• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۲۱ - ۰۱:۵۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
چرا مذاکرات اولیه پرسپولیس با مرد کروات به بن‌بست رسید؟؛

برانکو به‌دنبال شرایط و قرارداد بهتر

همان‌طور که انتظار می‌رفت پاسخ برانکو ایوانکوویچ به باشگاه پرسپولیس برای بازگشت دوباره به این تیم منفی بود. این در شرایطی بود که مدیریت این باشگاه فکر می‌کرد برانکو ایوانکوویچ در دسترس‌ترین مربی خارجی است که می‌تواند در هر مقطعی اراده کند او را به‌جای یحیی گل‌محمدی بیاورد.

برانکو به‌دنبال شرایط و قرارداد بهتر

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: همان‌طور که انتظار می‌رفت پاسخ برانکو ایوانکوویچ به باشگاه پرسپولیس برای بازگشت دوباره به این تیم منفی بود. این در شرایطی بود که مدیریت این باشگاه فکر می‌کرد برانکو ایوانکوویچ در دسترس‌ترین مربی خارجی است که می‌تواند در هر مقطعی اراده کند او را به‌جای یحیی گل‌محمدی بیاورد. در همین راستا اعضای هیات‌مدیره بعد از اینکه جدایی گل‌محمدی قطعی شد تصمیم می‌گیرند با برانکو وارد مذاکره شوند. در این میان محمد دلبری به‌عنوان نماینده باشگاه پرسپولیس برای مذاکره با این مربی کروات راهی ابوظبی، محل برگزاری اردوی عمان در امارات شد.

چرا دلبری برای مذاکره انتخاب شد
محمد دلبری درحالی از سوی هیات‌مدیره ماموریت یافت با ایوانکوویچ مذاکره کند که تجربه‌ای در این زمینه نداشت. در چنین شرایطی طبیعی بود اهالی فوتبال از این اقدام باشگاه پرسپولیس حسابی تعجب کنند. در این زمینه باخبر شدیم بیشتر خواسته درویش بوده که دلبری به امارات برود و خودش نیز درگیر بررسی کارنامه مربیان دیگری بوده که از طریق ایجنت‌ها معرفی شده بودند. در همین راستا برانکو وقتی متوجه حضور یک عضو نه‌چندان شناخته‌شده هیات‌مدیره پرسپولیس برای ارائه پیشنهاد این باشگاه می‌شود حسابی تعجب می‌کند و دلخور می‌شود. مخصوصا بعد از اینکه دلبری در مذاکره اولیه خود پیشنهاد قرارداد کوتاه‌مدت و برای نیم‌فصل را به برانکو می‌دهد و او همانجا این پیشنهاد را قاطعانه رد می‌کند و دلخور می‌شود. به‌گفته نزدیکان برانکو این شکل مذاکره را نوعی بی‌احترامی به خودش می‌داند و از اقدام قرمزها حسابی ناامید می‌شود.

هشدارهایی که جدی گرفته نشد
نزدیکان برانکو قبل از اینکه باشگاه پرسپولیس بخواهد مستقیم با این مربی وارد مذاکره شوند به مدیران این باشگاه هشدار داده بودند این مربی کروات از اینکه درویش با وی در مورد پرداخت مالیات و ارسال مفاصاحساب مالیاتی‌اش صادق نبوده دلخور است و بهتر است قبل از مذاکره با او ابتدا این مورد را حل کنید. خواسته‌ای که به آن توجه نمی‌شود و نماینده باشگاه پرسپولیس بدون اینکه این باشگاه به تعهدات قرارداد 7 سال پیشش عمل کند به این مربی پیشنهاد کار دوباره می‌دهد.
همه پالس‌های منفی که به برانکو داده شد
اگر فرد یا افرادی عمدا یا سهوا قصد داشتند مانع حضور دوباره برانکو در پرسپولیس شوند آنقدر اخبار منفی بود که بخواهند در مورد اتفاقات اخیر این باشگاه به مرد کروات دهند. درکنار این مساله طبیعی بود که برانکو خودش بخواهد از طریق دوستان متعددش در ایران از آخرین وضعیت پرسپولیس، داشته‌های این تیم از نظر فنی، شرایط رقبا و از همه مهم‌تر دلیل کناره‌گیری یحیی آگاه شود. طبق اطلاعات به‌دست آمده در ماجرای اختلاف یحیی و درویش به برانکو گفته‌اند یحیی وقتی دید باشگاه توان جذب بازیکنان مدنظرش را به‌خاطر مشکلات مالی ندارد و در سوی دیگر برخی رقبا هر بازیکنی را سرمربی اراده کند در اختیارش قرار می‌دهند، ترجیح داد در این مقطع که تیمش در کورس قهرمانی است برود؛ چراکه ممکن است در نیم‌فصل دوم همین جایگاه را از دست بدهد. یکی دیگر از مواردی که در مورد پرسپولیس به برانکو گفته شده بحث واگذاری سهام این باشگاه در آینده‌ای نزدیک و تغییرات احتمالی مدیریت و هیات‌مدیره آنها بوده است. درواقع به برانکو اعلام شده باشگاه در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد و ممکن است ظرف یکی، دوماه آینده با تغییرات زیادی مواجه شود. مورد دیگری که برانکو روی آن حساسیت زیادی داشته بحث مدیریت بوده است. او به نزدیکانش عنوان کرده در سال‌هایی که در پرسپولیس کار کرد با علی‌اکبر طاهری و حمیدرضا گرشاسبی هیچ مشکلی ندارد اما از زمان آمدن ایرج عرب در این باشگاه متوجه شد دیگر نباید در پرسپولیس کار کند. از این رو برای برانکو خیلی مهم است که مدیریت چه کسی باشد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار