• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۱۷ - ۱۱:۱۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
تغییرات در مدیریت باشگاه استقلال کلید خورد؛

در تمنای آرامش و اعتماد

مجمع هیئت‌مدیره باشگاه استقلال در شرایطی برگزار شد که علی آقامحمدی، عضو تشخیص مصلحت نظام به هیات مدیره این باشگاه اضافه شد.

در تمنای آرامش و اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان‌ آنلاین: روز گذشته، جلسه مجمع عمومی باشگاه استقلال تنها یک‌خروجی مهم داشت؛ برکناری علیرضا خانی از هیئت‌مدیره و بازگشت علی آقامحمدی به تیم مدیریتی آبی‌ها. این اتفاق درحالی رقم خورد که جلسه با حضور نماینده وزارت ورزش‌ و جوانان، نماینده سازمان خصوصی‌سازی، نماینده فرابورس، اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه و جمعی از سهامداران برگزار و برای نخستین‌بار به‌صورت برخط، از طریق درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک سازمان بورس، برای سهامداران و مخاطبان پخش شد.

بازگشت اعتماد

علی آقامحمدی، از اواخر دهه ۶۰ وارد مدیریت باشگاه استقلال شد. او در سال‌های گذشته به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره در این باشگاه فعالیت داشته و حضورش در بدنه مدیریت آبی‌ها همواره یادآور روزهای درخشان و خاطره‌انگیزی بوده است. در دوران مدیریت آقامحمدی، علاوه بر موفقیت‌های داخلی، استقلال ۳ مرتبه در فصل‌های ۱۳۷۰-۱۳۶۹، ۱۳۷۱-۱۳۷۰و ۱۳۷۸- ۱۳۷۷به فینال آسیا رسید و موفق شد در دومین فینال به‌عنوان قهرمانی این رقابت‌ها هم دست پیدا کند. اتفاقی که می‌تواند با افزایش مقبولیت و وجاهت تیم مدیریتی همراه شود و نقطه عطفی در اعتماد دوباره هواداران استقلال به مدیران باشگاه باشد.

انتخابی برای پایان حواشی و جنجال‌ها

باشگاه استقلال در سال‌های اخیر همواره با چالش‌های متعدد مدیریتی روبه‌رو بوده است؛ این سوء عملکرد در وهله‌نخست آبی‌ها را از نعمت ثبات محروم ساخته و سپس، مسیر موفقیت استقلال را نیز ناهموار کرده است. در این بین انتخاب علی آقامحمدی با آن سبقه و پیشینه -که به احتمال بسیار به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره نیز در باشگاه استقلال فعالیت خواهد کرد- وزن مدیریت در این باشگاه را بالا خواهد برد و می‌تواند به حواشی ریز و درشت سال‌های اخیر مدیریت آبی‌ها سر و سامان دهد.

برکناری علیرضا خانی و بازگشت علی آقامحمدی را می‌توان کلید آغاز تغییرات در مدیریت باشگاه استقلال قلمداد کرد؛ در حال حاضر آقامحمدی به همراه مهدی حیدرزاده، فرشید سمیعی و مهدی افضلی اعضای هیئت‌مدیره آبی‌ها را تشکیل می‌دهند که حتی در صورت حفظ این ترکیب، باید یک نفر دیگر به این جمع اضافه شود که این مهم در مجمع بعدی باشگاه اتفاق خواهد افتاد. در این بین برای تصاحب کرسی پنجم مدیریت باشگاه نیز نام‌هایی شنیده می‌شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به «محمدجواد ایروانی» اشاره کرد که در کنار آقامحمدی یکی از موفق‌ترین دوران باشگاه استقلال را رقم زده‌اند. هر چند ممکن است تغییرات در ترکیب هیئت‌مدیره به‌شکل گسترده‌تری انجام شود و شاهد حضور چهره‌های دیگری هم در بدنه مدیریت استقلال باشیم.

همه چالش‌های پیش رو

بدون‌شک مدیران باشگاه استقلال روزهای دشواری را در پیش خواهند داشت. نخستین چالش، نقل‌وانتقالات زمستانی و پروژه تقویت قهرمان نیم‌فصل است. تیمِ نکونام از ابتدای فصل با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و باشگاه موفق به تهیه و تامین بخش عمده‌ای از خواسته‌های سرمربی تیم نشده است. از طرفی خروجی‌های تیم هم مهم و تاثیرگذار بودند و تکرار و تداوم نتایج نیم‌فصل نخست، تنها در گرو برطرف ساختن نیازهای تیم خواهد بود. پرداخت بدهی‌های چند صد میلیاردی انباشته باشگاه، ایجاد درآمد پایدار برای حل مشکلات اقتصادی، رفع موانع صدور مجوز حرفه‌ای برای بازگشت به رقابت‌های آسیایی و... از دیگر چالش‌های مهم مدیران استقلال است که باید هرچه سریع‌تر برای آن‌ها راهکارهایی اندیشیده شود.

به هر حال باید منتظر ماند و دید این تغییرات در باشگاه استقلال با چه نتایجی روبه‌رو خواهد شد؛ آیا آبی‌ها پس از سال‌ها تلخ‌کامی رنگ آرامش را در مدیریت خواهند دید یا در بر همان پاشنه می‌چرخد و تغییری در روند سال‌های اخیر ایجاد نخواهد شد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار