• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۲۷ - ۰۲:۴۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نساجی تحت هیچ شرایطی به آزادی رضایتنامه نمی‌دهد؛

سرمربی اسپانیایی مامور خرید مدافع خارجی

طی سال‌های اخیر همواره نساجی به عنوان تیمی بی‌ثبات، مربیان زیادی را تغییر داده است. از این رو طی چند فصل اخیر به جز یک قهرمانی در جام حذفی آنها نتوانسته‌اند توقعات هواداران را برآورده کنند و از نساجی تیمی قدرتمند برای بقا در لیگ بسازند.

سرمربی اسپانیایی مامور خرید مدافع خارجی

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: در ابتدای فصل همه منتظر تیمی قدرتمند و شایسته حضور در لیگ قهرمانان آسیا از نساجی بودند اما برخلاف انتظار این تیم آنطور که باید توقعات را برآورده نکرد. در نهایت با وجود تلاش‌های مهدی رحمتی، قبل از نیم‌فصل همکاری دو طرف به پایان رسیده و او این تیم را ترک کرد. طی سال‌های اخیر همواره نساجی به عنوان تیمی بی‌ثبات، مربیان زیادی را تغییر داده است. از این رو طی چند فصل اخیر به جز یک قهرمانی در جام حذفی آنها نتوانسته‌اند توقعات هواداران را برآورده کنند و از نساجی تیمی قدرتمند برای بقا در لیگ بسازند. آنها اغلب در هفته‌های پایانی لیگ شرایط سختی را تجربه کرده‌ و حتی تا آستانه سقوط نیز پیش رفته‌اند. این بار و در فصل جاری شرایط برای نساجی از همیشه سخت‌تر است. آنها به دلیل عملکرد ضعیف در نیم‌فصل اول در یک‌قدمی سقوط قرار دارند و به همین دلیل در نیم‌فصل دوم شرایط سختی را تجربه خواهند کرد. از این رو عملکرد مسئولان این باشگاه و سرمربی تیم نساجی در سرنوشت آنها بسیار تاثیرگذار است. به همین دلیل آلکاراس با حذف نام برخی بازیکنان نساجی قصد دارد نیم‌فصل شلوغی را برای این باشگاه رقم بزند.

استارت تمرین با ۳ غایب
تیم نساجی با بازگشت آلکاراس از تعطیلات تمرینات خود را از روز شنبه و ورزشگاه انقلاب آغاز کرد. به این ترتیب آنها قصدی برای بازگشت به قائمشهر و تمرین در مازندران ندارند. از آنجا که زمین ورزشگاه کارگران به عنوان زمین تمرین تیم نساجی زیر کشت رفته و در حال بازسازی است، شاگردان این مربی تا پایان هفته در مجموعه انقلاب تمرینات بدنسازی و هوازی را برگزار می‌کنند و پنجشنبه آخر هفته جاری راهی اردوی آنتالیا ترکیه می‌شوند. پیش از این و با جدایی مهدی رحمتی تعداد زیادی از بازیکنان همزمان مصدوم شدند و این موضوع دست آلکاراس را برای ادامه کار بست؛ تا جایی که مجبور شد از تعداد زیادی از بازیکنان جوان تیمش در دو بازی آخر نیم‌فصل اول استفاده کند. حضور این نفرات جوان در ترکیب نساجی نه تنها برای آنها بد نشد بلکه باعث شد مصدومان برای اینکه جایگاه خود را از دست ندهند هرچه سریع‌تر به فکر بازگشت به ترکیب بیفتند. از این رو با شروع مجدد تمرینات بازیکنانی مانند محمدرضا آزادی، فرشید اسماعیلی و محمود قائد‌رحمتی به تمرینات برگشتند اما محمدرضا عباسی، احسان حسینی و وحید محمدزاده همچنان از تمرینات دور هستند و شاید نتوانند در اردوی آنتالیا این تیم را همراهی کنند. با این حال باشگاه نساجی تحت هر شرایطی علاقه‌ای به خروج نام این نفرات از لیست ندارد و تا بهبودی کامل منتظر آنها می‌ماند.
قرار است رضا حدادیان‌ که دیروز به ایران بازگشته است در تمرینات نساجی حاضر شده و کاروان این تیم را برای اردوی تدارکاتی در کشور ترکیه بدرقه کند. به نظر می‌رسد مالک باشگاه نساجی خود را از کلیه امور این باشگاه کنار کشیده و با سپردن تمام مسئولیت به بایندریان، معاون مجموعه وارش هیچ مسئولیت اجرایی دیگری را بر عهده نگرفته است. به این ترتیب برخلاف ادوار گذشته حدادیان در هیچ یک از امور باشگاه دخالت ندارد و ترجیح داده از این پس وقت خود را صرف امور تجاری تحت تملکش کند.

مدافع خارجی در رادار نساجی
با جدایی مهدی رحمتی و روی کار آمدن آلکاراس به عنوان مربی خارجی شرایط در این تیم به طور کامل تغییر کرد. این مربی اسپانیایی پس از انجام دو بازی که اتفاقا‌ نظر مسئولان را نیز جلب کرد لیست ورود و خروج تیمش را نیز در اختیار باشگاه نساجی قرار داد. او پنج بازیکن را از این تیم کنار گذاشت و از باشگاه خواست تا نفرات جدیدی را جایگزین آنها کند. حضور برخی بازیکنان جوان در تمرینات نساجی همچون مرصاد سیفی و آریا برزگر باعث شد این مربی برای خط زدن پنج بازیکن از تیم نساجی هیچ نگرانی‌ای نداشته باشد. به این ترتیب با توجه به یک جای خالی که از قبل برای نساجی وجود داشت و جدایی رشید مظاهری، محمد‌رضا مهدی‌زاده، احمد موسوی، علی داوران و علا عباس، مسئولان این تیم می‌توانند شش خرید دیگر داشته باشند. تاکنون جذب سعید آقایی و علیرضا رضایی قطعی شده و به نظر می‌رسد پیوستن محمد عباس‌زاده نیز خط تهاجمی این تیم را ترمیم کند. دو بازیکن دیگر نیز در لیست خرید نساجی وجود دارد که هنوز توافق نهایی با آنها حاصل نشده اما به زودی در خصوص این دو بازیکن نیز تعیین‌تکلیف می‌شود.
از سوی دیگر آلکاراس با توجه به شرایط تیم نساجی خواهان جذب یک مدافع شده که با توجه به بازیکنان موجود در بازار نقل و انتقالات هیچ یک نظر این مربی را جلب نکردند. از این رو قرار شد با جذب یک مدافع خارجی نیاز تیمش در این بخش را برطرف کند. مسئولیت جذب بازیکن خارجی به عهده آلکاراس است و قرار است این مربی با شناختی که از لیگ دیگر کشورها دارد مدافع متناسب با نیاز تیمش را به خدمت بگیرد. به این ترتیب مسئولیت این کار به طور کامل به او سپرده شده است.

آزادی با هیچ بندی جدا نمی‌شود
نه تنها باشگاه نساجی بلکه سرمربی اسپانیایی این تیم نیز با جدایی محمدرضا آزادی مخالف است. بعد از اینکه پیشنهاد باشگاه پرسپولیس برای به خدمت گرفتن این بازیکن مطرح شد عوامل باشگاه نساجی به سرعت پاسخ منفی خود را به سرخ‌پوشان تهرانی اطلاع دادند. با این حال پرسپولیسی‌ها که هنوز سرمربی خود را مشخص نکرده‌اند، با توجه به عملکرد خوب این بازیکن اصرار زیادی به جذب او دارند. اما باشگاه نساجی طی نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که نساجی به آزادی احتیاج دارد و چون نمی‌تواند بازیکنی به عنوان جایگزین او جذب کند تمایلی به خروج وی ندارد.
باشگاه نساجی در این نامه به طور کامل در خصوص بند فسخ قرارداد این بازیکن توضیح داد و مدعی شد آزادی تنها در صورتی می‌تواند نساجی را ترک کند که اولا‌ پیشنهادی خارجی داشته و دوما مبلغی معادل ۷۰۰ هزار دلار در ازای رضایتنامه پرداخت کند. به این ترتیب آنها آب پاکی را روی دست پرسپولیسی‌ها یا هر باشگاهی که تمایل به خرید این بازیکن داشته باشد، ریختند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار