• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۱-۱۳ - ۲۱:۴۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تیم ملی با شکست دادن ژاپن می‌تواند تاریخ‌ساز شود؛

وقت غول‌کُشی

تیم ملی فوتبال ایران در‌حالی عصر امروز از مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن خواهد رفت که بدون شک از این دیدار می‌توان به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین و حساس‌ترین بازی‌های این دور از رقابت‌ها از آن یاد کرد.

وقت غول‌کُشی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم ملی فوتبال ایران در‌حالی عصر امروز از مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن خواهد رفت که بدون شک از این دیدار می‌توان به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین و حساس‌ترین بازی‌های این دور از رقابت‌ها از آن یاد کرد. نکته قابل توجه اینکه پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها تا قبل از برگزاری جام ملت‌ها تماما حکایت از دیدار تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی در این مرحله از رقابت‌ها داشت و حتی سایت‌های مختلف پیش‌بینی برگزاری دیدار تیم‌های ایران و ژاپن در فینال جام ملت‌ها را داشتند اما حالا قرار است این مسابقه از مرحله یک‌چهارم نهایی برگزار شود. در‌واقع دیداری که به قول امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی باید در فینال جام ملت‌ها برگزار می‌شد اما حالا به‌خاطر شگفتی‌سازی عراقی‌ها در مرحله گروهی به دو مرحله قبل‌تر آمده است. با همه این تفاسیر اما تیم ملی کشورمان تا حدودی خسته‌تر از رقیب به این دیدار رسیده و نگرانی‌ها به همین دلیل نیز به اوج خود رسیده است. گذشته از این بحث‌ها اما از اردوی تیم ملی خبر می‌رسد با وجود آنکه تیم ملی خسته است و برخی بازیکنان کلیدی خود از جمله مهدی طارمی، صادق محرمی و سید‌مجید حسینی را در اختیار ندارد، اما همه امیدوار هستند با عبور از سد سامورایی‌ها، شاگردان قلعه‌نویی برای دومین‌بار پیاپی به جمع چهار تیم برتر رقابت‌ها راه پیدا کرده و در آستانه موفقیت در این رقابت‌ها قرار گیرند.

   پنالتی، پنالتی و پنالتی!
تیم ملی ایران بعد از اینکه از سال ۱۹۹۶ تا جام ملت‌های ۲۰۱۵ در چهار دوره از این رقابت‌ها در ضربات پنالتی از مسابقات کنار رفته بود، سرانجام به بدشانسی خود در این ضربات پایان داده و با برتری مقابل سوریه خود را به جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها رساند. این در‌حالی است که از اردوی تیم ملی خبر می‌رسد بعد از صعود تیم ملی به مرحله حذفی رقابت‌ها، ضربات پنالتی با جدیت در دستور‌کار شاگردان قلعه‌نویی قرار گرفته و به‌نظر می‌رسد شکست از کره‌جنوبی در سال ۲۰۰۷ با سرمربیگری همین چهره، حسابی چشم ژنرال را ترسانده و او تصمیم گرفته است این‌بار اگر کار به اما و اگر کشید تیم ملی از این مهلکه، سربلند بیرون بیاید.
در دیدار با سوریه مشخص شد برخی از بازیکنان تا چه اندازه برای زدن ضربه پنالتی حرفه‌ای شده‌اند. این در‌حالی است که وجود دروازه‌بانی مانند علیرضا بیرانوند که یکی از تخصص‌های او مهار ضربات پنالتی است، این امیدواری را به‌وجود آورده تا در‌صورتی‌که یک‌بار دیگر بازی تیم‌ ملی برابر ژاپن به پنالتی کشیده شود این‌بار این شاگردان قلعه‌نویی باشند که در این ضربات موفق عمل کرده و مسیر یک‌چهارم را به‌سلامت می‌پیمایند‌. همچنین از تمرینات تیم ملی خبر می‌رسد در تمرین برگزار شده این تیم، ملی‌پوشان سفت و سخت به این بخش از کار پرداخته و یک‌بار دیگر در‌صورت کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی از آمادگی بالایی برخوردارند.
    برنامه‌ریزی AFC صدای همه را درآورد 
تیم ملی فوتبال ایران در‌حالی عصر امروز در ادامه رقابت‌های خود در جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن می‌رود که بعد از استراحت هشت روزه بین مراحل گروهی تا حذفی، حالا در کمتر از سه روز باید دو دیدار سنگین را برگزار کند. این در‌حالی است که در دیدار آخر شاگردان قلعه‌نویی بعد از ژاپنی‌ها برگزار شده و با این تفاسیر که به وقت اضافه نیز رسید فشار بیشتری را به ملی‌پوشان ایران وارد کرده و این موضوع سبب خواهد شد احتمالا یک ایران خسته در مقابل سامورایی‌ها صف‌آرایی کند.
در این خصوص اعتراض لازم از سوی فدراسیون فوتبال ایران به مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا به عمل آمده اما همانطور که در باره تغییر مکان دیدار تیم‌های ملی ایران و سوریه تصمیم‌گیری جدیدی به عمل نیامد امکان دارد در‌خصوص زمان بازی با ژاپن نیز اتفاق جدیدی نیفتاد.

   چالش بزرگ‌ترها!
نکته قابل توجه دیگر اینکه بعد از انتقاد امیر قلعه‌نویی به برخی از بازیکنان باتجربه و بزرگ‌ترهای تیم در کنفرانس خبری بعد از بازی با سوریه حالا باید منتظر ماند تا در دیدار عصر امروز مقابل ژاپن شاهد عملکرد متفاوت این دسته از بازیکنان باشیم. البته سرمربی تیم ملی از آنها نامی نبرده اما تا حدودی مشخص است که بازیکنانی مانند شجاع خلیل‌زاده، سردار آزمون، رامین رضاییان و شاید هم مهدی طارمی نتوانستند انتظارات کادر‌فنی تیم ملی را در دیدار با سوریه برآورده کنند و چه‌بسا این احتمال هم وجود داشته باشد که شاهد برخی تغییرات فنی در همین ارتباط در ترکیب تیم ملی در بازی با ژاپن باشیم. در هر صورت اظهارات امیر قلعه‌نویی تیم ملی را با یک چالش بزرگ در مواجهه با بازیکنان مطرح این تیم مواجه کرده است.

   هشدار حاج‌صفی به محبی؛ آرام‌تر!
تیم ملی فوتبال ایران در‌حالی به‌سختی از مصاف سوریه در مرحله یک‌هشتم رقابت‌های جام ملت آسیا عبور کرد که این مسابقه حاشیه‌های زیادی را برای ملی‌پوشان ایران به همراه داشت. در یکی از این موارد و بعد از اخراج مهدی طارمی و ۱۰ نفره شدن تیم ملی در‌حالی‌که محمد محبی در یک صحنه به‌صورت آشکار برای متوقف کردن یکی از بازیکنان حریف سوری تلاش می‌کرد، مورد انتقاد کاپیتان تیم ملی قرار گرفته و حاج‌صفی به شکل تندی به محبی متذکر می‌شود او یک کارت زرد دارد و باید بسیار آرام‌تر کار را دنبال کند. در ادامه حاج‌صفی به محبی عنوان می‌کند تیم ملی ۱۰ نفره است و نیاز به این همه خشونت در جریان بازی نیست. گفتنی است محبی چند دقیقه قبل از این صحنه کارت زرد گرفته و در صحنه مورد اشاره نیز داور سختگیر این دیدار می‌توانست با کارت زرد دوم او را اخراج کند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار