• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۱۰-۰۵ - ۲۲:۵۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مدیرعامل فولاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

مثل برخی خلاف قانون عمل نمی‌کنیم

شرکت فولاد و مدیران بالادست آن به این نتیجه رسیدند که نیاز به یک تغییر اساسی در مدیریت باشگاه فولاد حس می‌‌شود. البته انتخاب رضاییان نیز یک‌شبه صورت نگرفت و پروژه طولانی صرف این انتخاب شد تا درنهایت مدیری هم به مسند کار بنشیند که رضایت هواداران را داشته و تیم با آرامش به کارش ادامه دهد.

مثل برخی خلاف قانون عمل نمی‌کنیم

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: تیم فولاد‌خوزستان مدتی است که با تغییرات پیاپی مدیریتی روبه‌رو می‌شود. تقریبا می‌توانیم ادعا کنیم که در این باشگاه کمتر مدیرعاملی بیش از یک‌فصل دوام آورده است. به‌هر‌حال بعد از نارضایتی هواداران تیم فولاد از عملکرد مدیریت و انتقادهای پیاپی که از او داشتند، شرکت فولاد و مدیران بالادست آن به این نتیجه رسیدند که نیاز به یک تغییر اساسی در مدیریت باشگاه فولاد حس می‌‌شود. البته انتخاب رضاییان نیز یک‌شبه صورت نگرفت و پروژه طولانی صرف این انتخاب شد تا درنهایت مدیری هم به مسند کار بنشیند که رضایت هواداران را داشته و تیم با آرامش به کارش ادامه دهد.
رضاییان در باشگاه پارس‌جنوبی‌جم طعم مدیریت ریاضتی را چشیده است. درواقع می‌داند چطور بدون پول مخارج را تامین کند. از طرفی وی تقریبا برای هواداران تیم ناشناخته است و حداقل طی ماه‌های آینده فرصتی برای انتقاد از او پیدا نخواهند کرد. بهرام رضاییان، مدیرعامل جدید که البته با عنوان سرپرستی مدیرعامل بر مسند کار نشسته است در مورد شروع کارش در باشگاه فولاد به «فرهیختگان» گفت: «مدتی از باشگاه لیگ برتری دور بودم. تقریبا می‌توانم بگویم فاصله گرفته بودم اما دوست دارم همچنان در این بخش فعالیت کنم. از این رو با لطف دوستان فعلا مسئولیت باشگاه فولاد را برعهده گرفتم. تجربه همکاری با یک باشگاه فولادی را نداشتم اما براساس تجربیات قبلی مدیریت در یک باشگاه، فوتبال را به‌خوبی درک می‌کنم. به‌هر‌حال این انتقال کار یک‌شب نیست و قرار است به فولاد کمک کنم. می‌دانم این باشگاه مشکلات زیادی دارد که امیدوارم با مسئولان پرتلاشی که در این باشگاه وجود دارد و حمایت‌های کارخانه به بهترین شکل عمل کنیم. تیم نیاز به حمایت دارد و من همه تلاشم را می‌کنم تا با توجه به اختیاراتی که دارم شرایط خوبی برای بازیکنان و کادر فنی فراهم کنم. امیدوارم در ادامه روند بهتری را در پیش بگیریم و درنهایت هواداران از عملکرد فولاد راضی باشند.
من تازه آمده‌ام
سعید آقایی، فرشید اسماعیلی و مهدی شیری از جمله بازیکنانی بودند که علیه باشگاه فولاد از کمیته تعیین وضعیت حکم گرفتند. شکایت این بازیکنان روی هم ۱۳ میلیارد برای فولاد آب می‌خورد. این باشگاه مشکلی در پرداخت مالی ندارد، اما بر سر میزان پاداش بازیکنان فصل گذشته خود اختلاف‌نظر دارد. در چنین شرایطی بازیکنان هم وقتی نتوانستند از طریق باشگاه پاداش خود را دریافت کنند، از طریق کمیته تعیین وضعیت به پیگیری خواسته خود پرداختند. حتی شنیده می‌شود چند بازیکن سابق دیگر فولاد هم قصد دارند، شکایت‌شان را در این کمیته مطرح کنند. درصورت ثبت چنین شکایتی و محکومیت مجدد در کمیته تعیین وضعیت، قطعا پرداختی فولاد افزایش چشمگیری خواهد داشت. البته طبق قانون فصل بیست‌وسوم، باشگاه‌ها نمی‌توانند بیش از 20 درصد مبلغ پایه قرارداد، به بازیکنان، مربیان و سایر عوامل اجرایی مزایا و آپشن پرداخت کنند، اما با این حال این دردسر برای فولادی‌ها به قوت خود باقی است. سرپرست مدیرعاملی باشگاه فولاد در این مورد به ما گفت: «از بدهی ۱۳ میلیاردی بی‌خبرم. من تازه آمدم و باید این موارد را بررسی کنم البته این بدان معنی نیست که هیچ اطلاعاتی نداشتم، بلکه روی موضوع اشراف ندارم. می‌دانم پرداخت نکردن این نوع جریمه‌ها عواقب دارد. به‌هر‌حال از شرایط بی‌خبر هم نیستم اما باید همه چیز بررسی شود.» وی در پاسخ به این سوال که محدودیت سقف قرارداد‌ها نیز مشکل جدی این تیم است و با توجه به تسویه با منصوریان سقف را رد می‌کنید، گفت: «با منصوریان تسویه‌حساب شده او پولش را گرفته و با حدود ۶۰ درصد رضایت داد و جدا شد. فقط دو نفر از همکاران او باقی مانده‌اند که آنها نیز به‌زودی تسویه می‌کنند.»

اتمام حجت با مارتینز
نتایج ضعیف و سوال برانگیز تیم فولاد حتی پس از برکناری منصوریان نیز همچنان ادامه دارد. نمی‌توانیم بگوییم که با ورود مارتینز به این باشگاه شرایط تغییر کرده و فولاد نتایج قابل قبولی می‌گیرد؛ چراکه این تیم همچنان با مربی اسپانیایی‌اش هم در انتهای جدول برای بقا دست و پا می‌زند. از این رو قرار است در آینده نزدیک مدیرعامل جدید باشگاه فولاد درخصوص عملکرد مارتینز و برنامه‌هایی که دارد با او جلسه‌ای برگزار کرده و برنامه‌های آینده را مرور کند. رضاییان تمایلی به ادامه این روند نتیجه‌گیری ندارد. از این رو در این جلسه به‌زودی نارضایتی مدیریت باشگاه از نتایج را به اطلاع سرمربی رسانده و برای تغییر شرایط از او برنامه می‌خواهد، البته این تنها موضوع درخصوص جلسه سرمربی و مدیرعامل باشگاه فولاد نخواهد بود. یکی دیگر از مباحث مورد توجه یارگیری در نیم‌فصل است، فولاد از ابتدای فصل خوب بسته نشد و پیرترین تیم لیگ برتر به‌حساب می‌آید. از این رو در نشستی که رضاییان با مارتینز بعد از بازی با نساجی دارد، در مورد همه این موارد گفت‌وگو خواهد کرد. مدیرعامل باشگاه فولاد در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «بدون شک باید جلسه‌ای با سرمربی تیم داشته باشم؛ چراکه در مورد موارد متعددی باید با هم گفت‌وگو کنیم. البته پیش از این او را دیدم و به شکل مختصر صحبت کردیم، اما لازم است تا نشستی مفصل با هم داشته باشیم به همین دلیل زمان جلسه را به بعد از بازی با نساجی موکول کردم؛ در این جلسه از مارتینز برای ادامه فعالیتش برنامه می‌گیریم و در مورد لیست احتمالی او نیز صحبت خواهیم کرد. قصد داریم کار کنیم، ببینیم مربی چه می‌خواد و براساس آن حرکت خواهیم کرد. ما به فکر جا‌به‌جایی بازیکنان هستیم؛ چراکه احساس می‌کنیم به این تغییرات احتیاج داریم.»

خلاف قانون عمل نمی‌کنیم
بدون شک باشگاهی مثل فولاد از نظر مالی مشکلی ندارد. این باشگاه علاوه‌بر امکانات خوبی که همواره در عرصه فوتبال داشته، بودجه مشخص و قابل توجهی نیز در اختیارش بوده است. به همین دلیل اغلب مدیرانی که راهی این باشگاه می‌شدند به‌لحاظ مالی با مشکل روبه‌رو نبودند و اغلب بازیکنان مورد نیاز را برای مربیان تهیه می‌کردند. در فصل جاری نیز فولاد همچنان بدون دغدغه مالی کارش را آغاز کرد با این تفاوت که سقف مشخص بودجه برای عقد قرارداد مربیان و بازیکنان جلوی ریخت و پاش فولادی‌ها را گرفت. حالا این باشگاه با توجه به بدهی‌هایی که به دیگر بازیکنان دارد تسویه‌حساب با منصوریان و دستیارانش و جذب مربی خارجی با چالش بودجه مواجه شده است. قطعا آنها نمی‌توانند همچون فصول گذشته برای خرید بازیکنان مورد نیازشان هزینه کنند، حتی اگر پول کافی هم در دسترس‌شان وجود داشته باشد. بهرام رضاییان در این خصوص کار سختی در پیش دارد او باید تیم را برای نیم‌فصل دوم تقویت کرده و کمی جوان کند، درحالی‌که طبق شنیده‌ها فقط حدود ۱۵ میلیارد اجازه خرید دارد و سقف قراردادها بیش از این به او اجازه مانور نمی‌دهد. به همین دلیل خیلی دوست داشتیم بدانیم راهکار مدیر جدید فولادی‌ها برای گذر از این چالش چیست؟ وی در این مورد به ما گفت: «در هر صورت ما نمی‌خواهیم قانون را زیر پا بگذاریم از این رو باید به شکلی کار کنیم که در چهارچوب قانون عمل کرده باشیم‌. بدون شک راهکار وجود دارد تا به بهترین شکل ممکن و رعایت عدالت بتوانیم بدون هیچ شک و شبهه‌ای از پس این مشکل بربیایم. قطعا از راهکارهایی استفاده می‌کنیم که خلاف قوانین نباشد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار