• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۲-۱۴ - ۰۳:۵۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نقشه‌های نکونام برای موفقیت در رفسنجان؛

استقلال بدون سورپرایز در جام حذفی!

تیم‌های فوتبال استقلال و مس رفسنجان از مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی درحالی به مصاف یکدیگر می‌روند که چه بسا اگر این دو تیم تا حد زیادی خوش‌شانس بودند، تیم‌های دیگری از زیرگروه رقابت‌های باشگاهی در فوتبال ایران وجود داشتند که در این مرحله در شروع کار خود در جام حذفی با آنها به رقابت بپردازند. ا

استقلال بدون سورپرایز در جام حذفی!

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم‌های فوتبال استقلال و مس رفسنجان از مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی درحالی به مصاف یکدیگر می‌روند که چه بسا اگر این دو تیم تا حد زیادی خوش‌شانس بودند، تیم‌های دیگری از زیرگروه رقابت‌های باشگاهی در فوتبال ایران وجود داشتند که در این مرحله در شروع کار خود در جام حذفی با آنها به رقابت بپردازند. اما استقلال و مس رفسنجان هم مانند نساجی و آلومینیوم، هوادار و استقلال خوزستان و همچنین سپاهان و شمس‌آذر که در مرحله چهارم رقابت‌های جام حذفی و به‌منظور مشخص شدن 16 تیم برتر رقابت‌ها باید با هم دیدار کنند، در قرعه‌کشی با بدشانسی مواجه شده تا در همین شروع کار خود در جام حذفی در تقابل لیگ برتری‌ها با هم دیدار کنند. البته بعد از مشخص شدن نحوه صعود تیم‌های باشگاهی ایران به لیگ الیت آسیا در فصل بعدی و این مورد که ارزش نایب قهرمانی در لیگ برتر از قهرمانی در جام حذفی فراتر رفته است، شاید برخی تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ برتر را با دلسردی نسبت به جام حذفی مواجه کرده باشد تا جایی که باعث شود آنها این جام را دست‌کم بگیرند. این درحالی است که حداقل از اردوی استقلال خبر می‌رسد چنین دیدگاهی در کادرفنی این تیم و جواد نکونام وجود نداشته و آنها جام حذفی را هم به مانند رقابت‌های لیگ برتر جدی خواهند گرفت. ضمن اینکه قهرمانی در جام حذفی و به دست آوردن عنوان جام قهرمانی این مسابقات هم به نوبه خود می‌تواند توام با افتخاراتی باشد که بعدا در مقایسه افتخارات و قهرمانی تیم‌ها به چشم می‌آید.

 استقلال بدون تغییرات در رفسنجان
بر همین اساس شاگردان جواد نکونام درحالی از سری رقابت‌های جام حذفی از ساعت 17 امروز به میزبانی رفسنجانی‌ها به مصاف مس می‌روند که از مدت‌ها قبل، اخباری به گوش می‌رسد مبنی‌بر اینکه احتمالا سرمربی استقلال از تیم دوم خود یا آنهایی که در دیدارهای قبلی این تیم در لیگ برتر کمتر به میدان رفته‌اند در بازی با مس استفاده خواهد کرد. به‌طور مثال برخی اخبار حکایت از آن دارد که خالدآبادی در این مسابقه به جای حسینی در درون دروازه قرار گرفته و شاید برای این بازی به نفراتی مانند تورانیان یا صادقی و زواره‌ای هم فرصت همراهی استقلال برسد. این درحالی است که از اردوی آبی‌ها خبر می‌رسد نکونام برای فتح رفسنجان، نقشه‌های آنچنان عجیب‌وغریبی در سر نداشته و به این دیدار هم مانند رقابت‌های لیگ برتر نگاه می‌کند. درواقع شاید اگر رقیب استقلال از دسته‌های پایین‌تر بود و روی کاغذ برای این تیم حریف ساده‌ای به شمار می‌رفت، می‌شد این گمانه‌زنی را مطرح کرد که استقلال با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه یا آنهایی که در این مدت کمتر فرصت حضور در میدان را پیدا کرده‌اند به مصاف حریفش برود اما دیدار امروز عصر که با حریف لیگ برتری که اتفاقا حریفی سرسخت هم به شمار می‌رود، برگزار می‌شود، باعث شده تا نکونام برای این دیدار هم دست به عصا حرکت کرده و از بهترین‌هایش برای دیدار با مس در رفسنجان استفاده کند.
البته بعضا برخی از استقلالی‌های نیمکت‌نشین در بازی‌های اخیر این تیم مثل حامدی‌فر یا مرادمند و محمدی و بابایی به همراه سلمانی و حتی فخرالدینی نشان داده‌اند خیلی دست‌کمی از نفرات ترکیب اصلی استقلال نداشته و فاصله فنی زیادی بین آنها با اصلی‌ها وجود ندارد اما با توجه به اینکه در هفته‌های اخیر، نکونام کمتر سعی کرده تا به ترکیب برنده تیمش دست بزند، از حالا می‌توان این گمانه‌زنی را مطرح کرد که برای مسابقه فوق هم به احتمال زیادی استقلال با شاکله ترکیب اصلی خود به میدان برود. همچنین درباره روش و تاکتیک بازی امروز نیز به نظر نمی‌رسد سورپرایز خاصی از سوی نکونام و کادرش وجود داشته باشد و استقلالی‌ها با همان روش سه دفاعه و احتمالا با رهبری رافائل سیلوا به مصاف حریف خود خواهند رفت.

 همه مشکلات استقلال در رفسنجان
استقلال برای این دیدار دو نفر را به خاطر محرومیت انضباطی به همراه ندارد. بهزاد غلامپور از کادر و زبیر نیک‌نفس از جمع آبی‌پوشان برای این دیدار محروم هستند. البته در این مدت زبیر کمتر مورد استفاده کادرفنی قرار گرفته و چه بسا این موضوع مشکلات عدیده‌ای را از لحاظ تاکتیکی و روش بازی استقلالی‌ها ایجاد نکند. با این حال برگزاری دو دیدار پیاپی خارج از خانه تا دربی، نگرانی‌هایی را برای کادرفنی استقلال به وجود آورده تا بتوانند با حفظ توانمندی نیروهای خود در این دو مسابقه، با بهترین فرم این تیم را به بازی با پرسپولیس برسانند. بنابراین چه بسا این امر باعث شود تا حد کمی تغییراتی هم در ترکیب استقلال برای بازی با مس یا استقلال خوزستان ایجاد شود که فعلا این امر در برنامه‌های نکونام برای نخستین دیدار تیمش در جام حذفی وجود نداشته و شاید با توجه به دو بازی خارج از خانه آبی‌ها در خارج از تهران و فشردگی برنامه‌های این تیم، شاهد تغییراتی از سوی کادرفنی این تیم برای بازی استقلال خوزستان در بازی بعدی از سری رقابت‌های لیگ برتر و از هفته نوزدهم این رقابت‌ها باشیم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار