• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۱۶ - ۱۶:۲۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
رضوی بجای شجریان و براهنی و نادرپور؟

فتوشاپ بازی در گناه فرشته! + فیلم

در قسمت سوم سریال «گناه فرشته» و در سکانسی که لادن مستوفی وارد خانه بهروز رضوی می شد تصاویری از چند قاب عکس روی دیوار دیده می شد.

فتوشاپ بازی در گناه فرشته! + فیلم

سیدمهدی موسوی تبار، دبیر فرهیختگان آنلاین: سریال «گناه فرشته» ساخته حامد عنقا به قسمت سوم رسیده و در این مدت حاشیه های مختلفی داشته است. از مابه ازاهای بیرونی اتفاقات و افراد گرفته تا این همانی کردن برخی از حوادث. در قسمت سوم سریال «گناه فرشته» و در سکانسی که لادن مستوفی وارد خانه بهروز رضوی می شد تصاویری از چند قاب عکس روی دیوار دیده می شد. تصاویر معروفی که پیش از این بارها دیده ایمشان و حتی پوستر برخی از آنها را روی دیوار خانه زده ایم. عکس سه نفره معروفی از مرحوم لطفی و مرحوم ابتهاج و مرحوم شجریان که در «گناه فرشته» بطرز عجیب و بدسلیقه ای، صورت عماد تهرانی با بازی بهروز رضوی روی سر شجریان گذاشته شده است. در نماهای بعدی هم تصاویر دیگری دیده می شود که باز هم با همین بی سلیقگی، سر و صورت بهروز رضوی روی سر و صورت رضا براهنی و نادرنادرپور گذاشته شده است. شخصیت عماد تهرانی در گناه فرشته، شخصیت مثبتی نیست و احتمالا در ادامه سریال، با وجوه منفی او بیشتر آشنا خواهیم شد اما سوال اصلی اینجاست که دلیل این اقدام عنقا چیست؟ اصرار کارگردان و نویسنده به غیرواقعی بودن داستانها وافراد که در ابتدای سریال هم نوشته می شود با این رفتارهای عنقا هیچ تناسبی ندارد. عماد تهرانی کدام وجه شجریان را در این سریال نشان میدهد؟ عماد تهرانی اصلا در این سه قسمت نشانه ای از هنر ندارد و چیزی ارائه نمی دهد که بدانیم او هنرمند است؟ استناد به عکسهای نادر نادرپور و رضا براهنی و شجریان یعنی شخصیت عماد تهرانی، تلفیقی از این سه نفر است؟ به هر حال فارغ از کیفیت پایین فتوشاپ عکسها، نبود یک دلیل منطقی، دست کم تا اینجای سریال، پخش این تصاویر را با ابهام جدی مواجه کرده است و انگار عنقا برای مخاطبانش معما طرح کرده است.     

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار