• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۹-۱۹ - ۰۱:۴۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
روح‌الله میکائیلی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

سال آینده دانشگاه آزاد برای قهرمانی تلاش می‌کند

تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد در رقابت‌های لیگ برتر موفق شد با ارائه عملکردی قابل قبول بر سکوی سوم این رقابت‌ها قرار بگیرد. روح‌الله میکائیلی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و هادی خیرنیا مربی تیم کشتی آزاد این باشگاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص سطح لیگ‌های امسال و عملکردهای تیم‌شان صحبت کردند که در ادامه می‌خوانید.

سال آینده دانشگاه آزاد برای قهرمانی تلاش می‌کند

مهدی منصرف، خبرنگار: تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد در رقابت‌های لیگ برتر موفق شد با ارائه عملکردی قابل قبول بر سکوی سوم این رقابت‌ها قرار بگیرد. روح‌الله میکائیلی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و هادی خیرنیا مربی تیم کشتی آزاد این باشگاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص سطح لیگ‌های امسال و عملکردهای تیم‌شان صحبت کردند که در ادامه می‌خوانید.

سطح رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی را چطور دیدید؟
لیگ برتر کشتی در سطح خوبی بود. تعدادی از قهرمانان جهان در مسابقات حضور داشتند اما همه قهرمانان جهان ما در رقابت‌ها حاضر نبودند که فکر می‌کنم به‌خاطر مسائل مالی بود که تیم‌ها نتوانستند آنها را تامین کنند. با این شرایط در مجموع شاهد رقابت‌های جذاب و خوبی بودیم.

عدم حضور چهره‌های شاخص کشتی فرنگی در لیگ برتر باعث کاهش ‌انگیزه‌های جوانان نخواهد شد؟
قطعا اگر قهرمانان ما در مسابقات حضور داشتند برای بچه‌های جوان ‌انگیزه بیشتری ایجاد می‌شد تا خود را نشان بدهند. میثم دلخانی در رقابت‌های لیگ کشتی گرفت و امیرمحمد یارمحمدزهی، کشتی‌گیر جوان ما در یک رقابت حساس توانست پیروز میدان شود. برای کشتی‌گیر ما فارغ از نتیجه کشتی گرفتن با دلخانی یک امتیاز بود و توانست یک تجربه ارزنده کسب کند. جوانان قطعا ‌انگیزه دارند اما اگر کشتی‌گیران صاحب‌نام در لیگ حضور داشتند شرایط خیلی بهتر می‌شد، امیدوارم در سال آینده اسپانسرهای قوی در لیگ حضور داشته باشند تا بتوانیم از حضور همه قهرمانان استفاده کنیم.

تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد همانند سال گذشته به مقام سوم رسید. از عملکرد تیم راضی بودید؟
تیم ما در مرحله نیمه‌نهایی در دیداری نزدیک و تماشایی مقابل نفت زاگرس 5-5 مغلوب شد و از حضور در دیدار نهایی بازماند. با این شرایط واقعا از عملکرد بچه‌ها راضی هستم که خیلی عالی کشتی گرفتند. به کادرفنی و بچه‌ها خسته نباشید و تبریک می‌گویم. با بودجه بسیار کمتری نسبت به زاگرس یارگیری کردیم، اما با این حال عملکرد خوبی داشتیم و کشتی‌گیران جوان و گمنام ما بزرگی کردند. البته نباید فراموش نکرد دانشگاه آزاد تنها به بعد قهرمانی فکر نمی‌کند و مسائل مختلفی را برای تی‌مداری مدنظر قرار می‌دهد و از همکاری با دانشگاه آزاد واقعا خوشحال هستم. امسال تیم کشتی آزاد ما نیز سوم شد که این اتفاق نیز خیلی خوشحال‌کننده بود. امیدوارم سال آینده بتوانیم نتایج بهتری بگیریم و حتی برای قهرمانی تلاش کنیم. با دکتر لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد صحبت کردم و خیلی برای من جالب بود که حتی در رده‌های پایه نیز دانشگاه در حال سرمایه‌گذاری است. همین امسال نیز با عنوان دانشگاه آزاد در رقابت‌های خردسالان کشور ششم شدیم. این دید دانشگاه آزاد بسیار خوب است و قطعا به ورزش ایران و به‌خصوص کشتی کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

در رقابت‌های امسال لیگ برتر شاهد حضور پدیده‌ای در مسابقات بودیم؟
امیرمحمد یارمحمدزهی در وزن 61 کیلوگرم تمامی رقبای خود از جمله میثم دلخانی را شکست داد و فقط در یک رقابت که در یک وزن بالاتر کشتی گرفت مغلوب شد. به نظرم پدیده مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی یارمحمدزهی بود که با کادرفنی او را شناسایی کردیم و در ترکیب تیم قرار دادیم و خیلی عالی کشتی گرفت و جواب اعتماد ما را به‌خوبی داد.

با حفظ ترکیب و تقویت تیم فکر می‌کنید سال آینده بتوانید در جایگاه بهتری قرار بگیرید؟
مطمئن باشید دانشگاه آزاد برای سال آینده حضور پرقدرت‌تری در مسابقات خواهد داشت. در رقابت‌های امسال نشان دادیم تیم بسیار خوبی بودیم و شک نکنید مسئولان دانشگاه آزاد وقتی می‌ببینند ما با هزینه کمتر نسبت به سایر رقبا عملکرد به این خوبی داریم برای سال آینده حمایت بیشتری انجام خواهند داد. اگر سال آینده نیز همراه دانشگاه باشم برای قهرمانی تلاش خواهیم کرد.
نقطه ضعف لیگ امسال را در چه موضوعاتی دیدید؟
قرار است در جلسه با مسئولان سازمان لیگ درخصوص ضعف‌های لیگ امسال راهکارهایی را ارائه بدهیم. مواردی وجود داشت که به مسئولان سازمان لیگ گفتم و خودشان نیز این موضوع را قبول کردند. امیدوارم برای سال آینده برنامه‌ریزی‌ بهتری وجود داشته باشد. سازمان لیگ به دلیل اینکه سال المپیک است امسال شرایط خوبی نداشت و برنامه‌ها دچار تغییرات می‌شد. این بی‌انضباطی نیز اجتناب‌ناپذیر است اما با این حال سازمان لیگ تلاش کرد مسابقات را خیلی خوب برگزار کند.

فکر می‌کنید تیم ملی کشتی فرنگی بتواند در المپیک پاریس عملکرد خوبی داشته باشد؟
همیشه خوشبین هستم و امیدوارم تیم ملی کشتی فرنگی در هر شش وزن مسابقات المپیک موفق به کسب مدال شود. پیش‌بینی نتیجه کشتی بسیار سخت است، اما هیچ کاری نشدنی نیست. امیدوارم در المپیک پاریس نیز تیم ملی عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و بتواند حداقل دو مدال طلا کسب کند. باید فقط همه دست‌به‌دست هم بدهیم و از تیم ملی کشتی فرنگی حمایت کنیم تا بتواند نماینده شایسته‌ای برای کشتی ایران در پاریس باشد. ذهنیت کادرفنی نیز باید کسب بهترین نتیجه و قهرمانی باشد و آرزوی ما نیز کسب نتایج درخشان است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار