• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۱۰ - ۰۱:۵۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
شیرآقایی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»؛

به دنبال پنجمین قهرمانی دانشگاه آزاد در لیگ هستیم

شیرآقایی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: بخشی از پشتوانه‌سازی فدراسیون ووشو روی دوش دانشگاه آزاد است

به دنبال پنجمین قهرمانی دانشگاه آزاد در لیگ هستیم

مهدی منصرف، خبرنگار: فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر ووشو باشگاه‌های کشور در روزهای گذشته برگزار شد و هفت تیم حاضر در مسابقات در دو گروه به رقابت پرداختند تا چهره مدعیان قهرمانی تا حدودی مشخص شود. دانشگاه آزاد اسلامی قهرمان چهار دوره پیشین این مسابقات در فصل جاری نیز از مدعیان اصلی قهرمانی است و به دنبال این است تا گلات قهرمانی خود را کامل کند. هدایت تیم دانشگاه آزاد اسلامی در این فصل نیز همانند سال گذشته بر عهده کیوان شیرآقایی در بخش ساندا و فرشاد عربی در بخش تالو است. در رقابت‌های هفته گذشته تیم دانشگاه آزاد در دور برگشت مرحله گروهی با برتری برابر پارس جنوبی و هیات ووشو تهران به مرحله نیمه نهایی راه یافت.
کیوان شیرآقایی، سرمربی تیم ساندا دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در خصوص شرایط این تیم در رقابت‌های این فصل و اهداف این باشگاه در فصل جاری به صحبت پرداخت که در زیر می‌خوانید.

شرایط دانشگاه آزاد به عنوان قهرمان فصل گذشته در رقابت‌های لیگ برتر ووشو در فصل جاری چگونه است؟
امسال مانند سالیان گذشته سعی کردیم به جوانگرایی ادامه بدهیم. میانگین سنی تیم را مخصوصا در بخش ساندا و همینطور در تالو خیلی پایین‌تر آوردیم. تعداد زیادی از ورزشکارانی که در رده سنی پایه در طی دو‌ سه سال گذشته مدال گرفته بودند و در تیم ملی جوانان بودند را به جمع بازیکنان اصلی اضافه کردیم و تیم جوان‌تر شد. البته سعی کردیم کیفیت تیم را بالا نگاه داریم و تیم را برای دفاع از عنوان قهرمانی بستیم. تعدادی از ورزشکاران باتجربه مثل محسن‌محمد سیفی و علیرضا سهندی در ساندا و سامان احمدی در تالو را داریم، اما اکثر ترکیب تیم ما زیر 23 سال سن است و بازیکنان جوانی داریم.

رقابت‌های هفته‌های ابتدایی را چگونه دیدید؟
در هفته نخست دور رفت بدون بازیکنان اصلی توانستیم با یک نتیجه خوب و قاطع مقابل پارس جنوبی که از رقبای اصلی ما است با نتیجه 12 بر 2 برنده شویم و با همین نتیجه نیز هیات ووشو تهران را شکست دادیم. مقابل هیات ووشو تهران یکی از بازیکنان اصلی ما یک ضربه ناگهانی خورد و باخت و به یکی از بازیکنان خود نیز استراحت دادیم.

رقابت قهرمانی این فصل را بین چه تیم‌هایی می‌بینید؟
امسال پراکندگی بازیکنان خوب بیشتر است و بازیکنان بین تیم‌های مختلف پخش شده‌اند. از ترکیب تیم ما علی خورشیدی به ماهشهر رفت و نجم‌الدین علی‌مرادی بازیکن ملی‌پوش ما نیز به پارس جنوبی رفت. از تیم‌های دیگر نیز بازیکنانی جا‌به‌جا شدند و همین موضوع باعث پراکندگی بازیکنان شده و سطح کیفی تیم‌ها علی‌رغم کاهش تعداد تیم‌ها، بالاتر رفته‌ و رقابت‌ها نزدیک‌تر شده است. حریفان اصلی ما نیز بین تیم‌های پارس جنوبی جم، پاس ناجا و مقاومت هستند و فکر می‌کنم پارس جنوبی جم و پاس شانس بیشتری برای فینالیست شدن باشند.

با توجه به اینکه برخی تیم‌ها و همچنین تیم شما هنوز از ملی‌پوشان خود استفاده نکرده‌اند، به نظر جدال قهرمانی از مرحله نهایی آغاز خواهد شد؟
دقیقا همینطور است و رقابت‌های مرحله نهایی در تعیین سرنوشت قهرمانی بسیار تعیین‌کننده است.

چقدر امیدوار به کسب پنجمین قهرمانی هستید؟
ما چهار بار قهرمان لیگ برتر شده‌ایم و هدف اصلی ما پنجمین قهرمانی پی‌در‌پی است و همه برنامه‌ریزی‌ها را از شش هفت ماه گذشته انجام داده‌ایم و ورزشکاران را رصد می‌کردیم و با بازیکنانی که می‌دانستیم قرار است در تیم ما بازی کنند در ارتباط بودیم. در اردوهای تیم ملی نیز من و فرشاد عربی بالای سر خیلی از ورزشکاران بودیم و همین باعث شد اعتماد بیشتری به جوانان بکنیم، با اطمینان بیشتر به جوانانی مثل سهیل موسوی، امیرحسین همتی، حسام محمدزاده و عرفان محرمی فرصت بدهیم؛ و در هفته اول نیز عملکرد خیلی بهتری از ورزشکارانی با چند مدال آسیا و جهانی داشتند.

نقش دانشگاه آزاد را در حمایت از ورزش قهرمانی چگونه می‌بینید؟
حضور مستمر دانشگاه آزاد مخصوصا در رشته ووشو در سالیان اخیر خیلی به این رشته کمک کرده است. 10 فصل است که مربی و سرمربی دانشگاه آزاد هستم و دیده‌ام که چقدر برگزاری اردوهای دانشگاه آزاد برای لیگ برتر توانسته به بچه‌ها برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی کمک کند. دانشگاه آزاد همیشه از مربیان ملی استفاده می‌کند و همین موضوع باعث شده روند آماده‌سازی و پیشرفت بچه‌ها در طی لیگ نیز ادامه داشته باشد. از طرفی دانشگاه آزاد بستری را برای ورزشکاران دانشجو فراهم می‌کند تا در کنار تحصیل به ورزش قهرمانی بپردازند و بخشی از بار پشتوانه‌ساز فدراسیون ووشو روی دوش دانشگاه آزاد باشد. دکتر لشگری، مسئول تربیت بدنی دانشگاه آزاد نیز چند سال است در بدنه فدراسیون ووشو است و تمام زیر و بم این رشته را می‌شناسند و خیلی توانسته به ما کمک کند. در بخش بانوان نیز همین اتفاقا افتاده است و در طی سه سال مسئولیت دکتر لشگری ما شرایط بهتری داریم و وقتی از تیم‌های دیگر دانشگاه آزاد نیز صحبت کردم همین نظر را داشتند و فکر می‌کنم برای ووشو در این چند سال اتفاق خیلی بهتری افتاده است.
بسیاری از ورزشکاران ملی از قراردادهای لیگ برتر ناراضی هستند؟
به ورزشکاران باسابقه تیم ملی حق می‌دهم که از مبالغ قرارداد راضی نباشند؛ چون خود را با قهرمانان رشته‌های دیگر مقایسه می‌کنند. البته مقصر ما نیستیم و اسپانسرها کمتر به سمت رشته‌های انفرادی مخصوصا‌ غیر‌المپیکی همچون ووشو می‌آیند. در بازی‌های آسیایی بچه‌های ما نشان دادند چقدر مدال‌ها و تلاش‌هایشان برای کاروان کشورمان ارزشمند است و توانایی‌های خود را نشان دادند. متاسفانه اسپانسرها به سختی در رشته ما سرمایه‌گذاری می‌کنند و دو اسپانسر قوی در لیگ بانوان و آقایان داریم که یکی پارس جنوبی جم در لیگ آقایان و دیگری سپاهان در بخش بانوان است و سایر تیم‌ها نیز یا هیات و یا نظامی و دولتی هستند. البته این را باید بدانیم اولویت ما برگزاری لیگ برای نگه داشتن بچه‌ها در کوران مسابقات و حفظ آمادگی آنها است. سعی کرده‌ایم بچه‌ها توجه را بیشتر به سمت انگیزه‌های درونی و کسب افتخارات ملی کسب کنند. به هر حال یک ورزشکار حرفه‌ای باید در طول سال به پیشرفت خود ادامه بدهند و این پیشرفت در کوران مسابقات بهتر اتفاق افتاده است. سعی کرده‌ایم همیشه از این موضوع استفاده کنیم و انگیزه بچه‌ها را بالاتر ببرم. از طرفی طول برگزاری لیگ ما کلا‌ 45 روز است، اما در بسیاری از رشته‌ها چند ماه درگیر مسابقات هستند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار