• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۱-۲۴ - ۲۳:۳۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
وحدت، قربانی خریدهای جدید می‌شود؟

پرسپولیس به‌ دنبال هایجک دوباره از استقلال

پرسپولیس برای نیم‌فصل دوم دو بازیکن خارجی به نام‌های عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف را به خدمت گرفته که اگر بخواهد نام آنها را به لیست تیمش اضافه کند باید یکی از خارجی‌هایش را رد کند. این در حالی است که شهاب زاهدی و محمدحسین کنعانی چون از باشگاه‌های خارجی به پرسپولیس آمده‌اند طبق قانون جدید این فصل، جزء خرید‌های خارجی این فصل به حساب می‌آیند.

پرسپولیس به‌ دنبال هایجک دوباره از  استقلال

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس روز گذشته بعد از مدت‌ها با تیمی کامل تمرینات خود را ادامه داد. درواقع برای اولین‌بار بود که اوسمار تیمش را در تعطیلات نیم‌فصل با همه نفرات تمرین داد؛ هر چند ممکن است سرخپوشان همچنان خریدهای جدیدی داشته باشند. محمدحسین کنعانی‌زادگان و علیرضا بیرانوند بعد از دو روز استراحت بیشتر از مهدی ترابی در تمرین روز گذشته سرخپوشان حاضر شده و مورد استقبال گرم همبازیان خود قرار گرفتند. این در شرایطی بود که بیرو با تعدادی از همبازیانش علی‌الخصوص برخی از کاپیتان‌ها بر سر حمایت یا عدم‌حمایت از اوسمار به اختلاف خورده بود اما دیروز برخورد گرمی با آنها داشت. ضمن اینکه اورونوف خرید جدید پرسپولیس هم در این تمرین حاضر شد و در کنار شاگردان اوسمار استارت زد. همچنین عبدالکریم حسن هم بعد از بازگشت از قطر در کنار بقیه نفرات تمرین خود را انجام داد.

بلاتکلیفی اوسمار
سرمربی برزیلی پرسپولیس در شرایط خوبی تیمش را برای بازی روز پنجشنبه ارنج نخواهد کرد. درواقع او برای انتخاب ترکیب ایده‌آلش برای این مسابقه حساس در بلاتکلیفی محض است. از این جهت که هنوز از سوی باشگاه به وی اطمینان نداده‌اند که می‌تواند از خرید‌های جدید تیمش استفاده کند یا نه. در سوی دیگر هم ملی‌پوشان پرسپولیس ازجمله کنعانی و بیرانوند بعد از شش روز استراحت به تمرین ملحق شده و فقط روز گذشته را فرصت کردند در تمرین تاکتیکی تیم شرکت کنند. البته بیرانوند به‌واسطه پستی که دارد خیلی لازم نبود در تمرین تاکتیکی باشد اما شرایط کنعانی فرق می‌کند. احتمال اینکه اوسمار تصمیم بگیرد کنعانی را در بازی با آلومینیوم روی نیمکت قرار دهد زیاد است. در مورد تازه‌وارد‌ها هم باشگاه پرسپولیس به‌دنبال پرداخت مالیات رادوشویچ و طلب رضا اسدی است تا بتواند قرارداد خریدهایش را ثبت کند. از آنجا که نهایی شدن این قضیه نزدیک به 15 میلیارد تومان هزینه برای پرسپولیس در بر خواهد داشت، درویش تا روز گذشته هنوز نتوانسته بود این پول را جور کند. ضمن اینکه پرداخت این مبلغ و صدور مفاصا حساب مالیاتی رادوشویچ شاید زمان بیشتری لازم داشته باشد و تا فردا پنجره نقل‌و‌انتقالاتی سرخپوشان باز نشود.

بازیکنان پیگیر اتفاقات باشگاه و حضور یحیی در فولاد
تمرین روز گذشته پرسپولیس تحت‌الشعاع یک‌سری اتفاقات قرار داشت. موضوع عدم تغییر مدیرعامل در جلسه صبح روز گذشته مجمع، بازگشت ابراهیم شکوری به پرسپولیس حسابی نزد بازیکنان سوژه شد. مساله دیگری که بازیکنان در مورد آن اظهارنظر می‌کردند حضور یحیی گل‌محمدی در فولاد‌خوزستان بود. اعتقاد برخی از آنها این بود که با ماندن درویش در پرسپولیس یحیی حتما راهی فولاد خواهد شد. ناگفته نماند دغدغه اصلی فعلی سرخپوشان بحث عقب افتادن حق و حقوق‌شان است و بابت اینکه تا اینجای فصل به جای 50 درصد 35 درصد از پولشان را گرفته‌اند، ناراحت هستند.
اوسمار مخالف جدایی 2 بازیکن
پرسپولیس برای نیم‌فصل دوم دو بازیکن خارجی به نام‌های عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف را به خدمت گرفته که اگر بخواهد نام آنها را به لیست تیمش اضافه کند باید یکی از خارجی‌هایش را رد کند. این در حالی است که شهاب زاهدی و محمدحسین کنعانی چون از باشگاه‌های خارجی به پرسپولیس آمده‌اند طبق قانون جدید این فصل، جزء خرید‌های خارجی این فصل به حساب می‌آیند. در این میان وحدت حنانوف و شهاب زاهدی هر دو با پیشنهاد خارجی مواجه هستند و تمایل دارند به آن پاسخ مثبت دهند. البته در این بین ایجنت حنانوف مخالف جدایی او در این مقطع است و به وی تاکید کرده تا تابستان صبر کند و به‌عنوان بازیکن آزاد تیم جدیدش را انتخاب کند. اما شهاب از شرایط خود در پرسپولیس چندان راضی نیست و به‌دنبال ترک این تیم است. شهاب برای دریافت رضایتنامه‌اش از پرسپولیس حتی حاضر است 75 هزار دلار هم پرداخت کند. در این میان باشگاه پرسپولیس بدش نمی‌آید هر یک از این دو بازیکن را بفروشد تا جا برای اورونوف باز شود اما خواسته اوسمار چیز دیگری است. سرمربی برزیلی پرسپولیس حنانوف را ذخیره مطمئنی برای دانیال اسماعیلی‌فر می‌داند و از طرفی او خواستار جذب یک مهاجم بلند زن برای جانشینی مهاجم سوئدی تیمش بود که نه‌تنها این خواسته‌اش برآورده نشد، بلکه بحث جدایی زاهدی هم مطرح است. در این میان با خبر شدیم مسئولان باشگاه پرسپولیس برای حفظ مهاجم سوئدی تیم‌شان در تلاشند میلاد فخرالدینی که در آستانه پیوستن به استقلال قرار دارد را جذب کرده و جانشین وحدت حنانوف کنند. در این صورت قرارداد اورونوف هم به‌راحتی قابل ثبت خواهد بود! در هر صورت ممکن است قبل از شروع لیگ شاهد اتفاقات جالبی در پرسپولیس باشیم.

استقبال نکردن از بازگشت شکوری
ابراهیم شکوری ساعاتی بعد از تکذیب خبر مدیرعاملی‌اش در پرسپولیس به یکباره به‌عنوان عضو جدید هیات‌مدیره به همراه حسن طباطبایی مطرح شد. این در شرایطی بود که شکوری به‌خاطر شرایط نابسامان اوضاع مدیریتی و مالی باشگاه پرسپولیس تمایلی برای بازگشت به این باشگاه نداشت. در این میان اختلاف شدید او با برخی از افراد نزدیک به درویش باعث شد که از خبر بازگشت او به این باشگاه یک عده خوشحال نشوند. مساله‌ای که نشان می‌دهد شروع کار شکوری در باشگاه پرسپولیس حواشی جدیدی را در این باشگاه در پی خواهد داشت. البته در نشست روز گذشته مجمع باشگاه قرار نبود از اعضای جدید هیات‌مدیره نامی برده شود از این جهت که در دستور جلسه مجمع چنین چیزی نیامده بود. از این رو حکمی برای شکوری و طباطبایی صادر نشد و قرار بر این است تا ظرف یک هفته آینده مجمع باشگاه پرسپولیس مجمع فوری برگزار کرده و احکام این دو عضو جدید را صادر کند. چه بسا در مجمع بعدی اتفاقات دیگری هم از جمله تغییر مدیرعامل این باشگاه رخ دهد.

2 ادعای عجیب درویش!
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تلاش زیادی برای ادامه کار خود در این باشگاه انجام می‌دهد، روز گذشته بعد از مجمع با روحیه خیلی خوب پاسخگوی اصحاب رسانه شد و هیچ سوالی را نیز بدون پاسخ نگذاشت. او این بار در صحبت‌هایش باز هم با نقل‌‌ قول‌های عجیب توجهات را جلب کرد. اول اینکه او مدعی شد در تابستان دلیل اینکه با علی دایی مذاکره کرده بود این بود که یحیی از سمتش استعفا داده بود، در‌حالی‌که یحیی بعد از هفته ششم و هفتم لیگ بود که به باشگاه خود نوتیس داده و خواهان ترک پرسپولیس شد. ادعای دیگر درویش در مورد حمایت یحیی از سرمربیگری اوسمار بود. او درواقع مدعی شد این مربی برزیلی قبل از انتخابش به‌عنوان سرمربی پرسپولیس مورد تایید یحیی هم قرار گرفته و در‌واقع یحیی برای جانشین خود به باشگاه پرسپولیس مشاوره داده است. ادعایی که به‌نظر نمی‌آید صحت داشته باشد از این جهت که یحیی در مصاحبه ویدئویی اخیرش حاضر نشد از اوسمار کوچک‌ترین حمایتی کند و ترجیح داد حتی یک کلمه در مورد این مربی حرف نزند. حتی با خبر شدیم که اوسمار بابت اینکه یحیی به رخصت گرفتن او قبل از عقد قراردادش به‌عنوان سرمربی هیچ واکنشی نشان نداد، شاکی شده و به این خاطر در عکس تبریک تولد به افشین پیروانی چهره یحیی را مخدوش کرد! در چنین شرایطی ادعای درویش در مورد حمایت یحیی از سرمربیگری اوسمار نمی‌تواند با واقعیت جور دربیاید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار