• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۲۸ - ۰۲:۰۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۱
  • 0
  • 0
همکاری با صنایع؛ آزمایش رایگان سیستم ابری هوش مصنوعی

هزینه 44 میلیارد دلاری آلفابت روی R&D

. در اکتبر 2015، گوگل برنامه خود را برای ایجاد یک شرکت هلدینگ به نام آلفابت اعلام کرد. آلفابت برای بازسازی ساختار گوگل با انتقال شرکت‌های تابعه از گوگل به آلفابت ایجاد شد و در نتیجه دامنه گوگل را محدود کرد.

هزینه 44 میلیارد دلاری آلفابت روی R&D

ندا اظهری، مترجم: آلفابت یک شرکت آمریکایی چندملیتی است که به عنوان سومین شرکت بزرگ فناوری از نظر درآمدی و نیز چهارمین شرکت بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار شناخته می‌شود. آلفابت را مادر شرکت گوگل و برخی دیگر از زیرمجموعه‌های این شرکت بزرگ می‌دانند و یکی از پنج غول فناوری جهان در کنار آمازون، اپل، متا و مایکروسافت قرار دارد. در اکتبر 2015، گوگل برنامه خود را برای ایجاد یک شرکت هلدینگ به نام آلفابت اعلام کرد. آلفابت برای بازسازی ساختار گوگل با انتقال شرکت‌های تابعه از گوگل به آلفابت ایجاد شد و در نتیجه دامنه گوگل را محدود کرد.

به گزارش رویترز، بخش سیستم‌های ابری شرکت آلفابت (گوگل) مشتریان مختلفی را برای آزمایش جدیدترین فناوری خود یعنی هوش مصنوعی مولد در نظر می‌گیرد. اوبر از جمله شرکت‌هایی است که در همکاری با گوگل قرار است بخش سیستم‌های ابری این شرکت را مورد آزمایش خود قرار دهد. یا رستوران فست‌فود Wendy نیز قرار است برای رسیدگی به سفارشات مشتریان خود از این سیستم استفاده کند. گوگل که در این پروژه هوش مصنوعی خود قرار است با شرکت OpenAI به رقابت بپردازد، این سیستم را برای آزمایش، به طور رایگان در اختیار مشتریان خود قرار داده است. 

سیستم‌های ابری گوگل و شرکت «انویدیا» برای گسترش محاسبات، نرم‌افزار و خدمات هوش مصنوعی پیشرفته، همکاری خود را توسعه می‌دهند. فناوری هوش مصنوعی مولد «انویدیا» که از سوی شرکت DeepMind  و تیم‌های تحقیقاتی گوگل مورد استفاده قرار گرفته، بهینه‌سازی شده و اکنون توسط مشتریان سیستم‌های ابری گوگل در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوگل و انویدیا در تازه‌ترین مشارکت خود، زیرساخت‌ها و نرم‌افزار هوش مصنوعی جدیدی را به مشتریان خود معرفی کردند تا مدل‌های بزرگی را برای هوش مصنوعی مولد و حجم‌های کاری علم داده سریع بسازند. در ادغام سخت‌افزار و نرم‌افزارهای جدید از فناوری‌های انویدیا استفاده می‌شود که طی دو سال گذشته توسط شرکت DeepMind  گوگل و تیم‌های تحقیقاتی گوگل به کار گرفته شده است. همکاری گسترده انویدیا با سیستم‌های ابری گوگل به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا فعالیت خود را با زیرساخت‌ها، نرم افزارها و خدماتی گسترش دهند که بهره‌وری انرژی را افزایش و هزینه‌ها را کاهش می‌دهند. سیستم ابری گوگل سابقه طولانی در ایجاد نوآوری در هوش مصنوعی برای تقویت و سرعت بخشیدن به نوآوری دارد. بسیاری از محصولات گوگل روی پردازنده‌های گرافیکی انویدیا ساخته و ارائه می‌شوند و بسیاری از مشتریان به دنبال محاسبات سریع انویدیا برای توسعه هوش مصنوعی هستند. 

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۱

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار