• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۹-۲۰ - ۰۲:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
هافبک فرانسوی چگونه می‌خواهد از محرومیت 4 ساله به دلیل دوپینگ فرار کند؟؛

راهکارهای حقوقی برای بازگشت پوگبا

پوگبا را می‌توان بازیکنی خواند که به بردن و موفقیت عادت دارد اما او حالا یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های زندگی ورزشی‌اش را تجربه کرده و با مثبت شدن تست دوپینگش عملا خیلی‌زود به پایان مسیر فوتبالش رسیده است.

راهکارهای حقوقی برای بازگشت پوگبا

فرهیختگان: شاید کمتر کسی فکر می‌کرد پل پوگبا پس از بازگشت به تورین به این زودی از فوتبال محو شود و کمتر کسی از این ستاره تکنیکی فوتبال فرانسه یاد کند. این هافبک ملی‌پوش که سابقه قهرمانی با فرانسه در جام‌جهانی را در کارنامه دارد و حتی در سری A نیز 4 جام قهرمانی را بالای سر برده است، حالا روزهای بسیار سختی را سپری می‌کند. پوگبا تاکنون دوبار به‌عنوان بازیکن آزاد از منچستریونایتد جدا شده و به یوونتوس پیوسته است، اما این بار اوضاع برایش اصلا خوب پیش‌نرفت و به نظر می‌رسد باید فوتبال او را تمام‌شده دانست. پوگبا را می‌توان بازیکنی خواند که به بردن و موفقیت عادت دارد اما او حالا یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های زندگی ورزشی‌اش را تجربه کرده و با مثبت شدن تست دوپینگش عملا خیلی‌زود به پایان مسیر فوتبالش رسیده است.
پوگبا که در سال‌های اخیر حواشی زیادی را تجربه کرده، حالا سراغ یکی از متخصصان وکالت در این زمینه رفته و امیدوار است مایک مورگان بتواند او را از مخمصه کنونی خارج کند. مردی که در سال‌های اخیر با ورزشکاران شناخته‌شده‌ای همچون تایسون فیوری، کانر بن و کریس فروم کار کرده و این ستاره فرانسوی به‌دنبال این است که با کمک این وکیل خبره توضیح قانع‌کننده‌ای برای مثبت شدن آزمایش دوپینگش پیدا کند که سطح تستسترون خونش را بالا نشان می‌داد.
درپی این اتفاق او 4 سال از فوتبال محروم شد و با توجه به اینکه 30 سالگی را پشت سر گذاشته است عملا در پایان این محرومیت دیگر‌ انگیزه و توانی برای ادامه بازی نخواهد داشت و اگر نتواند این حکم را کاهش دهد عملا فوتبالش به پایان رسیده است. البته این احتمال وجود دارد که او در پایان محرومیتش راهی عربستان یا لیگ آمریکا شود و چند سالی در این کشورها بازی کند اما دیگر باید رویای حضور در اروپا و بازی برای تیم‌های بزرگ را فراموش کند. کسانی که پوگبا را از نزدیک می‌شناسند، می‌گویند او به‌شدت ناامید است و ‌انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارد، اما از سوی دیگر می‌گویند این بازیکن به‌دنبال این است که موضوع را با قدرت انکار و راه فراری برای خود پیدا کند. اینکه ماده ممنوعه در آزمایش او وجود داشته و تستسترونش به‌صورت غیرطبیعی افزایش یافته، واضح و مبرهن است و نمی‌توان آن را انکار کرد. پوگبا و وکلایش این را پذیرفته‌اند اما مورگان احتمالا با این استدلال که او عامدانه این کار را انجام نداده و اشتباها در دام دوپینگ افتاده است، لایحه دفاعیه را به دادگاه می‌برد. آنها تصمیم دارند بگویند که هافبک فرانسوی کاملا از این اتفاق بی‌خبر بوده و بدون اینکه بخواهد مزیتی برای خود ایجاد کند در این دام افتاده است.
البته اینکه وکلای او بتوانند اثبات کنند که او نمی‌دانسته چه چیزی را مصرف می‌کند و اینکه از نیروزا بودن این مواد اطلاعی نداشته است، کار راحتی نیست. کار به جایی رسیده که آنها به‌دنبال این هستند که تمامی مواد داخل خانه او را آزمایش کنند و حتی محصولات زیبایی را که همسرش استفاده می‌کرده نیز به آزمایشگاه فرستاده‌اند که شاید بتوانند ثابت کنند منبع مثبت شدن تستش این مواد بوده و ناخواسته وارد بدن او شده است.

واکنش یووه
البته نباید فراموش کرد که ظاهرا برخی از قبل تصمیم خود را گرفته‌اند و برایشان ثابت شده که او دوپینگ کرده و مقصر است. یووه با وجود اینکه حکم پوگبا نهایی نشده، مدت‌هاست حقوق او را قطع کرده و هیچ دستمزدی به این بازیکن پرداخت نمی‌کند. پوگبا که البته در اوایل بازگشتش به تورین با مصدومیتی نسبتا طولانی‌مدت نیز مواجه شده بود حدود 130 هزار پوند در هفته دستمزد می‌گیرد که رقم کمی نیست و فعلا باشگاه ایتالیایی تا نهایی شدن حکم او تصمیم گرفته پولی به حسابش واریز نکند، حتی هواداران باشگاه دل خوشی از او ندارند و واکنش‌های منفی به رفتارهای او داشته‌اند. سران باشگاه از او خواسته‌اند که فعلا از تیم دور بماند و به‌نظر می‌رسد این تصمیمی درست در این مقطع باشد. از طرف دیگر نمانیا ماتیچ، هم‌تیمی سابقش در یونایتد در مصاحبه‌ای به افشاگری در مورد او و جیدون سانچو پرداخت و گفت که این دو بازیکن معمولا باتاخیر به تمرینات می‌آمدند و اصلا منظم نبودند.
البته در همان زمان که خبر دوپینگش اعلام شد تعدادی از همبازیان و اطرافیانش ازجمله مارکوس رشفورد، سانچو، واران و حتی رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه به حمایت از او پرداخته و معتقد بودند او کسی نیست که عامدانه دوپینگ کند. هنوز رای نهایی درباره این بازیکن صادر نشده است اما او از دو ماه پیش تاکنون از فوتبال دور بوده و حتی اگر ثابت شود که دوپینگش سهوی بوده است نیز محرومیتی چند ماه برایش در نظر گرفته می‌شود. وکلای این بازیکن این روزها سخت درتلاشند تا او را از این وضعیت خارج کنند و می‌گویند استدلال‌هایی قوی برای تبرئه او در دست دارند اما اینکه دادگاه تجدیدنظر چقدر این موضوع را بپذیرد نیاز به زمان دارد. در سال 2018 ژوائو پدرو به‌دلیل دوپینگ با محرومیت 4 ساله مواجه شد اما اعتقاد داشت مکمل‌های غذایی آلوده مصرف کرده و درنهایت توانست این موضوع را ثابت کند و حکمش به شش‌ماه تقلیل یافت، درنتیجه پوگبا و وکلایش هم می‌توانند با استناد به همین پرونده به‌دنبال کم کردن این محرومیت و بازگشت او به میادین باشند. پوگبا فعلا تمرینات اختصاصی‌اش را روزانه پیگیری می‌کند و امیدوار است خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شود به فوتبال برگردد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار