• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۱-۱۱ - ۲۱:۲۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
احتمال لغو بازی دوستانه دوم قرمزها در اردوی امارات

پرسپولیس در آستانه جذب مهاجم برزیلی

مدیریت باشگاه پرسپولیس که این روزها بیش از هر زمان دیگر خبر برکناری‌اش به گوش می‌رسد در تلاش است چند خرید خارجی دیگر برای این باشگاه داشته باشد. این در‌حالی است که درویش معمولا مخالف خرید خارجی در باشگاهش بود و در تابستان خیلی مقاومت کرد تا یحیی گل‌محمدی قید جذب مهاجم خارجی را بزند.

پرسپولیس در آستانه جذب مهاجم برزیلی

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس کم‌کم به روزهای پایانی خود در اردوی دبی نزدیک می‌شود و روند تمرینی سرخپوشان برای مربیان این تیم راضی‌کننده بوده است. شاگردان اوسمار طبق برنامه قرار است فردا جمعه دومین بازی دوستانه خود را قبل از بازگشت به تهران انجام دهند که از اردوی این تیم خبر رسید بازی با شارجه که پیش از این اعلام شده بود، هنوز قطعی نیست. گویا هنوز این تیم اوکی نهایی را برای انجام این بازی نداده و چنانچه این اتفاق رخ دهد ممکن است پرسپولیس فقط با همان یک بازی دوستانه راهی تهران شود. البته برنامه کادرفنی سرخپوشان این است در تهران یک بازی دوستانه دیگر تا قبل از شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر داشته باشند. بازیکنان تازه‌وارد پرسپولیس از‌جمله عیسی آل‌کثیر و عبدالکریم حسن در بازی با شباب‌الاهلی برای دقایق خیلی کوتاهی به میدان رفتند و اوسمار برای هماهنگی بیشتر این نفرات با سرخپوشان روی بازی دوستانه فردای تیمش حساب کرده و امیدوار است این مسابقه برگزار شود یا حداقل یک حریف دوستانه در آخرین روز اردوی‌شان در امارات پیدا کنند.

خریدهای خارجی در روزهای بی‌پولی
مدیریت باشگاه پرسپولیس که این روزها بیش از هر زمان دیگر خبر برکناری‌اش به گوش می‌رسد در تلاش است چند خرید خارجی دیگر برای این باشگاه داشته باشد. این در‌حالی است که درویش معمولا مخالف خرید خارجی در باشگاهش بود و در تابستان خیلی مقاومت کرد تا یحیی گل‌محمدی قید جذب مهاجم خارجی را بزند. اما در روزهای اخیر او سخت در تلاش بوده مقدمات حضور دو دستیار خارجی برای اوسمار و یک مهاجم خارجی را در تیمش فراهم کند. در‌واقع اوسمار یک مربی برای کنار دستش می‌خواهد و یک مربی هم برای تمرین دادن دروازه‌بان‌ها که جانشین ننکا شود. در این میان باشگاه بعد از بررسی گزینه‌های مطرح شده برای تقویت خط حمله تیم‌شان درنهایت شرایط ویلن موتا را که در تیم بانکوک تایلند عضویت دارد را بهتر دیده‌اند و به‌دنبال این هستند زودتر انتقال او را نهایی کنند. خرید‌های خارجی پرسپولیس قرار است تا ابتدای هفته آینده شرایط‌شان برای حضور در ایران فراهم شود؛ هر‌چند مشخص نیست این باشگاه که هنوز پنجره نقل‌و‌انتقالاتی‌اش به‌خاطر بدهی مالیاتی سنگین رادوشویچ بسته است، چطور می‌خواهد قرارداد خریدهایش را ثبت کند.

اعتصاب در راه است؟
بازیکنان پرسپولیس از شرایط مالی خود به هیچ عنوان رضایت نداشته و از شنیدن خبر انتقال مربی و بازیکن خارجی به تیم‌شان نیز استقبال نکرده‌اند. در‌واقع آنها مدعی شده‌اند باشگاه فقط برای بازیکنانش پول ندارد و از این رو در‌نظر دارند بعد از بازگشت به تهران نسبت به این مساله واکنش نشان دهند. برخی از سرخپوشان بهترین راه برای تحت فشار گذاشتن مدیریت باشگاه برای پرداخت مطالبات‌شان را اعتصاب دوباره دانسته‌اند. آنها اعلام کرده‌اند اگر اواسط نیم‌فصل اعتصاب نمی‌کردند همین 30 درصد قراردادشان را هم تا الان نگرفته‌اند و به این خاطر زمانش رسیده تا بار دیگر تمرینات تیم را تحریم کنند. به هر حال اگر در هفته آینده بازیکنان پرسپولیس به‌خاطر عدم‌دریافت مطالبات خود اعتصاب را در برنامه‌های خود گذاشتند، خیلی نباید تعجب کرد. ضمن اینکه شرایط مالی باشگاه پرسپولیس هم حداقل تا زمانی که زمان پرداخت قسط دوم اسپانسر فرا نرسد، اصلا مساعد نیست و فعلا پرداختی‌ای قرار نیست به اعضای تیمش داشته باشد.

هواداران خواهان برکناری درویش
هواداران پرسپولیس در فضای مجازی بارها به عملکرد رضا درویش در چند هفته گذشته اعتراض داشتند و درنهایت روز گذشته تعدادی از آنها تصمیم گرفتند جلوی ساختمان وزارت ورزش تجمع کرده و با سر دادن شعار‌های تندی خواهان برکناری درویش شوند. تعداد این هواداران به حدود 300 نفر هم رسید و جالب اینکه اکثر این نفرات از شهرستان‌های مختلف از‌جمله اهواز، رشت، اردبیل، اصفهان و... بودند و سخت پافشاری می‌کردند یک نفر از وزارت ورزش پاسخگوی آنها باشد که درنهایت اسبقیان معاون جدید وزیر ورزش در میان هواداران متعصب پرسپولیس حاضر شده و به صحبت‌های آنها گوش داد. این دسته از دوستداران پرسپولیس اعتقاد داشتند که مدیریت ضعیف درویش باعث جدایی یحیی گل‌محمدی شده و درنهایت هم به‌جای آوردن یک مربی خوب، مربی تمرین‌دهنده تیم را جایگزین یحیی کردند. البته آنها به مسائل مختلف اعتراض داشته و خواهان برکناری درویش نیز شدند که اسبقیان به آنها قول داد به اعتراض‌شان رسیدگی خواهد کرد.

نعمتی تغییر پست داد، عبدالکریم بازیکن دو پسته
علی نعمتی از زمانی که اوسمار هدایت سرخپوشان را برعهده گرفته در نقش مدافع میانی به میدان رفته و به‌نظر می‌آید در نیم‌فصل دوم او در همین پست تخصصی‌اش بازی کند. نعمتی در هر سه بازی دوستانه پرسپولیس در تعطیلات مدافع میانی بوده و به‌نظر می‌آید با آمدن او به این پست احتمال جدایی محمدحسین کنعانی‌زادگان در نیم‌فصل بیشتر قوت بگیرد. در مورد کنعانی پیش از این اشاره داشتیم او علاقه‌مند به بازگشت به فوتبال قطر است و تمایلی برای ادامه حضور در پرسپولیس ندارد. در سوی دیگر عبدالکریم حسن در تمرینات جدا از اینکه در پست مدافع چپ به میدان رفته در برخی مواقع با نظر اوسمار در نقش وینگر هم بازی می‌کند. در‌واقع این بازیکن یکی از نفراتی است که اوسمار برای تقویت تیمش در جناح چپ چه در کارهای دفاعی و چه تهاجمی حساب ویژه بازکرده است. در مواقعی که عبدالکریم وینگر بوده، اوسمار از احمدی و صحرایی دو بازیکن جوان تیمش استفاده کرده است. در این بین صحرایی در اردوی امارات توانسته خودش را نشان دهد و توجهات را به خودش به‌عنوان یک چپ پای تکنیکی جلب کند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار