• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۱-۰۳ - ۲۳:۵۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پرسپولیس هنوز تمایلی برای جذب علیپور نشان نداده؛

قرمزها علاوه‌بر پاکتا ۲ گزینه دیگر هم دارند؟

در برنامه «فوتبال برتر» بود که نام پاکتا برای سرمربیگری پرسپولیس مطرح شد. مربی برزیلی که هدایت تیم بلوزداد الجزایر را برعهده دارد و می‌خواهد با ترک این تیم راهی فوتبال ایران شود. باشگاه پرسپولیس هنوز موضع رسمی در مورد این مربی از خود نشان نداده ولی برخی از مسئولان این باشگاه اعتقاد دارند که او یکی از سه گزینه است.

قرمزها علاوه‌بر پاکتا ۲ گزینه دیگر هم دارند؟

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس در روزهایی که درگیر انتخاب جانشین یحیی گل‌محمدی است، تمرینات خود را منظم پشت سر می‌گذارد و امروز نیز قرار است در یک بازی دوستانه به مصاف پیکان برود. شاگردان اوسمار این روزها در کنار مسائل تاکتیکی در تلاشند توان بدنی خود را نیز افزایش دهند و گویا این مساله یکی از خواسته‌های برخی مسئولان این باشگاه نیز بوده است. در واقع یکی از انتقاداتی که از سوی باشگاه به یحیی وارد بود، مساله افت بدنی بازیکنان در نیم‌فصل اول بود. در همین راستا اوسمار و لوسادا ماموریت یافتند تا به شکل بهتری تیم را برای نیم‌فصل دوم از نظر بدنی آماده کنند. در حال حاضر محمدمهدی احمدی تنها بازیکن مصدوم پرسپولیس است که فعلا باید به فیزیوتراپی بپردازد. ضمن اینکه عیسی آل‌کثیر هم از روز گذشته با سرخپوشان استارت زد و مدارکش را نیز برای همراهی پرسپولیس در سفر به امارات تحویل باشگاه داد.

تلاش برای نهایی کردن انتقال خدابنده‌لو
باشگاه پرسپولیس ابتدا قصد نداشت برای مذاکره محمد خدابند‌ه‌لو دست به جیب شود و از این بازیکن خواست خودش دنبال رضایتنامه باشد. اما وقتی او موفق به این کار نشد و میلاد سرلک هم جدایی‌اش قطعی شد، مدیریت باشگاه پرسپولیس با همتای خود در باشگاه مس رفسنجان وارد مذاکره شد. در همین راستا چانه‌زنی‌ها بین طرفین باعث شده انتقال خدابنده‌لو هنوز نهایی نشود. در این بین پرسپولیس به دنبال این است تا امروز بتواند این انتقال را نهایی کند تا خدابنده‌لو اردوی پرسپولیس در امارات را از دست ندهد. اما از طرفی برکناری ساکت الهامی و احتمال حضور سعید دقیقی در مس باعث شده مدیریت این باشگاه نظر سرمربی جدید تیمش را در مورد جدایی خدابنده‌لو جویا شود. پیش از این ساکت کاری به این انتقال نداشت، چون خودش هم می‌دانست رفتنی است. به هر شکل تعلل پرسپولیس در این انتقال شاید به ضررش تمام شود و سرمربی جدید مس به جدایی هافبک تیمش رضایت ندهد، مخصوصا اینکه گفته می‌شود دقیقی رابطه خوبی با خدابنده‌لو دارد.

عبدی یک مخالف جدی دارد
در چند روز اخیر صحبت از حضور حسین عبدی در پرسپولیس شده است. سرمربی تیم نوجوانان ایران که توانست با این تیم در جام‌جهانی خوش بدرخشد. در این راستا شنیدیم رابطه خوب این مربی با هوادار متمول پرسپولیس باعث شده که او از سوی این فرد برای سرمربیگری پرسپولیس حمایت شود و حتی برخی از مسئولان این باشگاه هم از این موضوع استقبال کرده‌اند اما مخالفت یکی از مسئولان مهم تیم باعث شد درویش از استخدام عبدی منصرف شود. گویا این فرد مسئول در تیم رابطه چندان خوبی با عبدی و هوادار متمول ندارد. به هر شکل اگر به هر دلیل باشگاه پرسپولیس با گزینه‌های خارجی به توافق نرسد، حسین عبدی هم شانس هدایت این تیم را خواهد داشت.
پاکتا یکی از ۳ گزینه باشگاه؟
در برنامه «فوتبال برتر» بود که نام پاکتا برای سرمربیگری پرسپولیس مطرح شد. مربی برزیلی که هدایت تیم بلوزداد الجزایر را برعهده دارد و می‌خواهد با ترک این تیم راهی فوتبال ایران شود. باشگاه پرسپولیس هنوز موضع رسمی در مورد این مربی از خود نشان نداده ولی برخی از مسئولان این باشگاه اعتقاد دارند که او یکی از سه گزینه است. مربیان کارنامه‌داری از آرژانتین و اسپانیا هم مدنظر باشگاه پرسپولیس هستند و از طرفی پسیرو، سرمربی نیجریه هم آماده مذاکره با پرسپولیس بعد از جام ملت‌ها است. در این میان درویش و اطرافیانش به دنبال این هستند تا سرخپوشان بدون سرمربی راهی دبی نشوند و انتظار می‌رود به‌زودی از سرمربی جدید تیم رونمایی کنند. پاکتا یا هر مربی دیگری که به پرسپولیس بیایند، قرار است با مربیان فعلی این تیم همکاری داشته باشند. در این میان پاکتا از اوسمار شناخت دارد و این مساله شانس او را برای هدایت سرخپوشان افزایش می‌دهد.

پرسپولیس با باشگاه پرتغالی نامه‌نگاری نداشته
همان‌طور که قبلا در خبرها داشتیم، علی علیپور بدش نمی‌آید در همین نیم‌فصل به پرسپولیس برگردد چراکه از شرایطش در باشگاه ژیل ویسنته راضی نیست اما این اتفاق به همین راحتی هم رخ نخواهد داد. در واقع باشگاه پرتغالی حاضر نیست به راحتی رضایتنامه علیپور را صادر کند و در این مورد منتظر پیشنهاد رسمی باشگاه خواهان این بازیکن است. تا عصر دیروز برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها اعلام شده، پرسپولیس هیچ درخواست رسمی برای جذب علیپور به باشگاه پرتغالی نداده. یکی از نزدیکان علیپور در ایران در این ارتباط به «فرهیختگان» گفت: «قدر مسلم علی دوست دارد به پرسپولیس برگردد اما نه به هر قیمتی. واقعیت امر این است که باشگاه پرسپولیس هیچ اقدامی برای بازگرداندن علیپور انجام نداده و اخبار پیرامون این مطلب را فقط در رسانه‌ها می‌خوانیم. خود علی هم اگر بخواهد رضایتنامه‌اش را از ژیل ویستنه بگیرد ضرر مالی زیادی خواهد کرد. با شرایط موجود بعید می‌دانم این انتقال نهایی شود و علیپور تا پایان قراردادش در پرتغال خواهد ماند تا ببینیم در تابستان چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.»

برانکو قطر را به پرسپولیس ترجیح می‌دهد
داستان بازگشت برانکو به پرسپولیس همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر باز هم خبرهایی در این راستا به گوش رسیده است. در همین راستا رضا چلنگر این موضوع را رد کرده و مدعی شده برانکو اگر قرار باشد در عمان نماند به فوتبال قطر خواهد رفت. چلنگر حتی به مسئولان باشگاه پرسپولیس هم گفته که حداقل در این مقطع به جذب دوباره برانکو فکر نکنند و مقصد احتمالی او یکی از تیم‌های ملی اروپایی (احتمالا اسکاتلند) یا یک باشگاه قطری خواهد بود و از نظر مالی شرایط تیم قطری نیز خیلی بهتر است.

احتمال بازگشت سیدجلال در یک صورت
در نشست اخیری که بین مدیر برنامه‌های سیدجلال حسینی و حسین بادامکی برگزار شد، یکی از خواسته‌های این مربی برای ادامه کار در پرسپولیس این بود که قرارداد جدیدی با سمت متفاوت با وی امضا شود که بتواند روی نیمکت سرخپوشان بنشیند. در همین راستا ممکن است در روزهای آتی شاهد اتفاقات جدیدی در پرسپولیس باشیم تا سیدجلال شرایط نشستن روی نیمکت پرسپولیس را پیدا کند. گویا قرار است ابتدا پرسپولیس با مهرداد خانبان و محمد عسگری قطع همکاری کند و با رفتن آنها جا برای سیدجلال روی نیمکت سرخپوشان باز خواهد شد. اینکه یحیی از پرسپولیس جدا شده و دو دستیار ایرانی مورد اعتمادش در این تیم هنوز به کارشان ادامه می‌دهند، در نوع خودش عجیب است. برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها اعلام شده، درویش هیچ اصراری به این دو مربی برای ماندن در پرسپولیس نداشته است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار