• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۱۷ - ۰۱:۰۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
6 شرکت حاضر در نمایشگاه «صنعت، دانشگاه؛ راه اشتغال» نقاط ضعف و قوت آن را بررسی کردند؛

صدرای علوم و تحقیقات زیر ذره‌بین صنایع

رویداد صدرا با حضور بیش از ۵۰ شرکت فعال در صنعت و جامعه و حضور دانشجویان و دانش‌آموختگان جویای کار با هدف معرفی دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه به بخش صنعت برگزار شد.

صدرای علوم و تحقیقات  زیر ذره‌بین صنایع

مطهره‌سادات قاسمی، خبرنگار گروه دانشگاه: قطار پر شور رویداد صدرا دانشگاه آزاد در هفته اول دی‌ماه امسال به واحد علوم‌وتحقیقات رسید و در فصل زمستان با برگزاری اختتامیه‌ای پس از به پایان رساندن وظیفه‌ خود، از این ایستگاه گذشت. این رویداد با حضور بیش از ۵۰ شرکت فعال در صنعت و جامعه و حضور دانشجویان و دانش‌آموختگان جویای کار با هدف معرفی دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه به بخش صنعت برگزار شد. خبرنگار «فرهیختگان» با حضور در رویداد صدرا از نزدیک شاهد اتفاقات ریز و درشت آخرین روز از این نمایشگاه در واحد علوم‌وتحقیقات بود که روایتی از آن را در ادامه می‌خوانید.

فراهم بودن بستر اشتغال از مهاجرت دانشجویان جلوگیری می‌کند
مهسا علیخانی، رئیس گروه استعدادیابی و استخدام شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به فعالیت‌های خود در رویداد صدرا دانشگاه آزاد واحد علوم‌وتحقیقات گفت: «شرکت خدمات انفورماتیک به‌عنوان یکی از حامیان اصلی نمایشگاه صدرا در واحد علوم‌وتحقیقات حضور پیدا کرد. درکنار ارتقای برند کارفرمایی، برنامه‌های جانبی ازجمله مسابقه برنامه‌نویسی را تدارک دیدیم که دانشجویان در دو تیم آبی و قرمز با یکدیگر رقابت و با کد زدن یک بازی فوتبال را اجرا می‌کردند. هرکدام از تیم‌هایی که طی سه لیگ تعداد گل بیشتری را به ثبت می‌رساند به‌عنوان تیم برنده اعلام می‌شد که جوایز نفیسی را به افراد اهدا کردیم.» وی افزود: «از سایت «صدرا کار» رزومه‌های دانشجویان را دریافت می‌کنیم؛ از طریق رویداد صدرا می‌توانیم در دو بخش آکادمی و استخدام خدمت دوستانی باشیم که به حوزه‌های برنامه‌نویسی، مهندسی کامپیوتر، شبکه برق و مهندسی مکانیک علاقه‌مند هستند. نزدیک به 100 رزومه از دانشجویان حضور یافته در رویداد صدرا دریافت کرده‌ایم و از این تعداد نیاز به 47 نیروی کار داریم. تعداد نفراتی که از حوزه کامپیوتر به غرفه ما مراجعه می‌کردند نسبت به رشته‌های زیست، شیمی و هوافضا کمتر بود.» علیخانی با اشاره به روند استخدام دانشجویان مستعد، تشریح کرد: «افرادی که شرایط اولیه برای استخدام را دارند، در ابتدا مصاحبه تلفنی می‌شوند و اگر اطلاعاتی که در اختیار ما می‌گذارند با رزومه‌هایشان منطبق بود، برای مصاحبه حضوری با گروه‌های فنی شرکت دعوت خواهند شد. اگر تجربه کاری بالایی نداشته باشند در ابتدا در قالب آکادمی به مدت سه‌ماه نحوه کار را به متقاضیان آموزش می‌دهند و پس از آن آزمونی برگزار می‌شود که درصورت کسب نمره قابل‌قبول استخدام شرکت می‌شوند. افراد با تجربه مهارتی بالا نیز به‌صورت مستقیم مشغول کار خواهند شد.»
علیخانی با اشاره به مزیت‌های رویداد صدرا اظهار کرد: «دانشجویان در طرح صدرا با صنعت آشنا می‌شوند که برای مثال اگر در ابتدای راه باشند از این طریق می‌توانند با شرکت ما آشنا و در آینده، پس از فارغ‌التحصیلی در شرکت خدمات انفورماتیک مشغول به کار شوند. ذهنیت اینکه فضای کار برای جوانان مهیاست تا حدی از مهاجرت آنها جلوگیری می‌کند.»

وی در ادامه گفت: «صدرا اولین نمایشگاه کاری است که در واحد علوم‌وتحقیقات برگزار شده، قاعدتا نمی‌توانیم انتظار زیادی داشته باشیم اما در حد بضاعتی که وجود داشت برای اولین دوره بسیارخوب برگزار شد و دانشجویان نیز شور و هیجان خوبی داشتند، استقبال آنها به‌خصوص در حوزه برنامه‌نویسی بسیار عالی بود.» علیخانی با ارائه پیشنهادی برای برگزاری بهتر رویداد صدرا در دوره‌های آینده بیان کرد: «اگر رویداد صدرا به‌صورت هماهنگ با حضور تمام قوا و واحدهای دانشگاه آزاد برگزار شود، بهتر است. اگر یک مکان مشخص به‌عنوان پایگاه درنظر گرفته شود و واحدها تمام نیروی خود را در آنجا متمرکز کنند اتفاقات مطلوب‌تری رخ خواهد داد و ما شرکت‌ها نیز هزینه معقول‌تری برای برپایی غرفه صرف می‌کنیم.»

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار