• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۱۸ - ۰۲:۲۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
همه‌چیز درباره فسخ قرارداد شماره 8 استقلال

مهری رفت تا جا برای 2 نفر باز شود!

تیم فوتبال استقلال در حالی از روزهای ابتدایی هفته آینده کار خود را به صورت رسمی برای حضور در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها آغاز خواهد کرد که با نظر جواد نکونام یک لیست پر و پیمان شامل بازیکنان ملی‌پوش که بیشتر آنها را لژیونرها تشکیل می‌دهند برای جذب در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها تحویل باشگاه شد.

مهری رفت تا جا برای 2 نفر باز شود!

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم فوتبال استقلال در حالی از روزهای ابتدایی هفته آینده کار خود را به صورت رسمی برای حضور در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها آغاز خواهد کرد که با نظر جواد نکونام یک لیست پر و پیمان شامل بازیکنان ملی‌پوش که بیشتر آنها را لژیونرها تشکیل می‌دهند برای جذب در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها تحویل باشگاه شد. نکته قابل توجه اینکه از لیست نکونام تا به امروز تکلیف برخی از نفرات مشخص شده است. بر همین اساس از‌ اللهیار صیادمنش و سعید عزت‌اللهی به عنوان دو اولویت جواد نکونام برای تقویت استقلال نام برده شده و در ادامه نیز از علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، عارف آقاسی، امیرحسین حسین‌زاده، مجید حسینی، محمد محبی و امید نورافکن به عنوان سایر نفرات این لیست یاد شده؛ این در حالی است که بعد از مصاحبه روز گذشته جهانبخش و البته تمایل محبی برای تداوم حضور در اروپا، تا اینجا پیوستن این دو بازیکن به استقلال منتفی شده و باید منتظر ماند تا سرنوشت بقیه نفرات این لیست مشخص شود.
نکته قابل توجه اینکه در حالی گمانه‌زنی‌ها از لیست ورودی نکونام از مدت‌ها قبل آغاز شده که در این مدت بحث‌هایی نیز بر سر بازیکنان خروجی برای نیم‌فصل دوم از لیست آبی‌ها هم در برخی محافل خبری مطرح شده و شایعاتی درباره خروج بازیکنانی مانند مطهری، سلمانی، مهری و حتی نیک‌نفس نیز شنیده شد. این در صورتی است که این روزها بحث معاوضه این بازیکنان با نفرات سایر تیم‌ها از جمله معاوضه احتمالی مطهری با حسین‌زاده از تراکتور یا محمدجواد محمدی از ذوب‌آهن نیز شنیده می‌شود. با این حال هنوز نکونام به صورت رسمی لیست خروجی خود را به باشگاه ارائه نکرده و اطرافیان او معتقدند این چهره که خارج از ایران به سر می‌برد در این خصوص قرار است سیاست خاصی را به کار ببندد؛ به این شکل که نکونام قصد دارد ابتدا تکلیف بازیکنانی که نام‌شان را برای جذب به باشگاه اعلام کرده مشخص شود و سپس با روشن شدن سرنوشت بازیکنان ورودی برای نیم‌فصل دوم، سرمربی استقلال خروجی‌هایش را به صورت رسمی اعلام کند.

مهری بدون هماهنگی فسخ کرد؟
با همه این تفاسیر اما روز گذشته سعید مهری، هافبک شماره 8 استقلال که در سال‌های حضورش در استقلال به دفعات مورد بی‌مهری هواداران قرار گرفت در حالی قراردادش را فسخ کرد که شنیده می‌شد باشگاه قبرسی آپوئل برای این بازیکن پیشنهاد رسمی ارسال کرده است. البته این خبر رسما تا این لحظه تایید نشده اما در هر صورت شنیده‌ها حاکی از آن است که این بازیکن با بخشیدن مطالبات 8 و نیم میلیاردی خود که از فصل قبل طلبکار بود، قراردادش را به صورت توافقی با استقلالی‌ها فسخ کرده است. در این خصوص برخی نیز مدعی فسخ یکطرفه قرارداد مهری با استقلال و مخالفت نکونام با این اقدام شدند؛ این در حالی است که بخشیدن مطالبات سال قبل احتمالا می‌تواند به این معنا باشد که این فسخ با توافق انجام شده است.
در هر صورت بعد از فسخ قرارداد مهری با استقلال، در خصوص این بازیکن شنیده می‌شود او تیم بعدی‌اش را هم انتخاب کرده و برای ادامه فعالیت فوتبالی خود راهی قبرس و تیم تحت هدایت ریکاردو ساپینتو خواهد شد. ساپینتو سال گذشته در استقلال نشان داده بود اعتقاد زیادی به مهری دارد و حالا با درخواست برای جذب وی، اعتقاد راسخ خود به این هافبک استقلال را یک بار دیگر به اثبات رسانده است. در این خصوص شنیده‌ها از انتقال قطعی مهری به آپوئل خبر می‌دهند و باید این انتقال را احتمالا تمام شده دانست.
نکته قابل توجه اینکه با جدایی مهری یک جای خالی در لیست بازیکنان بزرگسال استقلال باز خواهد شد که با جذب قطعی رافائل سیلوای برزیلی، این بازیکن مشکلی برای حضور در لیست آبی‌ها نخواهد داشت؛ این در شرایطی است که در صورت خرید بازیکنان جدید دیگر، به طور قطعی باید چند بازیکن دیگر از لیست استقلالی‌ها در نیم‌فصل دوم خارج شود.
از سوی دیگر با جدایی مهری و جذب سیلوا، جا برای روزبه چشمی، بازیکن محبوب نکونام و البته هواداران استقلال هم در میانه میدان باز شده و با جایگزین شدن سیلوا در مرکز خط دفاعی به جای چشمی، این بازیکن به طور حتم در نیم‌فصل دوم به مرکز زمین منتقل خواهد شد تا با یک انتقال، عملا جا برای دو بازیکن در لیست و همچنین ترکیب آبی‌ها در نیم‌فصل بعدی خالی شود!

استقلالی‌ها از بازگشت سیلوا چقدر سود کردند؟
از سوی دیگر رافائل سیلوای برزیلی با اعلام باشگاه استقلال دوباره به این تیم پیوست و شنیده می‌شود این بازیکن احتمالا جمعه شب همراه با خانواده برای آغاز تمریناتش با آبی‌ها راهی تهران خواهد شد. نکته قابل توجه و امیدوارکننده درباره سیلوا اینکه ‌از باشگاه خبر می‌رسد توافق جدید با مدافع برزیلی باعث شده است با یک حساب سرانگشتی چیزی در حدود 100 هزار دلار به سود استقلالی‌ها شده، ضمن اینکه این بازیکن برای یک و نیم فصل نیز در خدمت باشگاه ایرانی خواهد بود.
در این خصوص باشگاه استقلال اواخر هفته گذشته درباره این انتقال خبر داد: «مطابق این توافق، رافائل سیلوا قراردادی به مدت یک‌ فصل و نیم با باشگاه استقلال امضا کرده است. همچنین باشگاه استقلال با رافائل سیلوا یک تسویه‌نامه مجزا امضا کرده که به واسطه این تفاهمنامه تسویه، مطالبات سیلوا در چند قسط و طی یک سال آینده به او‌ پرداخت می‌شود.» در این خصوص گفته می‌شود سیلوا رای قطعی 950 هزار دلاری خود را از فیفا علیه استقلال گرفته اما با تفاهمنامه جدید با رقم 850 هزار دلاری برای یک و نیم فصل به همراه مطالبات فصل قبل خود در خدمت استقلال خواهد بود؛ هرچند این مطالبات هم به صورت اقساطی به وی پرداخت خواهد شد.
ساپینتو در گفت‌و‌گو با «فرهیختگان»: مهری به اینجا می‌آید

سعید مهری، هافبک استقلال روز گذشته در حالی قراردادش را با استقلال فسخ کرد که در این باره یعنی نحوه فسخ او با این باشگاه حرف و حدیث‌هایی ایجاد شد. این در صورتی است که برخی از نامه درخواست جذب مهری توسط باشگاه آپوئل قبرس خبر می‌دهند. نکته قابل توجه اینکه در حالی از باشگاه قبرسی به عنوان مقصد بعدی مهری نام برده می‌شود که ریکاردو ساپینتوی پرتغالی، سرمربی فصل گذشته استقلال و این فصل آپوئل با تایید این انتقال در گفت‌و‌گویی کوتاه در همین مورد به «فرهیختگان» گفت: «سعید بازیکن توانمندی به شمار می‌رود و او به دفعات این امر را نشان داده است.» ساپینتو بدون توضیح بیشتر درباره نحوه این انتقال تاکید کرد: «مهری به اینجا می‌آید!»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار