• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۱-۳۰ - ۲۱:۴۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
استرس پنجره بسته به جان هواداران پرسپولیس؛

فرصت‌سوزی سه‌ماهه درویش

شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در شروع نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر هواداران این تیم را سخت نگران کرد و این نگرانی زمانی بیشتر شد که استقلال با برتری مقابل صنعت نفت توانست اختلاف امتیازی‌اش با سرخپوشان را به عدد 5 برساند.

فرصت‌سوزی سه‌ماهه درویش

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در شروع نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر هواداران این تیم را سخت نگران کرد و این نگرانی زمانی بیشتر شد که استقلال با برتری مقابل صنعت نفت توانست اختلاف امتیازی‌اش با سرخپوشان را به عدد 5 برساند. در همین راستا نیز بزرگ‌ترهای تیم پرسپولیس در تمرین ابتدای هفته تیم خود به همراه بقیه نفرات تیم هم‌قسم شدند تا پایان فصل امتیازی را از دست نداده و خودشان را به صدر جدول برسانند. در این میان اوسمار نیز با تمرینات تاکتیکی که در طول این هفته برای شاگردانش در نظر گرفت آنها را از هر نظر برای بازی حساس فردای این تیم با تراکتور آماده کرده است. نگرانی اصلی سرمربی برزیلی پرسپولیس استفاده از بازیکنان تازه‌وارد در ترکیب تیمش بوده و هست. او از چند روز قبل از بازی با آلومینیوم این دغدغه را داشت و در آن مقطع نیز مدیریت باشگاه به وی اطمینان دادند که پنجره نقل و انتقالی شان را باز خواهند کرد و می‌تواند در بازی هفته شانزدهم روی نفرات جدید حساب کند که حتی اوسمار به همین دلیل عبدالکریم حسن و عیسی آل‌کثیر را همراه تیمش به اراک برد اما درنهایت پنجره باز نشد. بعد از این مسابقه اوسمار خیلی فروتنی به خرج داد که علیه باشگاهش موضع نگرفت و فقط اظهار امیدواری کرد که برای بازی با تراکتور دیگر این مشکل را نداشته باشند. در ابتدای این هفته نیز رضا درویش به اوسمار اطمینان داد که مشکل اشاره‌شده حل‌شدنی است و او لازم نیست نگران باشد. با این حال و تا دیشب که کمتر از 48 ساعت به بازی سرخپوشان با تراکتور باقی بود همچنان پنجره پرسپولیس بسته بود. در همین راستا اوسمار روز گذشته مهم‌ترین تمرین تاکتیکی تیمش برای بازی با تراکتور مدنظر داشت و باز هم پیگیر وضعیت نفرات جدید شد که همچنان به او گفتند باشگاه در تلاش است مشکل را حل کند! بدون شک هر مربی جای اوسمار بود بابت این اتفاقات سکوت نمی‌کرد. مخصوصا اگر یحیی گل‌محمدی در چنین وضعیتی قرار می‌گرفت و مسلما او واکنش تندی به کوتاهی مسئولان باشگاهش نشان می‌داد.

3 ماه پیش هشدار داده بودند
باشگاه پرسپولیس تقریبا سه ماه پیش بود که پرداختی آخر رادوشویچ را با 200 هزار یورو جریمه دیرکرد پرداخت کرد تا این بازیکن دیگر طلبی نداشته باشد. همان مقطع نیز به مدیران باشگاه تاکید شد که برای بسته شدن این پرونده باید مالیات رادو را بپردازند در غیر این صورت پنجره نقل و انتقالاتی‌شان بسته خواهد شد. در طول این مدت نیز هشدارهایی از سوی برخی از کارشناسان مالیاتی به مدیریت باشگاه داده شد که برای گرفتن مفاصا حساب مالیاتی رادو در اداره مالیات ایران اقدام کرده و آن را برای اداره مالیات کرواسی ارسال کنند؛ چراکه ممکن است این موضوع چند روزی زمان ببرد. اما با این حال مدیران باشگاه تاکید داشتند به مانند مالیات برانکو خیلی زود مفاصا حساب رادو را گرفته و با تاییدیه اداره مالیات کرواسی پنجره نقل و انتقالات را باز خواهند کرد! در شرایط فعلی مشکل اصلی باشگاه پرسپولیس عدم همکاری وکیل رادو است. وکیلی که مدیریت باشگاه پرسپولیس شناخت کاملی از او داشت و می‌دانست فردی بسیار سختگیر است. مخصوصا اینکه او به‌خاطر دو سه روز تاخیر در پرداخت قسط سوم رادو از پرسپولیس شکایت و 200 هزار یورو دیگر غرامت گرفت. حالا این وکیل از قرار معلوم توافقنامه بین باشگاه پرسپولیس و اداره مالیات را چندان قبول ندارد و حاضر نیست تایید اداره مالیات کرواسی را گرفته و به فیفا اعلام کند که پرونده بسته شده است. در همین راستا احتمالا باشگاه پرسپولیس از اداره مالیات کشورمان بخواهد خودشان به هر طریقی با اداره مالیات کرواسی ارتباط برقرار کرده و تاییده مفاصا حساب رادو را گرفته و برای فیفا اراسال کنند. موردی که چند روزی زمان خواهد برد. به هر شکل باید دید پرسپولیس به چه طریق موفق به باز کردن پنجره خود خواهد شد و قدر مسلم اگر این باشگاه چند هفته پیش در این مورد اقدام می‌کرد الان اوسمار در بلاتکلیفی به سر نمی‌برد.

بیرانوند همچنان می‌خواهد کاپیتان اول باشد
پیش از این در خبرها داشتیم که علیرضا بیرانوند اصرار دارد که کاپیتان اول تیمش باشد و در این فصل در بازی‌های زیادی او بازوبند را به‌خاطر غیبت امید عالیشاه و وحید امیری بر بازو بسته است. جالب اینکه بیرو در چند بازی وقتی بازوبند را بر بازو داشته حاضر نشده آن را به عالیشاه و امیری که در جریان بازی وارد زمین شده‌اند بدهد و این مساله با دلخوری آنها همراه شده است. اولین بار در بازی برگشت پرسپولیس و استقلال تاجیکستان بود که وقتی امیری وارد میدان شد انتظار داشت بیرانوند بازوبند را به وی بدهد اما توجهی به این مساله نکرد و در پایان بازی هم به امیری گفت فراموش کرده که این کار را کند. در بازی رفت پرسپولیس و سپاهان هم عالیشاه در دقایق پایانی وارد میدان شد و باز هم بیرانوند بازوبند را به او نداد تا جایی که امید در جریان بازی سمت بیرو رفته و گلایه می‌کند که چرا بازوبند را نمی‌دهد و او این کار را انجام می‌دهد! بیرو در توجیه این کارش باز هم مدعی می‌شود که یادش رفته بازوبند را بدهد غافل از اینکه عالیشاه و دیگر بازیکنان خیلی خوب می‌دانند که بیرو اصرار دارد کاپیتان خودش باشد. اما بیرانوند در روزی که از میانه زمین دروازه خود را باز شده دید باز هم بازوبند را حفظ کرد! از این جهت که امیری بعد از مدت‌ها دوری از میادین در اواخر این مسابقه راهی میدان شد و انتظار داشت بیرو بازوبند را به بازوی او ببندد که این کار را انجام نداد. اتفاقی که با دلخوری امیری همراه شد. البته او به‌خاطر ویژگی‌های اخلاقی‌اش در این مورد اعتراضی به بیرو نکرد اما دیگر بازیکنان پرسپولیس چندان از این اقدام دروازه‌بان تیم‌شان استقبال نکردند. باید دید در بازی‌های آینده پرسپولیس بیرانوند همچنان اصرار خواهد داشت بازوبند را ببندد یا شرایط تغییر خواهد کرد. آنچه مسلم است عالیشاه اگر در ترکیب اصلی باشد اجازه نخواهد داد بازوبند به بازوی بازیکن دیگری بسته شود.

خدابنده‌لو جایگزین پورعلی‌گنجی می‌شود
محمد خدابنده‌لو به هر شکلی که بود توانست محرم نویدکیا و مدیریت باشگاه مس رفسنجان را متقاعد کند که رضایتنامه‌اش را برای پرسپولیس صادر کنند. او به‌مانند فرشاد فرجی و علی نعمتی مجبور شده از جیبش برای گرفتن رضایتنامه خرج کند و بسیار امیدوار است که مدیریت پرسپولیس با قرارداد مالی خوبی که با وی امضا خواهند کرد این پرداختی او را به نوعی جبران کنند. اتفاقی که البته درمورد فرجی و نعمتی رخ نداد و آنها بارها خواستار افزایش رقم قراردادشان در چند سال اخیر شدند. به‌خاطر همین هم هر دو بازیکن در تابستان حاضر نشدند با درویش تمدید قرارداد کنند؛ چراکه چندان روی قول‌های او حساب نمی‌کنند. اما باشگاه پرسپولیس برای اضافه کردن نام خدابنده‌لو به لیست بزرگسالانش باید نام یک بازیکن را از این لیست خارج کند که او هم مرتضی پورعلی‌گنجی خواهد بود. بازیکنی که قرار است ابتدا با او تمدید قرارداد شود و بعد از آن نامش را از لیست خارج کنند.

پرسپولیس حتما گلر جذب می‌کند
علیرضا بیرانوند با سرماخوردگی شدیدی مواجه است و از اینکه مجبور است در این شرایط خودش را برای بازی با تراکتور آماده کند چندان راضی نیست. در همین ارتباط باخبر شدیم که او به مسئولان باشگاه پرسپولیس گفته که حتما دنبال یک دروازه‌بان برای تقویت نیمکت تیم باشند تا در غیاب او بتواند به میدان برود. این در حالی است که بیرو چند روز پیش از حضور رشید مظاهری در تیمش چندان استقبال نکرده بود. در شرایط فعلی هم اگرچه بیرو موافق جذب دروازه‌بان برای تیمش است اما قرار نیست این دروازه‌بان مظاهری باشد. گویا دو سه گزینه بزرگسال و جوان مدنظر باشگاه پرسپولیس برای اضافه شدن به لیست سرخپوشان تا پایان فصل نقل و انتقالات هستند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار