستیم و از نکونام حمایت می‌کنیم اما او دنبال حاشیه است و از تیم حمایت نمی‌کند. اتفاقی که صدالبته رخ نداد تا این خواسته فعلا عملی نشود. شاید بهتر باشد با یادآوری این خطوط از بیانیه ذکرشده که در آن به صراحت ذکر شده: «نگذاریم بدخواهان، سوژه جدیدی برای تضعیف تیم و ایجاد تفرقه در مجموعه آبی پیدا کنند»، از مدیرعامل استقلال در آخرین روزها و شاید هفته‌های باقی‌مانده مدیریتش در این تیم این سوالات را بپرسیم.

آقای خطیر، چه کسی به دنبال برهم زدن استقلال است؟
بعد از شکست استقلال، تنها گروهی که مشغول کره گرفتن از این شکست بودند، طیف طرفداران یا حساب‌های کاربری موافق مدیریت باشگاه در فضای مجازی بودند که انگار از شکست تیم آبی‌پوش نه‌تنها ناراحت نبودند بلکه اگر رویشان می‌شد به پخش شربت و شیرینی هم می‌پرداختند! این درحالی است که بعد از شکست استقلال بسیاری از هواداران این تیم و چهره‌های مشهور فضای هواداری از جواد نکونام حمایت کردند و غیر از همین حساب‌ها که ذکرش رفت، حمله یا نقد موثر یا قابل اعتنایی به جواد نکونام صورت نگرفت که عملا قابل درک است. تیمی که با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات و لجبازی‌های اثبات‌شده باشگاه و وضعیت افتضاح نقل و انتقالات، تنها یک شکست مقابل سپاهان را تجربه کرده، با یک باخت در جام حذفی نباید ترسی از رفتن زیر حملات هواداری را داشته باشد که حالا باشگاه بخواهد با چنین بیانیه‌ای نمایش حمایت راه بیندازد.
روزبه چشمی چه می‌گفت آقای خطیر؟
بعد از بازی اگرچه جواد نکونام تدبیر به خرج داد و با مصاحبه نکردن تیمش را از ورود به حواشی دور نگه‌ داشت اما بازیکنان این تیم حرف‌هایی زدند که باید به آن توجه کرد. مهم‌ترین حرف را هم روزبه چشمی بر زبان آورد که «دو روز است مشغول برهم زدن تیم ما هستند.» منظور چشمی چه کسی بود آقای خطیر؟ قصه پرداخت‌های نامنظم به بازیکنان استقلال آنهم درست شب بازی چیست؟ این چندمین بار در طول فصل است که شب‌های قبل از بازی به حساب بخشی از بازیکنان پول ریخته می‌شود و بخش دیگری از بازیکنان بدون دریافتی می‌مانند تا تیم به هم بریزد. قصه چیست؟ چه زمانی در عمل ثابت می‌شود که مدیران باشگاه دنبال نتیجه گرفتن تیم خودشان هستند و نقدهایی که به آنها می‌شود، منصفانه نیست؟!

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار