• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۲۴ - ۰۲:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تکلیف مس تا 2 روز دیگر مشخص می‌شود؛

مذاکره با الهامی برای جدایی

درحالی‌که اغلب تیم‌ها خود را برای نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌کنند، تیم مس رفسنجان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. زمان دقیق تمرینات و حتی وضعیت کادر فنی این تیم مشخص نیست و مدیران باشگاه نیز در سکوت خبری به‌سر می‌برند.

مذاکره با الهامی برای جدایی

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: درحالی‌که اغلب تیم‌ها خود را برای نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌کنند، تیم مس رفسنجان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. زمان دقیق تمرینات و حتی وضعیت کادر فنی این تیم مشخص نیست و مدیران باشگاه نیز در سکوت خبری به‌سر می‌برند. در این خصوص تلاش کردیم با مدیران این باشگاه گفت‌وگو کنیم و از آنچه بر آنها می‌گذرد باخبر شویم اما ظاهرا اتفاقاتی درحال وقوع است که مدیران باشگاه سعی دارند تا زمان عملی نشدن این موضوع از گفت‌وگو با رسانه‌ها پرهیز کنند.

جلسه با مدیران بالادست
مشکلات مالی باشگاه مس رفسنجان مهم‌ترین عاملی است که آنها در فصل جاری نتوانستند به موفقیت دست یابند. هرچند مدیران فعلی این باشگاه تلاش دارند مشکلات مالی را به گردن مدیران سابق بیندازند و به‌نوعی قراردادهای فصل گذشته را دلیل ناکامی‌های مالی فصل جاری بدانند، واقعیت این است آنها در تامین منابع مالی فصل جدید و مخصوصا قراردادهای خود همچنان با مشکل روبه‌رو هستند. به همین دلیل با پایان نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر، مدیرعامل این باشگاه در جلسه با مدیران صنایع مس تلاش کرد مشکلات مالی این باشگاه را برای آنها تشریح کند و نسبت به نیاز مالی باشگاه برای ایشان توضیحاتی ارائه دهد شاید به این طریق نظم مالی بهتری به باشگاه مس رفسنجان برگردد. بااین‌حال دریافت پول و تامین منابع مالی از صنایع مس به این شکل نیست که طی جلسات مختلف درطول فصل بتوان مشکلات را برطرف کرد.
در تابستان سال جاری طبق هرسال مجمع عمومی شرکت صنایع مس برگزار شد و همان‌طور که در سنوات قبل صورت می‌گرفت این بار نیز اعضای مجمع درصدی از سود سالانه صنایع مس را به ورزش اختصاص دادند. از این‌رو بخشی از این بودجه باید در اختیار تیم مس رفسنجان قرار می‌گرفت. با توجه به اینکه این باشگاه تنها تیم مسی حاضر در لیگ برتر را در اختیار دارد ظاهرا بودجه مناسبی هم به آنها اختصاص داده شد اما منابع مالی درنظر گرفته‌شده پیش از شروع مسابقات برای رفع نیازهای مالی آنها کافی نبوده و همین موضوع باعث مشکلات مالی موجود شده است.

پنجره بسته و بازیکنان جدایی‌طلب
اخیرا و براساس آنچه سایت فیفا منتشر کرده است باشگاه مس درکنار دیگر باشگاه‌های محکوم از سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم است. به این ترتیب آنها نمی‌توانند بازیکن جدید جذب کنند. این درحالی است که این باشگاه نه‌تنها تاکنون فعالیتی در بازار نقل‌وانتقالات زمستانی نداشته و نام بازیکنی نیز در لیست آنها مشاهده نمی‌شود، بلکه تعدادی از نفرات نیز قصد جدایی دارند. مسی‌ها پس از شکایت شیمبا، مهاجم برزیلی تیم‌شان به‌دلیل مطالبات فصل گذشته از سوی فیفا محکوم شدند و تا زمانی که مطالبات این بازیکن را پرداخت نکنند، نمی‌توانند نسبت به جذب هیچ بازیکنی اقدام کنند. هرچند با توجه به مشکلاتی که در این باشگاه وجود دارند، بعید است آنها در شرایط فعلی به جذب بازیکن فکر کنند؛ چراکه هنوز وضعیت سرمربی این تیم مشخص نیست و تا زمانی که معلوم نباشد چه کسی قرار است در نیم‌فصل دوم روی نیمکت تیم مس بنشیند، درخصوص یارگیری نیز نمی‌توان اقدام کرد.
درحال‌حاضر مشکل اصلی مدیران این تیم درخواست جدایی چند تن از بازیکنان است. شیمبا که از این باشگاه شکایت کرده خود یکی از جدایی‌طلبان به حساب می‌آید. او در تازه‌ترین اقدام خود با توجه به پیشنهادی که از تیم استقلال خوزستان دارد درخواست جدایی داده و چون مطالباتش را دریافت نکرده، جدایی او کار سختی نیست. این مهاجم با اینکه یکی از مسن‌ترین بازیکن لیگ به حساب می‌آید، با وجود آمادگی بدنی خوب و عملکرد مثبت همچنان مورد توجه دیگر تیم‌های لیگ برتر است. او که متوجه مشکلات باشگاه مس شده ترجیح می‌دهد نیم‌فصل بعد را در تیم دیگری توپ بزند.
از طرفی محمد خدابنده‌لو دیگر بازیکن تیم مس که با قراردادی قابل‌توجه در ابتدای فصل به جمع آنها پیوست، قصد جدایی دارد. گویا بعد از آخرین بازی در مسابقات نیم‌فصل اول لیگ برتر خدابنده‌لو در گفت‌وگویی با حسین پورمحمدی مدیرعامل باشگاه مس درخواست جدایی کرده و مدعی شده با توجه به شرایطی که در این تیم وجود دارند دیگر نمی‌تواند با آنها همکاری کند. گفته می‌شود این درخواست او با موافقت باشگاه روبه‌رو شده است. مسی‌ها طی توافقی مالی قصد دارند رضایتنامه‌اش را برای تیمی دیگر صادر کنند. آنها با توجه به مشکلات مالی که دارند بدشان نمی‌آید در مقابل رضایتنامه‌ خدابنده‌لو مبلغ قابل‌توجهی دریافت کنند و طبق مذاکراتی که داشتند ظاهرا به اهداف خود رسیده‌اند و اگر وعده‌ها عملی شود رضایتنامه‌ این بازیکن را صادر خواهند کرد.
در همین خصوص شنیدیم این بازیکن مورد توجه باشگاه پرسپولیس قرار گرفته اما پرسپولیسی‌ها حاضر به پرداخت پولی در ازای رضایت او نیستند. از این رو خدابنده‌لو اگر می‌خواهد راهی پرسپولیس شود باید به‌تنهایی مشکل خود را حل کند و با دریافت رضایتنامه‌ راهی این تیم شود. به‌نظر می‌رسد او قصد دارد به‌نوعی رضایت مدیران مس را جلب کند و به همین دلیل با جدایی او تاکنون مخالفت نشده است. جالب است خدابنده‌لو از زمانی که در باشگاه پیکان حضور داشت مورد توجه یحیی‌ گل‌محمدی و تیم پرسپولیس قرار گرفته بود اما هربار به‌دلیل پیشنهادهای وسوسه‌کننده تیم‌هایی نظیر ذوب‌آهن، گل‌گهر و حالا نیز مس از همکاری با پرسپولیس امتناع کرد اما فصل ناموفق او با مس رفسنجان باعث شد بالاخره برای پیوستن به پرسپولیس اقدام کند، آن هم پرسپولیس بدون‌یحیی! باید منتظر ماند و دید که آیا این اقدام خدابنده‌لو به نتیجه می‌رسد یا نه.
از طرفی محسن آذرباد دیگر بازیکن تیم مس قصد جدایی از جمع رفسنجانی‌ها را دارد، اما ظاهرا با درخواست او موافقت نشده و با توجه به اینکه بخش زیادی از پول خود را طبق قرارداد دریافت کرده نمی‌تواند به‌راحتی از تیم مس جدا شود. این‌طور که به‌نظر می‌رسد او نیم‌فصل دوم نیز در این تیم باقی خواهد ماند.

ساکت همچنان ساکت
از آن مربی جنجالی و پرهیاهوی سال‌های گذشته لیگ برتر دیگر خبری نیست. ساکت الهامی مدتی است از جنجال فاصله گرفته و نکته قابل‌توجه در مورد او این است که با وجود فشارهای موجود در فصل جاری برای او و تیمش، این مربی کمترین تذکر را از داوران دریافت کرده است. بااین‌حال فصل برای او و مس رفسنجان خوب پیش‌نرفت. آنها در نیم‌فصل اول عملکرد بسیار ضعیفی داشته و برخلاف آنچه از تیم مس رفسنجان توقع می‌رفت هرگز نتوانست نتایج مورد نظر را کسب کنند.
الهامی حتی یکی، دو باری استعفا داد اما با استعفایش موافقت نشد. درنهایت اما کار به‌جایی رسید که مدیران مس منتظر استعفای او بودند ولی این مربی استعفا نمی‌داد. به‌نظر می‌رسد او و مدیران باشگاه مس رفسنجان با هم لج کرده‌اند. آنها منتظر استعفای الهامی هستند و او منتظر است تا اخراجش کنند. بد نیست بدانید در سکوت خبری باشگاه مس اتفاقات تازه‌ای درحال رخ دادن است. درحالی‌که از محرم نویدکیا به‌عنوان جانشین جدی ساکت الهامی نام برده می‌شود اما هنوز جدایی الهامی قطعی نشده است. این‌طور که ما شنیدیم مدیران باشگاه مس در پایان هفته گذشته جلساتی را با او برگزار و در مورد ادامه همکاری یا قطع همکاری با این مربی گفت‌وگو کرده‌اند. درصورتی‌که آنها بتوانند با این مربی به توافق برسند و به‌شکل دوستانه قراردادش را فسخ کنند با مربی دیگری توافق خواهند کرد و در غیر این صورت حاضر به اخراج او نبوده و به همین شکل به کار خود ادامه می‌دهند.
درواقع مسی‌ها طی جلسات اخیر- که با مدیران بالادست خود داشتند- کسب تکلیف کرده و به همین دلیل با الهامی مذاکره می‌کنند. مسی‌ها درنظر دارند با کمترین هزینه این مربی را برکنار و مربی دیگری را جایگزین کنند. از طرفی الهامی که تصور می‌کرد با قبول مسئولیت تیم مس اتفاق مثبتی برایش افتاده، از اینکه شرایط مالی سختی را با این تیم سپری می‌کند بسیار معترض است. رابطه او با مدیران این باشگاه طی فصل جاری هرگز دوستانه نشد و به همین دلیل الهامی به این راحتی حاضر به توافق و گذشتن از حق و حقوق خود نیست. این‌طور که از باشگاه مس شنیدیم، تکلیف سرمربی، پنجره بسته نقل و انتقالات و جدایی برخی بازیکنان از موارد مورد بررسی آنها بوده و تا دو روز آینده تکلیف همه آنها را مشخص می‌کنند و تا آخر هفته این تیم به جریان اصلی خود بازمی‌گردد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار