• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۹-۲۲ - ۰۱:۲۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دانشگاه آزاد واحد بابل:

سهم ۵۰ درصدی استعدادهای دانشجویی از تیم کشتی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد به‌دلیل وسعت زیادش در کشور و واحدهای دانشگاهی متعددی که در استان‌های مختلف ایجاد کرده، ظرفیت تشکیل یک تیم کشتی در استان مازندران را- که تاروپود فرهنگ مردمش با کشتی عجین است- در خود جای داده است.

سهم ۵۰ درصدی استعدادهای دانشجویی  از تیم کشتی دانشگاه آزاد

مطهره‌سادات قاسمی، خبرنگار گروه دانشگاه: چندی پیش خبر کسب مقام سوم در لیگ برتر کشتی توسط تیم دانشگاه آزاد منتشر شد و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد، زیرا صعود یک تیم دانشگاهی در یکی از معتبرترین لیگ‌های برتر ورزش کشتی تا حدودی تعجب‌برانگیز است اما درواقع دانشگاه آزاد به‌دلیل وسعت زیادش در کشور و واحدهای دانشگاهی متعددی که در استان‌های مختلف ایجاد کرده، ظرفیت تشکیل یک تیم کشتی در استان مازندران را- که تاروپود فرهنگ مردمش با کشتی عجین است- در خود جای داده است. مسئولیت این تیم با واحد بابل است. در ادامه می‌توانید گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سیدمیرالله حسینی ریاست این واحد دانشگاهی و مسئول تیم کشتی دانشگاه آزاد درباره جزئیات این تیم و نحوه صعود در مسابقات را بخوانید. ‌
سیدمیرالله حسینی، رئیس دانشگاه آزاد واحد بابل و رئیس انجمن کشتی‌ دانشگاه آزاد کل کشور در گفت‌وگو با «فرهیختگان» بیان کرد: «لیگ برتر کشتی ایران یکی از معتبرترین لیگ‌ها در دنیاست، زیرا کشتی‌گیرها فنی و بین قهرمانان جهان هستند؛ تا به الان دانشگاه آزاد کشور در این لیگ مقامی کسب نکرده و در رده هشتم به بالا قرار داشت یا حذف شده بود. به دستور دکتر طهرانچی دومیلیارد منابع مالی در اختیار تیم کشتی قرار گرفت در این لیگ شرکت کردیم. هرچند باید گفت دو میلیارد برای تیم یک کشتی بسیار مبلغ پایینی است.»
وی افزود: «بانک‌شهر با 30 و اندی میلیارد، ستارگان با 19 میلیارد و آلفای مرزن‌آباد با 10 میلیارد تومان اعتبار به‌عنوان رقبای ما در لیگ برتر کشتی حضور داشتند. با رایزنی‌هایی که انجام دادم علاوه‌بر دومیلیارد تومان اعتباری که توسط دانشگاه به ما داده شده بود، دومیلیارد دیگر نیز از شرکت سایپا دریافت کردم و جمعا اعتبار ما به چهارمیلیارد تومان رسید. درواقع کل قرداد بازیکنان تیم دانشگاه آزاد چهارمیلیارد تومان بود.»
حسینی با بیان اینکه دانشگاه آزاد استان مازندران نماینده کل دانشگاه آزاد ایران در لیگ برتر کشتی ایران بود، اظهار کرد: «اهمیت قضیه در این لیگ منعطف به بازیکنان تیم بود و باید افرادی را به‌عنوان کشتی‌گیر جذب می‌کردیم. من در سال 1384 نفر سوم کشتی دانشجویان دنیا شدم، یعنی کشتی‌گیر بوده و هستم، به همین دلیل در این راستا از اعتبار خودم برای جذب کشتی‌گیر استفاده کردم. کشتی‌گیرانی مانند رضا عطری، عزت‌الله اکبری، امین طاهری و محمدصادق فیروزپور ازجمله بازیکنانی بودند که به اعتبار من در تیم دانشگاه آزاد کشتی گرفتند.»
وی ادامه داد: «محمود حسن‌نیا مسئولیت سرمربیگری تیم را برعهده داشت. بشیر باباجان‌زاده قهرمان دنیاست که مدرسه عالی مهارت کشتی دانشگاه آزاد زیرنظر این فرد اداره می‌شود. با این افراد تیم شکل گرفت و هیچ کس فکر نمی‌کرد بتوانیم از گروه ستارگان ساری و آلفای مرزن‌آباد صعود کنیم. در مرحله نیمه‌‌نهایی با تیم هوتن مازندران با 40 میلیارد اعتبار، هم‌گروه بودیم که طبق بررسی‌ها تصمیم گرفتیم جدیت خود در بازی با تیم هوتن را کاهش دهیم تا حداقل روی سکو برویم. با امید به خدا این اتفاق رخ داد و تیم دانشگاه آزاد در لیگ برتر کشتی ایران مقام سوم را به‌دست آورد.»
رئیس دانشگاه آزاد واحد بابل تشریح کرد: «نکته مهم دیگر این است که تمام مسابقات تیم دانشگاه آزاد پخش زنده بود. همان‌طور که بیان کردم تیم دانشگاه آزاد مقام سوم در لیگ را کسب کرد. آن هم در مقابل تیم بانک شهر که سال گذشته رتبه اول باشگاه‌های دنیا را از آن خود کرده بود یا تیم ستارگان در مقابل ما حذف شد. درحالی‌که سال گذشته مقام سوم در بین باشگاه‌های دنیا را داشت.»
وی در ادامه گفت: «تیم دانشگاه آزاد 25 کشتی‌گیر داشت که نیمی از آنها از دانشجویان دانشگاه آزاد بودند. با توجه به دستور دکتر طهرانچی اولین مدرسه عالی مهارت کشتی کل کشور در واحد بابل احداث شد و تجهیزات و امکانات این مدرسه را از فدراسیون کشتی دریافت کردیم. به همین جهت تمام تمرینات اعضای تیم کشتی دانشگاه آزاد در واحد بابل انجام می‌شد. این تیم کشتی قطعا با حمایت‌های دکتر طهرانچی تشکیل شد. روز فینال نیز ایشان حضور داشتند. تیم‌های مختلف از قهرمانان روس در لیگ کشتی استفاده کرده بودند اما باز هم دانشگاه آزاد بود که توانست بین این تیم‌ها مقام سوم را کسب کند و بسیاری از بازیکنان را شکست دهد. این مقام، مقام بسیار ارزشمندی است.»
حسینی در پایان بیان کرد: «باید حمایت‌های مالی خوبی از تیم کشتی دانشگاه آزاد به‌عمل بیاید و سیاست‌های درستی در این جهت اتخاذ شود تا در مسابقات بعدی رتبه بهتری کسب کنیم. البته درحال‌حاضر با مقام سوم احتمال راهیابی ما به باشگاه‌های جهان بالای 90 درصد است.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین