• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۲۸ - ۰۲:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رونمایی از خریدهای زمستانی قبل از آغاز اردوی امارات؛

گام بلند پرسپولیس برای جذب ستاره قطری

ماجرا انتقال عبدالکریم حسن به پرسپولیس شکل پیچیده‌ای به خود گرفته است. این بازیکن برای حضور در پرسپولیس چند وقت پیش به یک ایجنت معروف ایرانی وکالت داد. در همین راستا این ایجنت عبدالکریم را به یحیی گل‌محمدی پیشنهاد می‌دهد و او هم از خرید این بازیکن استقبال می‌کند.

گام بلند پرسپولیس برای جذب ستاره قطری

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس این روزها تمرینات آماده‌سازی خود را بدون حاشیه و زیر نظر اوسمار پشت‌سر می‌گذارد و طبق برنامه قرار است این تیم فردا در یک بازی دوستانه به مصاف چادرملو اردکان، صدرنشین فعلی رقابت‌های لیگ آزادگان برود. در‌حال‌حاضر میلاد سرلک، غایب بزرگ تمرینات سرخپوشان است که به‌نظر می‌آید او چاره‌ای جز رفتن به خدمت مقدس سربازی ندارد؛ اگرچه باشگاه پرسپولیس آخرین تلاش‌های خود را می‌کند بلکه بتواند برای او مجوز بازی تا پایان فصل را بگیرد. طبق برنامه سرخپوشان قرار است روز دوشنبه هفته آینده راهی امارات شوند، اما همچنان احتمال تغییر برنامه اردویی این تیم و کم شدن زمان آن نیز وجود دارد. در‌حال‌حاضر هیچ بازیکن مصدومی در اردوی سرخپوشان دیده نمی‌شود و بازیکنان نیز نهایت همکاری را با اوسمار برای آماده‌سازی هر چه بهتر خود دارند.

برادر عمری مشکل جدید پرسپولیس
باشگاه پرسپولیس سه‌شنبه‌شب اعلام کرد محمد عمری بعد از جلسه با رضا درویش تصمیم گرفت همچنان در این تیم بماند، اما این خبر توسط نزدیکان این بازیکن تایید نشد. در همین راستا عمری در تمرین روز گذشته سرخپوشان غیبت داشت و این موضوع حسابی خبرساز شد. در مورد عمری قبلا هم اشاره داشتیم به اینکه ملوانی‌ها به وی گفته‌اند اگر در این مقطع از فصل راهی این تیم نشود برای سال آینده جایی در این تیم نخواهد داشت و شاید مجبور شود برای گذراندن دوران سربازی راهی فجرشهید‌سپاسی شود. موردی که باعث شده عمری برای ادامه حضور در پرسپولیس دچار تردید شود. رضا درویش تا حدی توانست این بازیکن را متقاعد کند در پرسپولیس بماند، اما با خبر شدیم برادر او اصلا موافق این موضوع نیست و اصرار دارد این بازیکن در همین مقطع راهی ملوان شود. همین مساله باعث شده مسئولان باشگاه پرسپولیس در تماس با عمری او را تهدید کنند اگر غیبت‌هایش در تمرینات ادامه داشته باشد او را با جریمه سنگینی روبه‌رو خواهند کرد. در مورد عمری شنیده می‌شود او کارهای مربوط به اعزام به خدمتش را انجام داده و مجبور است در همین زمستان سرباز شود؛ هر چند در باشگاه پرسپولیس به وی اطمینان داده‌اند می‌تواند اعزامش را به تعویق بیندازد.

سیدجلال ایجنتش را به باشگاه فرستاد
باشگاه پرسپولیس از سیدجلال حسینی دعوت کرده بود برای نشست با درویش در این باشگاه حاضر شود، اما او مدیربرنامه‌هایش را به باشگاه فرستاد. اقدامی که با استقبال درویش همراه نشد و او نیز به معاونش حسین بادامکی سپرد نشستی را با مدیربرنامه‌های سیدجلال داشته باشد. با خبر شدیم نماینده مربی پرسپولیس در این نشست موضع رسمی او را برای ادامه حضور در این تیم مشخص نکرده و از طرفی هم بادامکی به وی گفته سیدجلال تحت قرارداد باشگاه است و موظف است در تمرینات حاضر شود. در هر صورت این نشست هیچ خروجی‌ای نداشت و به‌نظر می‌آید سیدجلال برای ادامه کار در پرسپولیس منتظر است وضعیت سرمربیگری این تیم مشخص شود.

جذب مهاجم در دستور‌کار
باشگاه پرسپولیس در تلاش است در نقل‌و‌انتقالات زمستانی حداقل یک مهاجم به لیستش اضافه کند. در همین راستا اوسمار پیشنهاد جذب مهاجم خارجی را به مدیریت باشگاه پرسپولیس داده است. در کنار آن نیز مذاکرات باشگاه پرسپولیس با استقلال‌خوزستان برای جذب جواد آقایی‌پور ادامه دارد. تیم خوزستانی در تلاش است آقایی‌پور را در قبال حداقل 10 میلیارد تومان به‌اضافه یکی از بازیکنان نیمکت‌نشین پرسپولیس به‌ این تیم بدهد، اما این باشگاه به‌دنبال این است در ازای آقایی‌پور به‌اضافه پول نقد، یکی از بازیکنان جوانش را به این تیم انتقال دهد. احتمال اینکه این جابه‌جایی با همین شرایط انجام شود خیلی زیاد است. از این جهت که آقایی‌پور سخت به‌دنبال حضور در پرسپولیس است و نمی‌خواهد این فرصت به‌دست آمده را راحت از دست بدهد. اگر عمری از جمع سرخپوشان جدا شود آقایی‌پور جایگزین این بازیکن خواهد شد. ناگفته نماند عمری قرارداد بلند‌مدت با پرسپولیس دارد و حتی در‌صورت رفتن به ملوان نیز بعد از یک‌سال‌و‌نیم باید به جمع سرخپوشان برگردد.

تلاش برای عدم‌انتقال عبدالکریم حسن
ماجرا انتقال عبدالکریم حسن به پرسپولیس شکل پیچیده‌ای به خود گرفته است. این بازیکن برای حضور در پرسپولیس چند وقت پیش به یک ایجنت معروف ایرانی وکالت داد. در همین راستا این ایجنت عبدالکریم را به یحیی گل‌محمدی پیشنهاد می‌دهد و او هم از خرید این بازیکن استقبال می‌کند. با رفتن یحیی، ایجنت اشاره شده به باشگاه پرسپولیس پیشنهاد انتقال عبدالکریم با قیمت یک‌و‌نیم میلیون دلار برای یک‌فصل‌و‌نیم را می‌دهد. در این بین ایجنت دیگری وارد عمل شده و به باشگاه پرسپولیس اعلام می‌کند عبدالکریم بعد از جدایی از فوتبال کویت و محرومیت از فوتبال قطر مشتاق است که در پرسپولیس بازی کند. از این رو نماینده این باشگاه با خود عبدالکریم ارتباط برقرار کرده و اشتیاق این بازیکن را برای سرخپوش شدن می‌بیند. اما این مذاکره چندان به مذاق ایجنت اول که از مدافع قطری وکالت داشته، خوش نیامده و از این رو او در تلاش است به شکلی مانع این انتقال شود. در سوی دیگر هم باشگاه به‌دنبال این است که بتواند پیش‌قرارداد عبدالکریم را آماده کند تا برای انتقالش پرداختی به او و باشگاه السد داشته باشد، از این جهت که این بازیکن تحت قرارداد باشگاه قطری است. هم‌اکنون باشگاه پرسپولیس گام بلندی را برای جذب عبدالکریم برداشته و این بازیکن هم برای بازگشت به دوران اوجش نیز مشتاق است راهی این تیم شود.

برانکو هنوز اوکی نداده
همان‌طور که قبلا اشاره داشتیم باشگاه پرسپولیس زمانی مذاکرات جدیدش را با برانکو ایوانکوویچ آغاز می‌کند که این مربی اعلام آمادگی کند. در همین راستا مسئولان باشگاه پرسپولیس منتظر چراغ سبز برانکو هستند تا دور جدید مذاکرات‌شان را آغاز کنند، اما این مربی فعلا تمام تمرکزش روی بازی‌های عمان است. مخصوصا حالا که این تیم بازی اول خود را به عربستان واگذار کرده و برای صعود نیاز به دو برد دارد. با این حال نزدیکان برانکو در ایران در تلاشند یک وقت برای مذاکره او با پرسپولیس در‌نظر بگیرند تا هر چه زودتر تکلیف این انتقال مشخص شود؛ هر چند شاید همه چیز به بعد از بازی‌های عمان در جام ملت‌ها موکول شود. در این بین باشگاه پرسپولیس مذاکراتش با مربیان خارجی دیگر را هم متوقف نکرده و مربیانی از کشورهای فرانسه، پرتغال، هلند و کرواسی را در لیست خود دارد. در این مورد همچنان چندین سرمربی و مهاجم خارجی نیز معرفی شده‌اند، در‌حالی‌که این باشگاه شرایط مالی مناسبی نیز برای چنین انتقال‌هایی ندارد.

ننکا در راه الریان
مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس که در تابستان قصد بازگشت به الریان قطر را داشت با اصرار یحیی گل‌محمدی در جمع سرخپوشان ماندنی شد، اما با رفتن یحیی او نیز تصمیم گرفت فوتبال ایران را ترک کند. ننکا برای بازگشت به فوتبال قطر حاضر شده مابقی طلبش را به پرسپولیس ببخشد، در‌حالی‌که تا اینجای فصل فقط 25 درصد قراردادش را دریافت کرده بود. جدایی به این شکل به سود باشگاه پرسپولیس هم شد از این جهت که حدود 200 هزار دلار از سقف قراردادشان آزاد شد. موردی که می‌تواند در نقل‌و‌انتقالات زمستانی به کار این باشگاه بیاید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک