• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۲-۱۵ - ۰۶:۰۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
قول و قرار سرخپوشان برای عدم تمدید تا تسویه کامل؛

تابستان سخت در انتظار پرسپولیس

پرسپولیس در روزهایی که از لحاظ نتیجه‌گیری خوب عمل کرده و رفته‌رفته به شرایط ایده‌آلش نزدیک می‌شود نیاز به آرامش داشت که این آرامش از سوی این باشگاه به سرخپوشان ترزیق نشد. همان‌طور که مهدی ترابی و وحید امیری بعد از بازی تیم‌شان با ذوب‌آهن عنوان کردند، آنها همه تلاش خود را می‌کنند تا پرسپولیس با کسب نتایج خوب هوادارانش را راضی کند اما کمترین توقع‌شان این است که مدیریت باشگاه پرداختی‌های به‌موقعی داشته باشد تا بتوانند با تمرکز و آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهند.

تابستان سخت در انتظار پرسپولیس

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس در روزهایی که از لحاظ نتیجه‌گیری خوب عمل کرده و رفته‌رفته به شرایط ایده‌آلش نزدیک می‌شود نیاز به آرامش داشت که این آرامش از سوی این باشگاه به سرخپوشان ترزیق نشد. همان‌طور که مهدی ترابی و وحید امیری بعد از بازی تیم‌شان با ذوب‌آهن عنوان کردند، آنها همه تلاش خود را می‌کنند تا پرسپولیس با کسب نتایج خوب هوادارانش را راضی کند اما کمترین توقع‌شان این است که مدیریت باشگاه پرداختی‌های به‌موقعی داشته باشد تا بتوانند با تمرکز و آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهند. در همین راستا نیز رضا درویش در ابتدای این هفته در محل تمرین تیمش حاضر شد و با صحبت‌هایش بیشتر از اینکه خیال بازیکنان را بابت حق و حقوق عقب‌افتاده‌شان راحت کند به نوعی هشدار داد که شاید تا آخر فصل نتوانند همه قراردادشان را دریافت کنند و به نوعی باید با شرایط موجود خود را وفق دهند. البته درویش در همان ابتدای فصل در جلسه هیات مدیره باشگاهش اعلام کرد که برای این فصل 200 میلیارد کسری بودجه دارند و این مساله می‌تواند در طول فصل برای آنها دردسرساز شود. با این حال چرا مدیرعامل پرسپولیس لابی‌های زیادی کرد که سمت خود را در این باشگاه از دست ندهد و این سوالی است که خیلی از بازیکنان پرسپولیس و حتی کارمندان این باشگاه که دو ماه در میان حقوق می‌گیرند، دوست دارند پاسخ آن را بدانند.
درویش قید خرید مهاجم را می‌زند؟
پرسپولیس در فصل نقل‌و‌انتقالات خرید‌های خوب و البته گران‌قیمتی داشت که باعث شد کمبودهای این تیم در چند پست برطرف شده و به تیمی تقریبا کامل تبدیل شود؛ هر‌چند اوسمار هنوز بابت اینکه برای او مهاجم بلندزن جذب نکردند و رضایتنامه شهاب زاهدی را صادر کردند، دلخور است. به اینکه چرا این خرید‌ها زمان یحیی گل‌محمدی توسط مدیریت باشگاه پرسپولیس انجام نشد کاری نداریم اما جذب ستاره‌های گران‌قیمت، سرخپوشان را خوشحال نکرد. نه اینکه آنها از جذب بازیکن دلخور باشند، بلکه نظرشان این است که چرا در نقل و انتقالات زمستانی به همه چیز توجه شد جز حق و حقوق عقب‌افتاده آنها؛ مساله‌ای که البته مهدی ترابی هم در مصاحبه بعد از بازی با ذوب‌آهن صراحتا به آن تاکید داشت و گفت وقتی باشگاه چنین خرید‌های خوبی می‌کند حتما پول دارد و بهتر است مطالبات اعضای تیم را هم بدهند. جالب اینکه در جلسه اخیر درویش با سرخپوشان این مورد باز هم مطرح شد و درویش با تاکید بر اینکه تیم نیاز به تقویت داشت پاسخ انتقادات را داد. در کنار این مساله او متذکر شد که کسری بودجه زیادی دارند و انتظارشان این است که وزارت ورزش طلب سنگین آنها را پرداخت کند یا بعد از واگذاری باشگاه شرایط مالی بهتر شود. در همین راستا نیز با‌خبر شدیم یکی از دلایلی که درویش فعلا از جذب مهاجم خارجی منصرف شده همین مساله ناراحتی بازیکنان بابت مسائل مالی است. در واقع اولویت‌های مالی فعلی باشگاه پرداختی مطالبات عقب‌افتاده سرخپوشان است.
قول و قرار بازیکنان برای تمدید بعد از تسویه
در شماره روز شنبه «فرهیختگان» خبری داشتیم مبنی‌بر اینکه مرتضی پورعلی‌گنجی تا زمانی که مطالباتش را از باشگاه پرسپولیس دریافت نکند قراردادش را تمدید نخواهد کرد. خبری که در فضای مجازی با واکنش منفی برخی هواداران پرسپولیس مواجه شد تا حدی که آنها با حمله به پیچ اینستاگرامی پورعلی‌گنجی انتقاداتی را متوجه او کردند. در همین راستا این بازیکن مجبور شد با یک استوری اعلام کند که پرسپولیس در قلبش جا دارد. اما واقعیت امر این است که کاپیتان‌های پرسپولیس قول و قرار گذاشته‌اند که قبل از تسویه حساب باشگاه تمدید قرارداد نکنند. این بدان معنا نیست که آنها همه قصد جدایی از پرسپولیس را داشته باشند بلکه اتفاقا به شدت مایل به تمدید قرارداد هم هستند اما واقعیت امر این است که آنها از وعده‌های عملی‌نشده مدیریت باشگاه حسابی شاکی هستند. درویش هنوز نتوانسته 50 درصد از آپشن‌های قرارداد فصل پیش سرخپوشان را پرداخت کند و تا اینجای فصل هم به جای پرداخت 50 تا 60 درصد قرارداد آنها فقط 35 درصد پرداختی داشته است. درویش حتی به سرخپوشان گفته که فعلا بیشتر از 5 درصد قرارداد آنها را نمی‌تواند پرداخت کند و بابت این موضوع نیز باید خدا را شکر کنند از این جهت که اوضاع مالی باشگاه مساعد نیست. در واکنش به این مسائل است که کاپیتان‌های پرسپولیس نظرشان این است که قبل از تسویه حساب تمدید قرارداد نکنند.
اتمام قرارداد بیش از 12 سرخپوش
در فوتبال حرفه‌ای عرف است که باشگاه‌ها تا قبل از اتمام قرارداد بازیکنان با آنها برای تمدید قرارداد بازیکنان وارد مذاکره شوند. مدیریت باشگاه پرسپولیس در ابتدای فصل قصد داشت که این کار را با کاپیتان‌های تیمش انجام دهد تا بقیه بازیکنان هم به تابعیت از آنها قراردادشان را تمدید کنند اما در همان مقطع این دسته از سرخپوشان به دوریش اعلام کردند که بهتر است ابتدا قرارداد فصل پیش‌شان تسویه شود و بعد از آن پای میز مذاکره خواهند نشست. در حال حاضر هم موضع آنها تغییر نکرده است. اما بیش از 12 بازیکن پرسپولیس قراردادشان در ابتدای تابستان سال آینده به اتمام خواهد رسید. مرتضی پورعلی‌گنجی، علی نعمتی، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر، سینا اسدبیگی، وحدت حنانوف، گئورگی گولسیانی، سعید صادقی، عیسی آل‌کثیر، وحید امیری، مهدی ترابی و سروش رفیعی بازیکنانی هستند که باشگاه پرسپولیس کار سختی در تابستان برای حفظ آنها خواهد داشت.
باشگاه‌هایی که قیمت‌ها را بالا بردند
برخی از بازیکنان اسمی پرسپولیس اعتقاد دارند که این فصل کلاه بزرگی سرشان رفته است، چرا‌که همتایان آنها در برخی تیم‌ها چند برابر‌شان دستمزد گرفته‌اند. به طور نمونه یکی از بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس تقریبا یک‌سوم ذخیره خود در تیم ملی که در یک تیم غیر‌تهرانی عضویت دارد، دستمزد گرفته است. در حقیقت در اردوی بلند‌مدت تیم ملی در جام ملت‌ها خیلی از بازیکنان این تیم که در لیگ برتر بازی می‌کنند پیگیر مبلغ قراردادهای خود شدند و در این میان ملی‌پوشان پرسپولیس متوجه شدند که کمترین قرارداد را داشته‌اند. با توجه به این مساله آنها در نظر دارند برای فصل آینده به نوعی جبران کنند! البته که با وجود سخت‌گیری‌هایی که سازمان لیگ و فدراسیون در تابستان داشتند، بودند باشگاه‌هایی که قرارداد‌های چند ده میلیاردی با برخی ستاره‌های خود بستند و این مساله در اردوی اخیر تیم ملی برای بازیکنان داخلی کاملا روشن شد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار