• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۹-۲۰ - ۰۲:۱۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
بازی‌های حساس تکلیف گل‌گهر و سرمربی‌اش را مشخص می‌کند؛

نیم‌فصل سرنوشت‌ساز برای مرد یونانی

درحالی‌که تیم‌هایی همچون استقلال، پرسپولیس، سپاهان و حتی تراکتور و ذوب‌آهن در بالای جدول برای تصاحب جام یا کسب سهمیه تلاش می‌کنند تیمی دیگر در میانه‌های جدول حرکتی آرام و آهسته به‌سوی صدر جدول در پیش گرفته است.

نیم‌فصل سرنوشت‌ساز برای مرد یونانی

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: درحالی‌که تیم‌هایی همچون استقلال، پرسپولیس، سپاهان و حتی تراکتور و ذوب‌آهن در بالای جدول برای تصاحب جام یا کسب سهمیه تلاش می‌کنند تیمی دیگر در میانه‌های جدول حرکتی آرام و آهسته به‌سوی صدر جدول در پیش گرفته است. تیم گل‌گهر با سرمربی یونانی خاصش درحالی در جایگاه هشتم جدول رده‌بندی قرار دارد که هنوز دو بازی هفته‌های پنجم و ششم را برگزار نکرده است. به‌نظر می‌رسد هیچ کس حواسش به این تیم سیرجانی نیست، درحالی‌که اگر بتوانند در ادامه رقابت‌ها و در دو بازی سخت و حساس مقابل صنعت نفت و سپاهان به پیروزی برسند، چه بسا خود را تا رده چهارم جدول رده‌بندی بالا بکشند.

گل‌گهر مدعی بی‌ادعا
تیم گل‌گهر از ۱۰ بازی سه برد، ۵ مساوی و ۲ باخت در کارنامه دارد. این نتایج برای مربی با تفکرات تدافعی خوب است. به این ترتیب شاگردان مارینوس اوزونیدیس با ۱۴ امتیاز در رده هشتم قرار دادند و این درحالی است که هنوز دو بازی عقب افتاده در دستور کار آنهاست. تیم گل‌گهر با توجه به رقابت‌های عقب‌افتاده لیگ برتر چهارشنبه هفته جاری در آبادان به مصاف صنعت نفت می‌رود، سه‌شنبه ۲۷ آذر بازی هفته سیزدهم را در اراک برگزار می‌کند و یک هفته بعد در سیرجان میزبان استقلال است و سپس ۷ دی، در بازی عقب افتاده هفته ششم برابر سپاهان به میدان می‌رود و درنهایت ۱۳ دی در اصفهان مقابل ذوب‌آهن قرار می‌گیرد. جالب است رقابت‌های این تیم که کمترین بازیکن ملی را داشت و در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور نداشت به فشرده‌ترین شکل ممکن و هر ۵ روز یک‌بار برگزار می‌شود. جالب اینکه این تیم در این ۲۰ روز به مصاف سپاهان، آلومینیوم و ذوب‌آهنی می‌رود که با آنها برای رسیدن به بالای جدول رقابت تنگاتنگی دارد. هرچند تیم گل‌گهر با مربی یونانی‌اش به تساوی بیشتر از برد علاقه نشان می‌دهد اما اگر آنها بتوانند در بازی‌های پیش رو امتیازهای لازم را بگیرند خود را در جمع مدعیان مطرح می‌کنند و می‌توانند برای سایر رقبا دردسر ایجاد کنند. هرچند ۳ بازی پیاپی این تیم مقابل استقلال، سپاهان و ذوب‌آهن بسیار سخت خواهد بود.

این گل‌گهر نبود
شاید خیلی‌ها بخواهند تیم اوزونیدیس را با بازی ناامیدکننده‌اش مقابل تراکتور بسنجند، درحالی‌که حال تیم گل‌گهر در آن بازی خاص خوب نبود. آنها تعداد زیادی بازیکن مصدوم داشتند که باعث شد از برنامه‌های تاکتیکی‌شان دور بمانند. علی علیزاده مهره تاثیرگذار گل‌گهر ۴ کارته بود و مهدی تیکدری، مهران گلزاری، سامان فلاح و میشل تی ورده هم مصدومان این تیم هستند. بازیکنانی که با هزار امید و آرزو خریداری شدند اما غیبتشان، برنامه‌های تاکتیکی گل گهر را به هم ریخت. این دومین شکست تیم گل‌گهر طی فصل جاری بود. آنها پیش از این در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر مقابل پرسپولیس شکست خورده بودند و با شکست مقابل تراکتور برای دومین‌بار شکست در فصل جاری و برای اولین‌بار شکست در خانه را تجربه کردند. همین آمار نباختن‌های تیم گل‌گهر بود که آنها را با وجود تساوی‌های پیاپی و دو بازی عقب‌افتاده درست در وسط جدول حفظ کرده است.

اوزونیدیس را نیم‌فصل قضاوت کنید
شاید دو باخت درطول ۱۰ بازی نشانه عملکرد خوبه اوزونیدیس باشد اما هنوز برای قضاوت درخصوص این مربی زود است. نمی‌توانیم او را در زمره مربیان موفق لیگ قرار دهیم؛ چراکه ۵ تساوی آن هم مقابل حریفان نیمه پایینی جدول برای تیم گل‌گهر با آن همه امکانات و شرایط خوب قابل‌قبول نیست. آنها هرچند کم باختند اما زیاد هم برنده نشدند و فقط سه برد در کارنامه دارند، موضوعی که دوستداران این تیم و مسئولان باشگاه را نسبت به ادامه نتایج نگران کرده است. اگر گل‌گهر نتواند در ادامه رقابت‌ها حریفان را با پیروزی پشت سر بگذارند می‌تواند از شرایط موجود به نفع خود استفاده کند و به جمع مدعیان اضافه شود. این مربی فصل‌ را با گل‌گهر خوب شروع کرد. دو تساوی در هفته‌های ابتدایی لیگ و قبل از تعطیلی مسابقات لیگ برتر عملکرد خوب و رضایت‌بخشی برای او به حساب می‌آمد. بااین‌حال عملکرد او را با نتایج قلعه‌نویی مقایسه می‌کردند و توقع می‌رفت دستاورد بهتر داشته باشد اما تعطیلات به‌ضررشان تمام شد و این تیم سیر نزولی به خود گرفت. آنها استارت مجدد لیگ را با یک باخت زدند و در ادامه دو تساوی پیاپی شرایط را برایشان سخت کرده بود. اگر تک پیروزی مقابل مس رفسنجان نبود، حالا شرایط بدی در جدول پیدا می‌کردند همین هم باعث شده مسئولان باشگاه گل‌گهر نسبت به ادامه عملکرد این مربی مردد شوند.
در این خصوص علاقه‌مند بودیم با مسئولان باشگاه گل‌گهر صحبت کنیم اما آنها ترجیح دادند در برهه حساس فعلی در مورد تیم و سرمربی اظهارنظر نکنند. بااین‌حال یکی از نزدیکان این باشگاه به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «در جلسات اخیر مقرر شد شرایط تیم و عملکرد سرمربی تا نیم‌فصل مورد بررسی و ارزیابی قرار نگیرد و باشگاه فقط حالت نظارتی داشته باشد. پنج بازی پیش رو به‌شدت در موقعیت تیم گل‌گهر در جدول تاثیرگذار است. از این رو تصمیم داریم پس از پایان هفته پانزدهم این مربی را قضاوت کنیم و نتایجش را مورد بررسی قرار دهیم.»
به‌نظر می‌رسد گل‌گهری‌ها درمورد سرمربی تیم‌شان با تردید روبه‌رو هستند، آنها تصمیم ندارند سرمربی را عوض کنند و تاکنون نسبت به نتایجش امیدوار و خوشبین بودند اما سه بازی سخت پیش رو می‌تواند جایگاه این تیم را در جدول رده‌بندی متزلزل کند. گل‌گهر طی سال‌های اخیر حضور در لیگ برتر با امیر قلعه‌نویی معمولا جزء مدعیان بود و در هفته‌های آخر از جمع سه، چهار تیم اول جدول جدا می‌شد. این تیم اما در فصل جاری هنوز خود را در قامت یک مدعی مطرح نکرده و در مورد ادامه فعالیت با این سرمربی تردیدهایی وجود دارد؛ چراکه شرایط فعلی، مدیران گل‌گهر را راضی نمی‌کند و آنها به چیزی بیش از این نیاز دارند. به همین دلیل منتظرند پس از چند بازی پیش رو درخصوص عملکرد سرمربی یونانی‌شان قضاوت کنند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار