• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۱۲ - ۰۱:۴۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نبیل باهویی به تعطیلات بدون بازگشت رفت؟

مربی پرسپولیس در آستانه فسخ

پرسپولیس بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت و کسب تساوی در مقابل استقلال خوزستان هم این انتقادها را به اوج رساند اما یحیی گل‌محمدی سعی کرد با ایجاد ‌انگیزه و اتحاد بیشتر در تیمش تغییر روندی در نتایج سرخپوشان ایجاد کند و به‌نوعی آرامش را به اردوی سرخپوشان برگرداند.

مربی پرسپولیس در آستانه فسخ

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت و کسب تساوی در مقابل استقلال خوزستان هم این انتقادها را به اوج رساند اما یحیی گل‌محمدی سعی کرد با ایجاد ‌انگیزه و اتحاد بیشتر در تیمش تغییر روندی در نتایج سرخپوشان ایجاد کند و به‌نوعی آرامش را به اردوی سرخپوشان برگرداند. در همین دوران ماجرای بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس از سوی کمیته استیناف اتفاق افتاد که حواشی زیادی را ایجاد کرد. درکنار این موضوع یحیی از فرصت استفاده کرد و دلیل حذف تیمش از رقابت‌های لیگ قهرمانان را آیین‌نامه سازمان لیگ برای سقف قرارداد باشگاه‌ها دانست، درحالی‌که اگر پرسپولیس در تهران می‌توانست الدحیل حذف را شده، شکست دهد، الان در مرحله بعدی لیگ قهرمانان حضور داشت. اگرچه یحیی با این اظهارنظر سعی کرد فشار را از روی خودش بردارد که نتوانسته در رقابت‌های آسیایی تیمش را به مرحله بعد ببرد. اما سرمربی پرسپولیس در شرایط فعلی هدف اولش این است که مدیریت باشگاه خود را تحت‌فشار قرار دهد که بازیکنان مدنظرش را در نیم‌فصل جذب و به‌شکل خوبی تیمش را تقویت کنند. این در شرایطی است که سقف باشگاه پرسپولیس پر است و مشکلات مالی زیادی نیز گریبانگیر مدیریت این باشگاه شده و این مسائل اجازه نمی‌دهد خواسته‌های سرمربی سرخپوشان برآورده شود.

نبیل برای همیشه از ایران رفت؟
تمرین آخر پرسپولیس قبل از بازی این تیم با مس رفسنجان درحالی برگزار شد که نبیل باهویی غیبت داشت و عجیب اینکه سایت باشگاه پرسپولیس اصلا اشاره‌ای به این مساله نکرد و گل‌محمدی نیز در نشست خبری پیش از مسابقه در اعلام غایبان تیمش حتی از مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی نام برد اما اشاره‌ای به باهویی نکرد. بی‌توجهی‌ای که نشان می‌دهد سرمربی پرسپولیس از قرار معلوم به‌طور کل قید نبیل را زده است. نکته دیگر در مورد این بازیکن این است که گویا او با مصدومیت کهنه از ناحیه همسترینگ مواجه است و هر چند هفته یک‌بار به‌خاطر این درد یکی، دو هفته‌ای در تمرینات گروهی شرکت نمی‌کند. مساله‌ای که باعث‌شده نبیل از نظر بدنی نتواند خودش را به سطح همبازیانش برساند. همان‌طور که پیش از این اشاره داشتیم قرارداد مالی سنگین او با باشگاه پرسپولیس همراه با عملکرد نه‌چندان قابل‌قبولش در این تیم باعث شده که یحیی تصمیم بگیرد برای او در نیم‌فصل جانشین بیاورد. درواقع خروج نام نبیل از لیست پرسپولیس مبلغ قابل‌توجهی (حدود 13 تا 15) میلیارد تومان از سقف قرارداد این باشگاه کم خواهد کرد و این مساله به یحیی کمک می‌کند که بتواند مهاجم دیگری را به لیست تیمش اضافه کند. ناگفته نماند خروج نفراتی مثل سلمانی و پورعلی‌گنجی از لحاظ سقف قرارداد کمکی به این باشگاه نمی‌کند، مگر اینکه این نفرات حاضر باشند از قرارداد خود بکاهند که بعید است. باهویی زودتر از بقیه نفرات خارجی پرسپولیس ایران را ترک کرده و احتمال برنگشتن او به ایران خیلی بیشتر از بازگشتش است.

اوسمار هم قصد جدایی دارد
باشگاه پرسپولیس در فصل جاری از لحاظ مالی نتوانست خارجی‌هایش را راضی نگه دارد و بارها به آنها قول داد و عمل نکرد. درنهایت کار به جایی رسید که نفراتی چون گولسیانی، حنانوف و اوسمار تصمیم گرفتند به باشگاه پرسپولیس نوتیس دهند. البته این باشگاه یکی، دو هفته پیش مطالبات عقب‌افتاده خارجی‌هایش را پرداخت کرد اما در این بین یکی از آنها احتمال اینکه در زمستان تصمیم به جدایی بگیرد، زیاد است. اوسمار دستیار اول یحیی جدا از مسائل مالی، از اینکه دیگر مثل سابق دستورات فنی‌اش در تیم اجرا نمی‌شود، شاکی است. گویا یکی از دستیاران ایرانی یحیی که اصرار زیادی دارد که خودش را مغز متفکر پرسپولیس معرفی کند، حرفش نزد یحیی بیشتر از اوسمار خریدار دارد و مربی برزیلی هم خیلی‌خوب متوجه این موضوع شده است. درواقع شاید بتوان گفت در نتایج نیم‌فصل سپری‌شده از لیگ نقش دستیاران ایرانی یحیی خیلی بیشتر از اوسمار بوده است. با این تفاصیل احتمال اینکه این مربی برزیلی تصمیم به قطع همکاری با پرسپولیس را بگیرد، زیاد است. موردی که شاید باشگاه پرسپولیس هم از آن استقبال کند، از این جهت که جدایی این مربی می‌تواند از لحاظ مالی به این باشگاه کمک کند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار