• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۹-۲۳ - ۰۱:۳۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
واکنش‌ها به حضور رضا گلزار در هیات‌رئیسه انجمن پدل؛

سلبریتی‌مداری فدراسیون تنیس

چند روز پیش بود که حضور محمدرضا گلزار در نشست خبری فدراسیون تنیس و انتخاب او به عنوان عضو جدید هیات‌رئیسه انجمن پدل و سرپرست تیم ملی حاشیه‌ساز شد. خبری که واکنش‌های آن تا امروز ادامه دارد و تمام‌شدنی نیست.

سلبریتی‌مداری فدراسیون تنیس

یگانه عصاری، خبرنگار: چند روز پیش بود که حضور محمدرضا گلزار در نشست خبری فدراسیون تنیس و انتخاب او به عنوان عضو جدید هیات‌رئیسه انجمن پدل و سرپرست تیم ملی حاشیه‌ساز شد. خبری که واکنش‌های آن تا امروز ادامه دارد و تمام‌شدنی نیست. بازیگر مطرح سینمای ایران اگرچه سال‌هاست به‌صورت تخصصی در رشته پدل فعالیت می‌کند و حالا هرروز برای نشان دادن درستی انتخابش در این رشته یکی از عکس‌های خود در زمین پدل را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند اما هنوز دلیلی برای عضویت او در هیات‌رئیسه یک انجمن ورزشی و نشستن روی صندلی مدیریتی پیدا نشده است! پیش‌تر البته فدراسیون تنیس با دعوت از امیر جدیدی به تیم ملی تنیس هم خبرساز شده بود.

رضا گلزار؛ از والیبال تا پدل
اگر تاکنون کمتر نام رشته ورزشی به نام پدل را شنیده‌اید، باید گفت این رشته ترکیبی از رشته‌های اسکواش و تنیس و تا حدودی هم بدمینتون است. زیر نظر فدراسیون تنیس فعالیت می‌کند و مسابقات قهرمانی آسیا را هم در پیش دارد! حالا اما سرپرست جدید این تیم وعده‌های بسیاری را برای بیشتر مطرح کردن این رشته ورزشی داده است. گلزار در نشست خبری عضویت هیات‌رئیسه پدل گفت: «خیلی تلاش کردم که این سمت را نپذیرم. می‌دانید که پذیرش این سمت چه مسئولیت سنگینی است. قول دادم که کمک کنم و به عهدم وفادارم. من از معدود هنرمندانی هستم که زندگی‌ام با ورزش عجین شده است. سال‌ها والیبال را به‌صورت حرفه‌ای و باشگاهی کار کرده‌ام و یک فصل را به عنوان مربی بدنساز کنار یکی از تیم‌ها بودم. در اسکی هم بوده‌ام. برای پدل هم مطمئن باشید که تیم ملی سال آینده سورپرایزهایی دارد. در حال طراحی شبکه‌ای هستیم تا مسابقات پدل پخش زنده شود و حتی آموزش هم داده شود. ما کارهای بین‌المللی را انجام می‌دهیم و در حال تدارک یک اردوی خارجی هستیم. همچنین تلاش می‌کنیم که یک مربی اسپانیایی در کنار مربی تیم ملی ایران حضور داشته باشد.»

کارهای عجیب‌وغریب فدراسیون تنیس
داود عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس درباره انتخاب رضا گلزار و عضویت او در هیات‌رئیسه گفت: «پدل رشته جذابی است و نگاه فدراسیون به این رشته خوب است. از آقای گلزار دعوت کردیم در هیات‌رئیسه انجمن پدل قرار بگیرد و باعث پیشرفت چندبرابری پدل شود.» البته این اولین بار نیست که فدراسیون تنیس نگاهی به حضور سلبریتی‌ها دارد. مدتی پیش امیر جدیدی، بازیگر مطرح سینما نیز به تیم ملی تنیس دعوت شده بود، دعوتی که البته جدیدی با زیرکی آن را نپذیرفت و از حضور در تیم ملی انصراف داد. این درحالی است که سال‌هاست این بازیگر به‌صورت تخصصی تنیس را دنبال می‌کند. اما آیا حضور گلزار دردی از این رشته دوا خواهد کرد؟ برای قضاوت کردن هنوز زود است اما برای انتقاد از حضور یک سلبریتی روی صندلی مدیریتی ورزش خیلی‌ها زودتر از ما دست به کار شده‌اند!

واکنش‌ها به حضور گلزار
اگرچه فدراسیون تنیس در اقدامی عجیب کامنت‌های پست عضویت گلزار در انجمن پدل در صفحه رسمی خود در اینستاگرام را بست اما این اقدام نتوانست جلوی بسیاری از واکنش‌های منفی را بگیرد. مردم در شبکه اجتماعی این فدراسیون انتخاب گلزار را نادرست دانستند و به آن انتقاد کردند و حکم مدیریتی گرفتن یک سلبریتی را ناپسند خواندند. با این حال فرساد شاهی، کاپیتان تیم ملی پدل انتخاب او را انگیزه‌ای مضاعف برای ملی‌پوشان خواند و امین منوچهری، بازیکن سابق استقلال و هم‌بازی رضا گلزار در پدل که بارها با یکدیگر در زمین پدل روبه‌رو شده‌اند، انتخاب او را به نفع پدل دانست و گفت: «هم از نظر جذب اسپانسر، هم برگزاری اردوهای تیم ملی و بازی‌های تدارکاتی قبل از مسابقات آسیایی پیش‌رو حضور رضا گلزار به پدل کمک می‌کند و باعث ایجاد یک نگاه مثبت خواهد شد.» اگرچه خود آقای سوپراستار هم چند روزی است با انتشار تصاویری مکرر از حضورش در زمین پدل نشان می‌دهد که انتخابش در این سمت بی دلیل نبوده است! آیا محمدرضا گلزار گلی به سر پدل ایران خواهد زد؟ باید منتظر ماند و دید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار