• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۱-۱۱ - ۲۱:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
خط و نشان عراقی‌ها برای افشاریان در هواپیما

رئیس کمیته داوران: اخراج آیمن حسین سختگیرانه بود

تیم ملی فوتبال ایران که برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در کشور قطر حضور دارد شب گذشته دیدار خود را از مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه قطر برگزار کرد.

رئیس کمیته داوران: اخراج آیمن حسین سختگیرانه بود

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم ملی فوتبال ایران که برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در کشور قطر حضور دارد شب گذشته دیدار خود را از مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه قطر برگزار کرد. شاگردان قلعه‌نویی در‌حالی این رقابت را برگزار کردند که به‌منظور برگزاری این مسابقه، کاروان جدیدی از حامیان این تیم از خبرنگاران گرفته تا هواداران خود را به دوحه رساندند تا برای دیدار مقابل «عقاب‌های قاسیون»، تیم ملی کشورمان را حمایت و همراهی کنند. این درحالی است که جمعیتی از لیدرهای تازه نفس به همراه بخشی از اعضای هیات‌رئیسه، روسای هیات‌های استانی، تنی چند از کارمندان فدراسیون و سازمان لیگ و همچنین دو تن از پیشکسوتان فوتبال ایران نیز در این سفر که یک روز مانده به برگزاری دیدار با سوریه انجام شد، خود را به دوحه رساندند تا دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سویه را از نزدیک تماشا کنند.

تاج یک روز زودتر رفت
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران که در جلسه روز شنبه گذشته با اصحاب رسانه به آنها اعلام کرده بود روز سه‌شنبه با بخش دوم، گروه دوم اعزامی اصحاب رسانه همراه شده و با آنها به دوحه می‌رود به‌خاطر برگزاری یک جلسه از پیش تعیین شده یک روز زودتر خود را به قطر رسانده و دوشنبه عازم این کشور شد.

پیشکسوت استقلال نگران وضعیت این تیم
بهتاش فریبا به همراه هادی نراقی دو تن از پیشکسوتان باشگاه استقلال نیز در این سفر کاروان اعزامی به قطر را همراهی کرده و جالب اینکه در بخشی از این سفر این دو درباره آخرین شرایط تیم ملی و استقلال اظهاراتی را مطرح کردند که نشان از دغدغه آنها درخصوص آخرین وضعیت آبی‌پوشان داشت. فریبا درباره شرایط استقلال این طور اظهار داشت: «متاسفانه شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که نگرانی هواداران را در پی داشته است. استقلالی‌ها از شرایط این تیم و سرنوشتی که در ادامه رقابت‌ها انتظار شاگردان نکونام را می‌کشد اضطراب دارند. این در‌حالی است که به‌وضوح مشخص است این تیم نیاز به تقویت دارد. استقلال یامگا را هم از دست داده و باید سریعا برای جذب جایگزین وی وارد عمل شود.»
فریبا افزود: «از بعد از هفته‌های میانی نیم‌فصل اول که خطیر و نکونام که مشکلات را کنار گذاشته و تن به جلسه مشترک دادند، روند تیم هم صعودی شده تا جایی که استقلال درنهایت به صدر جدول رسید این درصورتی است که با حفظ این اتحاد و پایان دادن به لجبازی‌ها استقلال می‌تواند قهرمان فصل شود، اما متاسفانه شاهد هستیم همکاری به این منظور صورت نمی‌گیرد. در هر صورت اسم استقلال از هر نامی بزرگ‌تر است و باید طرفین ماجرا به‌خاطر اسم استقلال بزرگ هم که شده اختلافات را کنار گذاشته و الهام از سرنوشت نیم‌فصل اول دوباره برای سربلندی تیم با هم متحد شوند.» گفتنی است حسن روشن دیگر پیشکسوت استقلالی که به‌تازگی از قطر بازگشته در حین سفر سایر پیشکسوتان به قطر، دقایقی تلفنی با نراقی به گفت‌و‌گو پرداخت.

افشاریان محبوب هواداران!
تیم‌‌های ملی فوتبال عراق و اردن در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌‌های آسیا در‌حالی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه 3 بر 2 به سود اردن به پایان رسید. در نیمه دوم این بازی و پس از گلزنی آیمن حسین مهاجم عراق، فغانی او را از زمین بازی اخراج کرد (فغانی در‌حالی مهاجم عراق را اخراج کرد که مشخص نشد او را به‌خاطر شادی جنجالی بعد از گلش اخراج کرده یا به‌دلیل تلف کردن وقت) که با واکنش تند هواداران عراقی همراه شد و فدراسیون فوتبال این کشور هم از فغانی به AFC شکایت کرد.
این در‌صورتی است که خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به پرسشی درباره حواشی رخ داده در قضاوت علیرضا فغانی در دیدار عراق و اردن عنوان کرده بود: «فغانی در این مسابقات در کادر داوری کشور استرالیا سوت زد و مباحث مرتبط با این مسابقه هم مانند دیگر رقابت‌ها قطعا از سوی کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC بررسی خواهد شد. ما در این رقابت‌ها فقط بنیادی‌فر و تیم داوری او را به‌عنوان نمایندگان داوری ایران داشتیم.»
نکته قابل توجه اینکه خداداد افشاریان که در قالب کاروان اعزامی نمایندگان فدراسیون در پرواز روز سه‌شنبه قرار داشت در صحبت‌هایی کوتاه با خبرنگار «فرهیختگان» درباره اخراج آیمن حسین اظهار داشت: «به‌نظر بنده اخراج مهاجم عراقی سختگیرانه بود.» او با اشاره به برخی از عراقی‌هایی که مسافر پرواز قطری به دوحه بودند، افزود: «جالب اینکه آنها برای من خط و نشان می‌کشند و ما را تهدید می‌کنند و اعتراض‌شان را به من مطرح می‌کنند.»
گفتنی است افشاریان که به‌واسطه برخی اظهار‌نظرها و رفتاری اخیرش بارها در فضای مجازی ترند شده است، در جریان سفر به دوحه مورد توجه هواداران فوتبال ایران که برای تماشای دیدار ایران و سوریه راهی قطر بودند، قرار گرفته و در مسیر پروازی برخی از هواداران با شناختن او و خوش‌و‌بش با این چهره، درخواست کردند با افشاریان عکس‌های یادگاری بگیرند!

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار