• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۲-۰۹ - ۱۶:۴۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
آنچه باید بدانید؛

فواید بدمینتون برای لاغری

بدمینتون یک ورزش محبوب است که انجام روزانه آن می‌تواند نقش بسیار زیادی در لاغری و تناسب اندام داشته باشد. متخصصان بسیاری توصیه می‌کنند در کنار توجه به رژیم غذایی خود، انجام این ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا از مزایای گسترده آن برخوردار شوید.

فواید بدمینتون برای لاغری

بدمینتون یک ورزش محبوب است که انجام روزانه آن می‌تواند نقش بسیار زیادی در لاغری و تناسب اندام داشته باشد. متخصصان بسیاری توصیه می‌کنند در کنار توجه به رژیم غذایی خود، انجام این ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا از مزایای گسترده آن برخوردار شوید. اگر دوست دارید در رابطه با بدمینتون و لاغری بیشتر بدانید، مطالعه این مطلب برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

بدمینتون به عنوان یکی از بهترین ورزش‌ها برای لاغری شناخته می‌شود که مزایای بسیار زیادی دارد. از مهم‌ترین فواید بدمینتون برای لاغری و بازی با توپ بدمینتون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش متابولیسم بدن

انجام این ورزش تاثیر بسیار زیادی بر روی سوخت و ساز بدن خواهد داشت. در واقع می‌توان گفت این ورزش می‌تواند کمک کند تا شما شانس ابتلا از بیماری‌های بسیاری که در اختلال در متابولیسم بدن ایجاد می‌شوند را کاهش دهد.

چربی‌سوزی

یکی از مهم‌ترین فواید بدمینتون برای لاغری کمک به چربی‌سوزی تمام بدن است. در واقع می‌توان گفت این ورزش به‌گونه‌ای طراحی شده که با انجام آن می‌توانید به صورت همزمان تمامی قسمت‌های مختلف بدن خود را ورزش دهید و لاغر کنید.

تقویت عضلات

برخی از افراد تصور می‌کنند همین که لاغر شوند، هیکلی تنومند و عضله‌ای خواهند داشت اما باید بدانید که این باور کاملا اشتباه است. افراد لاغر بسیاری وجود دارند که از عضلات ضعیفی برخوردارند.

جالب است بدانید که ورزش بدمینتون به دلیل تحرک زیاد و فشاری که بر روی قسمت‌های مختلف بدن وارد می‌کند، باعث می‌شود تا شما علاوه‌بر کاهش وزن بتوانید عضلات بدن خود را نیز تقویت کنید. بنابراین اگر داشتن بدنی سالم و قوی برای شما مهم است، انجام این ورزش می‌تواند ایده مناسبی باشد.

آرام‌سازی ذهنی

اضطراب و مشغله‌های ذهنی باعث می‌شود تا شما از تناسب اندام خود غافل شده و چاق شوید. اگر ذهنی شلوغ و مضطرب دارید، ورزش کردن می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد. ورزش بدمینتون باعث می‌شود تا شما با چالش‌های ذهنی خود بیشتر کنار بیایید و این‌گونه به تناسب اندام خود کمک کنید.

کنترل کلسترول و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی

در سالیان اخیر به دلیل آلودگی هوا و همچنین تغییر لایف استایل انسان و ماشینی شدن زندگی ابتلا به چربی خون و بیماری‌های قلبی و عروقی نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است. همین موضوع باعث می‌شود تا محققان بسیاری در سراسر جهان به بررسی این موضوع بپردازند که کدام ورزش‌ها می‌تواند شانس ابتلا به این دسته بیماری‌ها را کاهش دهد؟

در پی تحقیقات گسترده مشخص شده افرادی که به صورت جدی ورزش های پرتحرکی مانند بدمینتون را دنبال می‌کنند، بسیار کمتر از سایر افراد دچار بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند. به‌همین دلیل گفته می‌شود که این ورزش یک راه مناسب برای جلوگیری از این بیماری است.

کنترل دیابت

افرادی که از بیماری دیابت رنج می‌برند، باید کنترل بیشتری بر روی وزن خود داشته باشند. به همین دلیل توجه به لاغری و بدمینتون برای این افراد ضروری است. بیماران دیابتی می‌توانند در کنار تغذیه مناسب ورزش بدمینتون را نیز جدی بگیرند و در برنامه روزانه خود قرار دهند تا علاوه‌بر تأمین سلامتی به تناسب اندام خود نیز کمک کنند.

بدمینتون چقدر کالری می‌سوزاند؟

با هر یک ساعت بازی بدمینتون می‌توان حدود 480 کالری سوزاند.

همین موضوع باعث می‌شود تا رابطه تنگاتنگی بین ورزش و لاغری وجود داشته باشد. شما اگر ورزش بدمینتون را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید، این امکان را خواهید داشت تا در طی یک ماه به راحتی 4 کیلوگرم وزن کنید. البته به شرطی که به تغذیه خود نیز اهمیت دهید و کالری اضافی دریافت نکنید.

اگر تصمیمتان برای لاغری جدی است، همین حالا با خرید وسایل بدمینتون آغاز کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی بدمینتون و لاغری پرداختیم و اطلاعات ضروری را در اختیار شما قرار دادیم. ممکن است پس از مطالعه این مطلب تصمیم گرفته باشید این ورزش را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنید، در چنین شرایطی به دلیل این انتخاب مناسب به شما تبریک خواهیم گفت.

ضروری است که یک مجموعه معتبر را برای خرید لوازم بدمینتون برگزینید.‌ توصیه ما به تمامی کسانی که در پی یک فروشگاه خوب برای خرید بهترین لوازم ورزشی هستند، مراجعه به ایران اسپورتر است.

این مجموعه به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های فعال در زمینه فروش لوازم ورزشی شناخته می‌شود که سالیان سال است در این زمینه فعالیت دارد و می‌تواند کمک کند بهترین لوازم ورزشی مخصوص بدمینتون را بخرید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران:

آینده را قربانی امروز نکنیم

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار

خبرهای روزنامه فرهیختگانمرتبط ها