• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۱۹ - ۰۲:۱۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تغییرات در پرسپولیس بهانه‌ای برای بازگشت یحیی؟؛

هیات مدیره به برکناری درویش هم فکر می کند

همان‌طور که انتظار می‌رفت ماجرای جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس و انتخاب جانشین برای او به همین راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود و به‌نوعی این قصه سر دراز دارد. از ابتدای فصل تاکنون پرسپولیس بیشتر از اینکه درگیر حواشی بیرونی باشد گرفتار حواشی داخلی است که نشات‌گرفته از اختلافات درونی در این باشگاه بوده است.

هیات مدیره به برکناری درویش هم فکر می کند

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: همان‌طور که انتظار می‌رفت ماجرای جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس و انتخاب جانشین برای او به همین راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود و به‌نوعی این قصه سر دراز دارد. از ابتدای فصل تاکنون پرسپولیس بیشتر از اینکه درگیر حواشی بیرونی باشد گرفتار حواشی داخلی است که نشات‌گرفته از اختلافات درونی در این باشگاه بوده است. از اختلاف نظر در هیات‌مدیره گرفته تا شکافی که بین مدیرعامل و سرمربی وجود داشت و این قضیه به بازیکنان هم کشیده شد. در این میان رضا درویش بعد از اینکه پرسپولیس موفق شد در یک فصل سه جام کسب کند کلا شکل مدیریتش در این باشگاه تغییر کرد و در خیلی از اقدامات از جمله جذب بازیکن خارجی خودسرانه عمل کرد و همین اتفاقات بود که روزبه‌روز اختلافات را در پرسپولیس بیشتر کرد. این روند مدیریتی درویش همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس حالا خواهان برکناری اوست. اتفاقی که شاید یحیی گل‌محمدی هم از آن خبر داشت از این جهت او بعد از همه برنامه‌ریزی‌هایی که برای تیمش در نیم فصل دوم داشت اقدام به استعفا کرد و حتی بازیکنان تیمش را بعد از این تصمیم در جریان استعفایش قرار نداد و خداحافظی هم با آنها نداشت. موردی که علیرضا بیرانوند هم به آن اشاره داشت و تاکیدش این بود که یحیی باید بعد از استعفا با بازیکنان و حداقل بزرگ‌ترهای تیم صحبت می‌کرد.
سکوت بازیکنان بعد از جدایی یحیی
حداقل در چند سال اخیر که بازیکنان و مربیان در فضای مجازی سعی می‌کنند با هواداران تیم‌شان ارتباط داشته باشند، بارها اتفاق افتاده که بازیکنان بعد از رفتن سرمربی تیم‌شان حداقل با یک پست اینستاگرامی یا استوری از او قدردانی و خداحافظی می‌کنند اما درمورد سرخپوشان این اتفاق رخ نداد. در واقع هیچ یک از بازیکنان پرسپولیس بعد از جدایی یحیی هیچ واکنش رسمی از خود نشان ندادند و از این مساله دو برداشت می‌توان کرد. اول اینکه آنها می‌دانند که جدایی یحیی موقتی است و او به‌زودی به کارش در پرسپولیس ادامه خواهد داد یا اینکه سرخپوشان از یحیی بابت اینکه بعد از استعفا از آنها خداحافظی نکرد دلخور هستند. حداقل درمورد بیرانوند می‌توان برداشت دوم را کرد از این جهت که او در صحبت‌های اخیرش در اردوی تیم ملی غیرمستقیم دلخوری‌اش از یحیی را مقابل دوربین‌ها نشان داد.

عملکرد خلاف خواسته هیات‌مدیره
اختلاف نظر سه عضو مهم هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس با رضا درویش به ماه‌ها قبل برمی‌گردد و هرچه زمان گذشت این اختلافات رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت. اوج این اختلاف‌نظر را هواداران پرسپولیس بعد از شکست این تیم با سپاهان دیدند. بعد از این بازی درویش تصمیم می‌گیرد جریمه کسر 10 درصد قرارداد برای اعضای تیم در نظر بگیرد اما اعضای هیات‌مدیره با این تصمیم مخالفت کرده و آن را یک نوع ضربه روحی به تیم قبل از بازی حساس با النصر قلمداد می‌کنند. اما درویش با این وجود جریمه‌اش را رسانه‌ای و به اعضای تیمش نیز ابلاغ می‌کند. در ادامه نیز بازیکنان واکنش تندی به درویش نشان داده و بعد هم مشخص می‌شود که این جریمه اصلا نمی‌تواند قانونی باشد. این ماجرا مدت‌ها به مانند آتش زیر خاکستر بود تا اینکه یحیی در پایان نیم‌فصل تصمیم گرفت از سمت خود استعفا داده و عنوان کند که شرایط در باشگاه برای ادامه کارش ممکن نیست. درویش سعی زیادی کرد که در رسانه‌ها به هواداران نشان دهد مخالف رفتن یحیی است درحالی‌که مدت‌ها منتظر این اتفاق بود. هیات‌مدیره باشگاه بعد از این ماجرا طی نشستی به درویش اعلام می‌کند که هدف اول باشگاه حفظ یحیی باشد و اگر او متقاعد نشد در گام بعدی با برانکو ایوانکوویچ وارد مذاکره شوند؛ چراکه او بهترین گزینه برای جانشینی یحیی است و هواداران هم خواهان جذب این مربی هستند. اما درویش بار دیگر خلاف خواسته هیات‌مدیره عمل کرده و مستقیم با همکاری ایجنت‌های نزدیک به خودش با مربیان خارجی دیگری وارد مذاکره شد. این درحالی بود که او بارها در جلسات هیات‌مدیره عنوان کرده بود باشگاه با کسری بودجه مواجه است.
اعضای هیات‌مدیره باشگاه که ریاست آن را حسین شهریاری برعهده دارد بعد از اینکه درویش بارها برخلاف خواسته آنها عمل کرد درنهایت تصمیم گرفتند که تصمیم به برکناری مدیرعامل بگیرند. در واقع خواسته شهریاری و برخی از هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس از وزارت ورزش برکناری درویش بوده؛ چراکه آنها اعتقاد دارند که او با عملکرد ضعیفش در این چند ماه باشگاه پرسپولیس را در شرایط بدی قرار داده است. این در شرایطی است که به گفته برخی از مسئولان وزارت ورزش، شنیده می‌شود کیومرث هاشمی نیز از عملکرد درویش و حواشی پیرامون پرسپولیس در این چند ماه اخیر چندان رضایت نداشته و به دنبال این است تا با تغییر مالکیت سرخابی‌ها از یک مدیر قوی‌تر در پرسپولیس استفاده کند.

یحیی بازمی‌گردد؟
پرسپولیس برای جدایی یحیی هنوز به توافق نهایی با او دست نیافته است و همان‌طور که پیش از این به آن اشاره داشتیم طرفین بر سر مسائل مالی اختلاف نظر دارند. ناگفته نماند تا زمانی که درویش خواسته یحیی را نپذیرد او حاضر به امضای توافقنامه برای جدایی نخواهد شد و در این صورت هم باشگاه نمی‌تواند سرمربی دیگری را جایگزین یحیی کند. در این میان برخی از اعضای هیات‌مدیره از جمله شهریاری و خبیری که رابطه خوبی با گل‌محمدی دارند به دنبال این هستند تا بعد از برکناری درویش، او را به تیم برگردانند. با این وضع اگر درویش و اطرافیانش از پرسپولیس بروند احتمال اینکه یحیی به کارش در پرسپولیس ادامه دهد خیلی زیاد است. مخصوصا اگر شهریاری جانشین درویش شود.

شعار هواداران علیه مدیران
تعدادی از هواداران پرسپولیس روز گذشته با تجمع مقابل ساختمان باشگاه پرسپولیس خواهان دیدار با درویش شدند اما به آنها اطلاع داده شد که او به باشگاه نیامده است. این دسته از هواداران بعد از دو سه ساعت معطلی مقابل ساختمان باشگاه پرسپولیس، سردادن شعارهایی علیه درویش و برخی مدیران باشگاه خواهان برکناری آنها شدند. این در شرایطی بود که باشگاه پرسپولیس روز یکشنبه از هوادارانش خواسته بود از تجمع جلوی ساختمان این باشگاه خودداری کنند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار