• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۹-۲۹ - ۰۱:۱۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تقویت ایده‌های فرهنگی سمت خود و کمپین بایدن؛

بنیاد «پول‌پاشی» مستر باراک!

شاید کمی زود به نظر برسد که بخواهیم پیرامون اهداف پیدا و پنهان باراک اوباما و همسرش از تاسیس یک شرکت تولید فیلم صحبت کنیم. شاید هم باید کمی بیشتر صبر کنیم تا ببینیم فیلم‌هایی که تولید می‌کنند به کدام سمت می‌رود و حال و هوایش چیست.

بنیاد «پول‌پاشی» مستر باراک!

هومن جعفری، خبرنگار: شاید کمی زود به نظر برسد که بخواهیم پیرامون اهداف پیدا و پنهان باراک اوباما و همسرش از تاسیس یک شرکت تولید فیلم صحبت کنیم. شاید هم باید کمی بیشتر صبر کنیم تا ببینیم فیلم‌هایی که تولید می‌کنند به کدام سمت می‌رود و حال و هوایش چیست. با این همه، از تاسیس یک شرکت فیلمسازی توسط یک رئیس‌جمهور سابق، این حدس و گمان‌ها را می‌شود مطرح کرد؛ خاصه از همین اندازه جهت‌گیری فرهنگی که تولیدات سینمایی تا همین الان به نمایش گذاشته‌اند.

پولشویی، پول‌پاشی و کارهای اداری!
وقتی شما یک شرکت فیلمسازی دارید می‌توانید با هرکسی دل‌تان می‌خواهد دادوستد مالی داشته باشید. می‌توانید هرکسی را از هرکشوری به آمریکا دعوت و او را بخشی از پرسنل تولید معرفی کنید. هرکسی می‌تواند در پروژه شما سرمایه‌گذاری کند. شاید حرف من برایتان سنگین باشد اما اگر شک دارید، سریال «آفر» یا «پیشنهاد» را ببینید متوجه می‌شوید که مافیا می‌تواند داخل فهرست حقوقی افراد یک پروژه چقدر چرخ بزند و نفر اضافه کند. بنابراین پولشویی و پول‌پاشی یک مزیت مهم است. شما می‌توانید با داشتن یک کمپانی تولید فیلم و سریال هرکسی که می‌خواهید را جذب کنید، حتی می‌توانید از بسیاری از کارگردان‌ها و بازیگرانی که با شما احساس قرابت و نزدیکی می‌کنند حمایت مالی کنید و به آنها کار بسپارید. می‌خواهید یک فرد خارجی را به آمریکا بیاورید که آشنای یکی از فعالان بین‌المللی محیط‌زیست است و با شما آشنایی ویژه‌ای دارد؟ می‌توانید بدون رو زدن به وزارت امور خارجه خیلی راحت برای طرف دعوتنامه شغلی ارسال کنید. اینها بخشی از مزیت‌های پنهان داشتن یک شرکت فیلمسازی است.

تقویت ایده‌های فرهنگی سمت خود و کمپین بایدن
اوباما یکی از روسای جمهوری بود که برای خودش در آمریکا و خارج از این کشور، وجهه فرهنگی بالایی دست و پا کرد. او یک جایزه امی و یک جایزه گرمی برده. همسرش هم مثل او بابت کتاب صوتی‌اش یک گرمی دریافت کرده. بسیاری از چهره‌های فرهنگی و هنری آمریکا از او حمایت کردند و می‌کنند. نقش او در ریاست‌جمهوری بایدن انکارناپذیر است. همچنین تلاش او برای حمایت مجدد از بایدن در آستانه انتخابات بعدی، بر کسی پوشیده نیست. داشتن یک کمپانی فیلمسازی و همراه شدن با برندهایی مثل نتفلیکس می‌تواند کمک کند تا هم هزینه‌های حمایت از یک کمپین فراهم شود و هم اینکه بشود به بهانه فرش قرمز و جشن اکران و جشن‌های خصوصی عوامل تولید، تعداد زیادی فعال فرهنگی ذی‌نفوذ را به این سمت جذب کرد. آنچه می‌خوانید به هیچ عنوان به اوباما خلاصه نمی‌شود! این یک بازی جهانی است و همه جا انجام می‌شود. کمی آینده‌نگرتر باشید. فرض کنید بایدن دور بعدی را به ترامپ ببازد. در این صورت داشتن رسانه و شبکه و ارتشی از چهره‌های فرهنگی هنری هالیوودی در دور و نزدیک، ضرری ندارد. از طرف دیگر همین‌ها باید برای انتخابات بعدش، از نامزد بعدی حزب دموکرات حمایت کنند یعنی برای انتخابات 2028!
موج‌سازی فرهنگی
از فیلم‌های مستند ساخته‌شده توسط این کمپانی که بگذریم چهار فیلمی که تا به امروز توسط این شرکت ساخته شده همه یا درمورد حقوق اقلیت‌های جنسی هستند یا درمورد حقوق یا زندگی سیاهان. اولین فیلم آنها «پدرانگی» فیلمی با بازی کوین هارت، درمورد زندگی یک پدر و فرزند سیاه‌پوست ساخته شد. فیلم دوم آنها «ارزش»، داستان پرداخت غرامت به خانواده قربانیان حادثه یازده سپتامبر بود و خودداری دولت از پرداخت حق یک فرد همجنس‌باز. «راستین» فیلم سوم به‌اصطلاح فوتبالی‌ها «دبل» بود و به زندگی یک فعال سیاه‌پوست همجنس‌باز می‌پرداخت که در راهپیمایی و سخنرانی معروف مارتین لوتر کینگ نقش مهمی داشت. در فیلم چهارم به نام «دنیا را پشت سر بگذار»، ماهرشا علی حضور دارد و دو نفر از قهرمان‌های فیلم سیاه‌پوست هستند. فیلم کنایه‌ای به نفوذ سایبری ایران به آمریکا هم دارد. خلاصه اینکه حواس‌تان به موج‌سازی فرهنگی مستر باراک هم باشد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار