• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۱-۰۷ - ۲۲:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ترس مدیران پرسپولیس از معرفی اوسمار به عنوان جانشین یحیی

مرد برزیلی تا دربی وقت دارد؟

باشگاه پرسپولیس از روز چهارشنبه هفته گذشته قصد داشت اوسمار ویرا را به عنوان سرمربی جدیدش معرفی کند، اما همچنان طفره می‌رود. در این میان تصمیم گرفته شد بار دیگر به برانکو پیشنهاد داده شود تا اطمینان هواداران در مورد عدم حضور او در این تیم جلب شود و با وجود اینکه این بار هم این مربی نه گفت، باز هم مدیران باشگاه پرسپولیس از اعلام نام اوسمار به عنوان سرمربی خودداری کردند.

مرد برزیلی تا دربی وقت دارد؟

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: باشگاه پرسپولیس بعد از 18 روز سرگردانی در انتخاب سرمربی در نهایت تصمیم گرفت اوسمار ویرا، دستیار یحیی را جانشین او کند. مربی‌ای که با نظر یحیی گل‌محمدی در تابستان 1401 به کادرفنی سرخپوشان اضافه شد و نقش طراح اصلی تمرینات را داشت. البته نقش این مربی در این فصل خیلی کمتر از فصل پیش شده بود؛ چرا‌که یحیی به آنالیزورهایش بیشتر اعتماد می‌کرد و همین مساله باعث شده بود که اوسمار دلخور شده و خواستار جدایی از جمع سرخپوشان شود. در حقیقت قرار بر این بود که یحیی نیم‌فصل دوم را بدون اوسمار به کارش ادامه دهد اما با استعفای سرمربی سرخپوشان شرایط برای اوسمار تغییر کرد. رضا درویش قبل از اینکه دور جدید تمرینات سرخپوشان آغاز شود، اوسمار را برخلاف دیگر اعضای کادرفنی سرخپوشان و حتی ایرانی‌ها فراخواند و به او اعلام کرد که همه اختیارات فنی تیم در تعطیلات نیم‌فصل برعهده وی خواهد بود تا زمانی که تکلیف سرمربی تیم مشخص شود. در ادامه اوسمار چند هفته بعد نیز مجدد به باشگاه پرسپولیس برگشت و این بار با پیشنهاد سرمربیگری مواجه شد. در حقیقت اوسمار که در صورت ماندن یحیی از پرسپولیس می‌رفت الان مسئولیت اول کادرفنی سرخپوشان را برعهده گرفته است تا از این حیث بسیار خوش‌شانس باشد.

پرسپولیس از اول هم برای سرمربی خارجی پول نداشت
هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بعد از اینکه با جدایی یحیی گل‌محمدی موافقت کردند به هواداران خود این اطمینان را دادند که بهترین گزینه خارجی را جانشین یحیی خواهند کرد و گزینه اول‌شان نیز برانکو است. در واقع آنها خیلی امیدوار بودند که برانکو با اولین پیشنهاد پرسپولیس به ایران بیاید و حاضر شود با همان شرایط مالی قبلی با این باشگاه همکاری کند؛ اتفاقی که اگر رخ می‌داد این باشگاه حداقل مجبور نبود تا دو سه ماه آینده پرداختی به برانکو داشته باشد اما پاسخ منفی این مربی همه برنامه مدیریت باشگاه پرسپولیس را برهم زد. از این رو برای بار دوم با برانکو وارد مذاکره شدند و حتی مالیات این مربی کروات را هم پرداخت کردند که باز او پاسخش منفی بود. در این مدت نیز برخی از مدیران باشگاه پرسپولیس، کارگروهی به ظاهر فنی را برای این باشگاه تشکیل داده و به دنبال گزینه‌های خارجی بودند که اول از طریق خودشان وارد تیم شود، حاضر شود با مربیان فعلی پرسپولیس کار کند و قراردادش نیز کوتاه‌مدت باشد. به هر حال باشگاه پرسپولیس چون شرایط مالی مناسبی ندارد مجبور شد با این روش برای جذب سرمربی خارجی اقدام کند و همان‌طور که انتظار می‌رفت به بن‌بست رسید. در واقع از همان زمانی که برانکو پیشنهاد پرسپولیس را رد کرد مشخص بود که این باشگاه چاره‌ای ندارد جز اینکه سراغ مربی ایرانی برود یا با اوسمار ادامه دهد. در این میان چون بارها مدیران پرسپولیس مدعی شده بودند جانشین یحیی به هیچ عنوان مربی ایرانی نخواهد بود در این اواخر هم سراغ مربی وطنی نرفتند.

ترس از معرفی اوسمار به عنوان سرمربی
باشگاه پرسپولیس از روز چهارشنبه هفته گذشته قصد داشت اوسمار ویرا را به عنوان سرمربی جدیدش معرفی کند، اما همچنان طفره می‌رود. در این میان تصمیم گرفته شد بار دیگر به برانکو پیشنهاد داده شود تا اطمینان هواداران در مورد عدم حضور او در این تیم جلب شود و با وجود اینکه این بار هم این مربی نه گفت، باز هم مدیران باشگاه پرسپولیس از اعلام نام اوسمار به عنوان سرمربی خودداری کردند. در این میان در جلسه روز گذشته هیات مدیره باشگاه تصمیم گرفتند درویش به عنوان مدیرعامل در پایان جلسه با خبرنگاران صحبت کرده و در آخر نیز اوسمار را به عنوان سرمربی جدید تیم معرفی کند. درویش اگر شرایط مهیا بود باز هم برای خروج از باشگاه در اتومبیل خود مخفی می‌شد. او خیلی کوتاه و در حالی که می‌خواست نشان دهد کار مهمی دارد و باید خیلی زود محل را ترک کند به خبرنگاران گفت تا فردا نام سرمربی تیم را اعلام خواهیم کرد. جالب اینکه دقایقی بعد سایت باشگاه پرسپولیس رسما از سرمربیگری اوسمار در این باشگاه خبر داد.

اوسمار موقت است؟
اعضای هیات مدیره باشگاه که بعد از قهرمانی این تیم در رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر و جام حذفی کاملا در دسترس بوده و هیچ دوربینی را از دست نمی‌دادند درچند روز گذشته حاضر به پاسخگویی در مورد عملکرد باشگاه‌شان در انتخاب سرمربی نبوده و به نوعی توپ را در زمین مدیریت باشگاه انداخته‌اند. در مورد انتخاب اوسمار هم آنها هیچ حمایتی از این مربی و انتخاب مدیرعامل‌شان نکردند تا مشخص شود در باشگاه پرسپولیس چه خبر است. در سوی دیگر درویش نیز خودش از انتخاب اوسمار راضی نیست و به خاطر همین هم او را با شک و تردید‌ از سوی سایت باشگاه رسما معرفی کرد. در این میان با‌خبر شدیم که درویش به اطرافیانش گفته حالا چهار پنج بازی به اوسمار مهلت می‌دهیم تا ببینیم چه می‌شود و بعد از آن دوباره فرصت انتخاب سرمربی داریم. گویا برنامه درویش این است که اگر پرسپولیس با اوسمار نتیجه نگرفت دوباره به سراغ برانکو برود یا اینکه یک منابع مالی برای جذب سرمربی خارجی دیگر پیدا کند.
سیدجلال در کنار اوسمار
سیدجلال حسینی از زمانی که یحیی از پرسپولیس جدا شد دیگر در تمرینات سرخپوشان آفتابی نشد اما با فرستادن وکیلش به باشگاه درخواست خود برای ماندن در این تیم را مطرح کرد. خواسته سید این بود که حکم جدیدی برای او در نظر گرفته شود که بتواند روی نیمکت بنشیند و به اوسمار برای هدایت تیم کمک کند. در واقع یکی از افرادی که موافق حضور اوسمار به عنوان سرمربی در پرسپولیس بوده و هست سید‌جلال است. در واقع او زوج خودش و اوسمار را برای هدایت پرسپولیس در ادامه فصل مناسب دانسته و حالا شرایط به سود او پیش رفته است. از این رو سید از این به بعد با مسئولیت جدیدی که احتمالا مدیرفنی باشد اوسمار را در هدایت پرسپولیس کمک خواهد کرد. در این شرایط احتمال اینکه محمد عسگری و مهرداد خانبان هم از کادرفنی پرسپولیس جدا شوند زیاد است؛ هر‌چند این دو نفر پرسپولیس را در اردوی امارات هم همراهی کردند تا نشان دهند با وجود رفتن یحیی علاقه‌مند به جدایی از جمع سرخپوشان نیستند.

اضافه شدن یک مربی به کادرفنی
باشگاه پرسپولیس به زودی یک مربی برای تمرین دادن دروازه‌بان‌ها به کادرش برای جایگزینی ننکای برزیلی اضافه خواهد کرد. محسن سیدی و داوود فنایی که پیش‌تر در کادرفنی سرخپوشان حضور داشتند از گزینه‌ها هستند. در این میان نظر علیرضا بیرانوند نیز خیلی مهم است. از این جهت که او همیشه دوست داشته در انتخاب رقیب و مربی تمرین‌دهنده‌اش نظر دهد. ناگفته نماند که بیرانوند در بین مربیان داخلی با سیدی ارتباط خوبی دارد و در نفت تهران و پرسپولیس زیر نظر او کار کرده است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار