• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۱-۱۳ - ۱۷:۴۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سعید الهی در پاسخ به سوال «فرهیختگان»:

95 درصد بازیگران فیلم «میرو» بومی هستند + فیلم

سعید الهی، تهیه کننده فیلم «میرو» در پاسخ به «فرهیختگان» گفت:«عطش بسیار زیادی در بچه‌های استان سیستان و بلوچستان نسبت به بازیگری و حضور در فیلم‌های سینمایی وجود دارد که این امر باعث شد ما بتوانیم یک ادای دین به استان داشته باشیم، حدود 90 تا 95 درصد از بازیگرهای این فیلم بومی هستند.»

95 درصد بازیگران فیلم «میرو» بومی هستند + فیلم

«فیلم  «میرو» در شرایط پرچالش سخت در استان سیستان و بلوچستان، که به لحاظ فیلمسازی زیرساخت‌های آن چنانی ندارد، ساخته شد. با همکاری عوامل همچنین کارگردان فیلم که خودشان نیز متعلق به آن سرزمین هستند، تمام تلاشمان را کردیم که فیلم را جلو ببریم. سه ماه تمام در گرمای تابستان در شهر مستقر بودیم و تلاشمان بر این بود که از ظرفیت‌های بومی استان استفاده بکنیم. عطش بسیار زیادی در بچه‌های استان سیستان و بلوچستان نسبت به بازیگری و حضور در فیلم‌های سینمایی وجود دارد که این امر باعث شد ما بتوانیم یک ادای دین به استان داشته باشیم، حدود 90 تا 95 درصد از بازیگرهای این فیلم بومی هستند. خیلی کم پیش می‌آید که در آثار بصری و تصویری که از استان سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود، از این فرصت استفاده بشود.الحمدالله  بچه‌ها به خوبی در فیلم درخشیدند. با وجود سختی‌های که وجود داشت، خود من از فیلم راضی هستم. امیدوارم مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد.

ملاکمان گرفتن جایزه نبود. قرارمان بر این بود که در فیلم «میرو» یک روایت دراماتیک جذاب رو در کنار تصاویر درخشان در استان سیستان و بلوچستان ببینیم. از ابتدا هدفمان این بود که دیگر در این استان ترور، محرومیت، قاچاق و فقر را نشان ندهیم و به عنوان تهیه کننده مسئولیت حفظ این چهارچوب نظری و مفهومی هستم و سعی کردیم فیلم به گونه‌ای باشد که شما زوایای پنهان استان سیستان و بلوچستان را ببینید. اما اگر دوستان جایزه بدهند، خوشحالمان می‌کنند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار