• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۱۱ - ۰۱:۳۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
توافق نفت آبادان با مربی‌ای که چند سالی‌ست تیم ندارد؛

پول بیاید جانشین ویسی امضا می‌کند

هر چند در ظاهر عبدالله ویسی از سمت خود در تیم صنعت نفت استعفا داد اما او همچنان امیدوار بود در این سه هفته شرایط تغییر کند و همچنان سرمربی این تیم باقی بماند.

پول بیاید جانشین ویسی امضا می‌کند

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: هر چند در ظاهر عبدالله ویسی از سمت خود در تیم صنعت نفت استعفا داد اما او همچنان امیدوار بود در این سه هفته شرایط تغییر کند و همچنان سرمربی این تیم باقی بماند. ویسی که به‌طور معجزه‌آسایی فصل قبل محبوب آبادانی‌ها شده بود، این فصل حتی گوشه‌ای از توانایی‌های خود را نشان نداد و در شرایطی که هیچ یک از طرفین راضی به جدایی نبودند مجبور شد صنعت نفت را رها کند. ابتدا ویسی سه هفته پیش در‌حالی‌که به‌نظر می‌رسید به‌لحاظ تاکتیکی با صنعت نفت به جایی نمی‌رسد استعفا داد، اما مدیران این باشگاه او را از تصمیم خود منصرف کرده و حداقل از او تا نیم‌فصل فرصت خواستند تا هم جانشین مناسبی برایش پیدا کنند و هم در‌صورت امکان شرایط را تغییر دهند و او در باشگاه صنعت نفت به کارش ادامه دهد، اما بخت با او یار نبود و با وجود علاقه قلبی که به این تیم پیدا کرده بود، مجبور شد آبادان را ترک کند و حالا آبادانی‌ها به فکر جانشین او هستند.

یک مربی بدون‌تیم جانشین ویسی می‌شود
از فراز کمالوند، محرم نویدکیا، رسول خطیبی و علیرضا منصوریان به‌عنوان گزینه‌های جانشینی عبدالله ویسی در تیم صنعت نفت نام برده می‌شود. در‌حالی‌که این باشگاه فقط با دو گزینه مذاکره کرده، طبق شنیده‌ها تقریبا توافق به‌صورت کامل حاصل شده است و گزینه دوم به‌نوعی در آب نمک خوابیده تا در‌صورتی‌که توافق نهایی نشد او را به‌عنوان سرمربی صنعت نفت معرفی کنند. هر دو گزینه مورد نظر صنعت نفتی‌ها ایرانی بوده و سابقه حضور در لیگ برتر را دارند. شنیدیم اولین گزینه که توافق با آن جدی‌تر به‌نظر می‌رسند چند سالی ا‌ست تیم نداشته و گزینه دوم از ابتدای فصل‌جاری صاحب تیم بوده و به‌نوعی مربی اخراجی محسوب می‌شود.
آدرس‌هایی که از باشگاه صنعت نفت به گوشمان می‌رسد اسم فراز کمالوند را بیش از گذشته پررنگ می‌کند و این ذهنیت به‌وجود می‌آید که گزینه بدون تیمی که بیشترین شانس هدایت صنعت نفت را دارد، کمالوند است. این مربی پیش از این سابقه هدایت صنعت نفت را در کارنامه دارد. او در سال ۹۶ سرمربی این تیم آبادانی بود، اما درنهایت در میانه راه به‌دلیل مشکلات عدیده مالی و انتقادهایی که در فضای مجازی از وی شد، از هدایت این تیم انصراف داد. این جدایی با حرف و حدیث‌های فراوانی روبه‌رو بود اما درنهایت با دخالت کمیته تعیین وضعیت ختم به خیر شد.
علی قنواتی، مدیر تیم فوتبال صنعت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «مذاکره با دو مربی داخلی را تایید می‌کنم و حتی اذعان دارم که با یکی از آنها به توافقات نهایی رسیدیم اما گزینه ما فراز کمالوند نیست. به‌دلیل مسائل حرفه‌ای نمی‌توانم نام گزینه‌های مورد نظرمان را فاش کنم فقط در این حد می‌گویم که یکی‌شان چند سالی‌ است تیم ندارد و یکی از آنها ابتدای فصل‌جاری تیم داشته و الان بدون تیم است. در فضای مجازی گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد اما از بین تمام گزینه‌های موجود ما فقط با دو مربی مذاکره کردیم.» اگر واقعا کمالوند گزینه هدایت تیم صنعت نفت نباشد و توافق و مذاکره با او صورت نگرفته، احتمالا گزینه صنعت نفتی‌ها محرم نوید‌کیا است. اخیرا مدیر برنامه‌های این مربی دست به کار شده و با اغلب تیم‌هایی که به فکر تغییر و تحول هستند مذاکره می‌کند و برای او به فکر تیم است. از این رو با توجه به آدرس‌هایی که از باشگاه صنعت نفت به گوشمان می‌رسد و گفته می‌شود گزینه بعدی مربی جوانی است، از بین محرم نویدکیا و فراز کمالوند یکی سرمربی صنعت نفت می‌شود. از طرفی مربیانی که ابتدای فصل تیم داشته و حالا بدون تیم هستند، علیرضا منصوریان، محمود فکری، رسول خطیبی و مهدی رحمتی هستند که احتمالا یکی از آنها به‌عنوان گزینه بعدی مورد مذاکره قرار گرفته است.

مربی هست پول نیست
این‌طور که به‌نظر می‌رسد به‌محض اینکه منابع مالی تامین شود، سرمربی صنعت نفت معرفی خواهد شد. در اصل تنها مشکل انتخاب سرمربی برای این تیم نداشتن بودجه لازم برای فسخ قرارداد ویسی و جذب مربی جدید است. با این حال این‌طور به‌نظر می‌رسد که طی یکی دو روز آینده سرمربی مشخص می‌شود. عبدالله ویسی بعد از اینکه نتوانست با صنعت نفت کاری از پیش ببرد به شکل توافقی از این تیم جدا شد و ۵۰ درصد از مبلغ قراردادش را طبق توافقی که قرار بود تا نیم فصل به او پرداخت شود، خواهد گرفت.
مدیر تیم صنعت نفت در ادامه اظهاراتش به ما گفت: «بودجه لازم برای جذب مربی جدید را در اختیار نداریم از این رو مدیرعامل باشگاه در تهران جلساتی را از دیروز با مدیران شرکت نفت آغاز کرده تا اعتبارات لازم تامین شود و بتوانیم سرمربی جدید برای تیم صنعت نفت به خدمت بگیریم. در فرصتی که وجود داشت از ۳ هفته گذشته مذاکراتی با یکی از گزینه‌های مد‌نظر که از ابتدای فصل تیم نداشت، آغاز کردیم و توافقاتی نیز حاصل شده اما مذاکره با گزینه بعدی که به‌تازگی به جمع ما پیوسته در همان مراحل ابتدایی است. تاکنون هم به‌دلیل منابع مالی هنوز با مربی مد‌ نظرمان به توافق نرسیدیم. به محض اینکه منابع مالی تامین شود با همان گزینه‌ای که از سه هفته قبل توافق کردیم کار را آغاز خواهیم کرد و به توافق می‌رسیم.»
این‌طور که از شواهد امر پیداست. توافق با گزینه‌ای که چند سال است تیم ندارد در مراحل پایانی است و به محض اینکه منابع مالی تامین شود قرارداد او را امضا کرده و معرفی‌اش خواهند کرد، اما در‌صورتی‌که به هر دلیلی توافق درنهایت حاصل نشد، از بین این چهار گزینه یکی به‌عنوان سرمربی صنعت نفت انتخاب می‌شود. این‌طور به‌نظر می‌رسد که شانس رسول خطیبی و منصوریان از گزینه‌های دیگر بیشتر است؛ هر چند منصوریان اوقات بدی را در آبادان سپری نکرد و درنهایت به‌دلیل اختلاف مالی با چند عضو هیات‌مدیره از جمع آنها جدا شد و پرکاس به‌عنوان جانشین او هدایت صنعت نفت را برعهده گرفت. از طرفی بعید نیست با تغییر تحولاتی که در هیات‌مدیره رخ داده است این مربی بار دیگر به آبادان برگردد، از این رو می‌توانیم شانس بیشتری برای او نسبت به خطیبی نیز قائل باشیم.
بازیکنان خیانت نکردند
یکی از موضوعاتی که طی این سه هفته و فرصتی که ویسی برای جدایی از صنعت نفت داشت بیش از پیش توی ذوق می‌زد، اظهارات این مربی در کنفرانس خبری بود. شاید چون شنیدن چنین صحبت‌هایی از دهان او برایمان عجیب بود، نتوانستیم باور کنیم اما ویسی در اظهاراتش بازیکنان را به‌شدت مواخذه کرده و به‌نوعی فشار را از روی خود برداشت و به دوش بازیکنان انداخت. پس از کنفرانس خبری این مربی بود که برخی هواداران به تمرینات این تیم حمله کرده و بازیکنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. حالا این شائبه به‌وجود آمده است که شاید بازیکنان صنعت نفت به‌دلیل برخی اختلافاتی که بین آنها و سرمربی تیم وجود داشت برای او بازی نکردند تا موجبات جدایی‌اش را فراهم کنند؛ چراکه یک نارضایتی دوطرفه در تیم صنعت نفت احساس می‌شد.
قنواتی با رد هرگونه کارشکنی از سوی بازیکنان صنعت نفت در این مورد به ما گفت: «تیم یک هفته استراحت دارد و نمی‌خواهیم در این یک هفته آرامش بازیکنان را به‌هم بزنیم در این یک هفته سرمربی خود را انتخاب خواهیم کرد. تاکید می‌کنم هیچ بازیکنی در کار ویسی نگذاشت و همه توان خود را گذاشتند تا خواسته‌های او را اجرا کنند. با این حال لازم است از لیست موجود نفراتی را از جمع خود جدا کنیم؛ چراکه تیم ما به تغییر احتیاج دارد. البته جای خالی چندانی نداریم و چون هنوز سرمربی را انتخاب نکردیم لیست ورودی و خروجی ما مشخص نیست. مربی‌ای که قرار است به جمع ما اضافه شود هنوز لیستی در اختیارمان قرار نداده اما قطعا تغییراتی خواهیم داشت و جابه‌جایی‌های صورت می‌گیرد. تیم ما فقط یک جای خالی دارد و اگر بخواهیم تغییراتی در نفرات تیم ایجاد کنیم باید برخی بازیکنان را کنار گذاشته و لیست را برای جذب مهره‌های تازه خالی کنیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار