• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۹-۱۸ - ۰۱:۲۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سرمربی تیم کشتی آزاد دانشگاه آزاد؛

پس از 4 سال دوباره روی سکو قرار گرفتیم

در ترکیب دانشگاه آزاد جوانان زیادی حضور داشتند و برخلاف تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان ستاره‌های زیادی نداشتید.

پس از 4 سال دوباره روی سکو  قرار گرفتیم

مهدی منصرف، خبرنگار: رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد هفته گذشته با مشخص شدن چهره تیم‌های برتر مسابقات به پایان رسید و تیم‌ کشتی آزاد دانشگاه آزاد در حضور مدعیان که هزینه بسیاری برای حضور در مسابقات انجام داده بودند، موفق به کسب عنوان سومی شد. این تیم پس از چهار سال دوباره به روی سکوی قهرمانی مسابقات بازگشت. هادی خیرنیا، مربی تیم کشتی آزاد این باشگاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص سطح لیگ‌های امسال و عملکرد تیمش صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد نیز با حواشی بسیار در سال جاری به پایان رسید. رقابت‌های امسال را چطور ارزیابی کردید؟
لیگ کشتی آزاد امسال در دو گروه برگزار شد و گروه ما چهار تیمی بود و یک مقدار کار را سخت کرده بود. در گروه مقابل تیم هوتن در گروه سه تیمی قرار داشت و شرایط مسابقات برابر نبود. در گروه ما تیم بسیار خوب بانک شهر حضور داشت که درنهایت نیز به مقام قهرمانی رسید. ستارگان ساری دیگر تیم گروه ما بود که 15 سال است تیم‌داری می‌کند و در طی این مدت نیز همیشه از گروه خود صعود کرده و فقط در رقابت‌های امسال رفت و برگشت مغلوب ما شد و نتوانست از گروه صعود کند. آلفای مرزن‌آباد نیز آخرین تیم گروه ما بود که همه کشتی‌گیرانش از مازندران بودند. خدا را شکر مجموعه دانشگاه آزاد با همدلی که وجود داشت و با کمک حسینی، سرپرست تیم و رئیس دانشگاه بابل و تلاش‌های دکتر لشگری، رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد توانست تیم یک‌دستی را راهی مسابقات کند و درنهایت نیز از گروه خود صعود کردیم.

در ترکیب دانشگاه آزاد جوانان زیادی حضور داشتند و برخلاف تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان ستاره‌های زیادی نداشتید.
اکثر بچه‌های ما جوانانی بودند که سابقه بسیار خوبی در کشتی داشتند و در کنار این نفرات از سه، چهار کشتی‌گیر باتجربه مثل رضا اطری نفر اول تیم ملی در وزن 61 کیلوگرم، محمد صادق فیروزپور نفر اول تیم امید در وزن 74 کیلوگرم و امین طاهری و عزت اکبری استفاده کردیم که واقعا کشتی‌های خوبی گرفتند و پدیده بودند. امین طاهری امسال پنج کشتی‌ در سنگین‌وزن گرفت و همه کشتی‌ها را برد. رضا اطری نیز کشتی‌های بسیار خوبی گرفت و عزت اکبری نیز در وزن 86 کیلوگرم بسیار کشتی‌های خوبی گرفت و هر شش کشتی را با پیروزی پشت سر گذاشت تا پدیده باشند. البته این نفرات سابقه خوبی در کشتی دارند اما امسال واقعا آماده بودند.
به نظر می‌رسد با توجه به شرایط تیم از کسب جایگاه سوم رضایت دارید؟
پیش از این نیز سابقه همکاری با تیم دانشگاه آزاد در سال 98 را داشتم و در کنار علیرضا رضایی و هادی حبیبی حضور داشتم. آن سال نیز تیم ما در مسابقات لیگ سوم شدیم و دیگر دانشگاه مقامی در مسابقات کسب نکرد تا دوباره امسال خدا را شکر با همت مسئولان دانشگاه آزاد توانستیم به مقام سومی برسیم. ما از اول می‌دانستیم در گروه سختی قرار خواهیم گرفت و واقعا رقابت با تیم‌های بانک شهر و هوتن که 20 میلیارد هزینه کرده بودند، سخت بود. این تیم‌ها با این بودجه توانستند ملی‌پوشان بیشتر و کشتی‌گیران خارجی جذب کنند، اما کل بودجه تیم ما چهار میلیارد بود و توانستیم با این شرایط جایگاه سوم را کسب کنیم، درحالی‌که تیم 21 میلیاردی هوتن دوم شد و یک پله بالاتر از ما قرار گرفت. اگر بودجه ما دو میلیارد بیشتر بود و می‌توانستیم دو، سه بازیکن دیگر جذب کنیم این امکان وجود داشت فینالیست شویم. البته دانشگاه آزاد یک برند است و کشتی‌گیران دوست دارند در این تیم کشتی بگیرند که صاحب‌نام هستند. تیم‌های بخش خصوصی شاید امسال در مسابقات حضور داشته باشند و سال آینده دیگر تیم‌داری نکنند. کشتی‌گیران نیز می‌دانند شاید نتوانند درنهایت همه پول خود را از این تیم‌ها بگیرند، اما دانشگاه آزاد یک مجموعه بسیار بزرگ و علمی است که در ورزش کشور خوشنام است. خیلی از کشتی‌گیران دوست دارند برای دانشگاه آزاد کشتی بگیرند؛ چراکه دانشگاه یک خانواده بسیار بزرگ است. شخص دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خیلی برای ما زحمت کشیدند و به‌خصوص در هفته آخر به قول خود عمل کردند تا با بازیکنان تسویه‌حساب کنند.

ترکیب شما در دیدار نیمه‌نهایی مقابل هوتن بسیار عجیب بود و به نفرات اصلی خود استراحت دادید. دلیل این تصمیم چه بود؟
متاسفانه سازمان لیگ امسال در برگزاری مسابقات نمره منفی گرفت. طبق اساسنامه سازمان لیگ اگر کشتی‌گیری در یک سال گذشته در یک وزن کشتی‌گرفته باشد، نمی‌تواند در مسابقات در وزن پایین‌تر کشتی بگیرد؛ مگر با اجازه کادرفنی تیم ملی. این اجازه کادرفنی تیم ملی که در حقیقت کادرفنی هوتن بودند، در هفته آخر به دو کشتی‌گیر این تیم داده شد. از طرفی در اساسنامه ذکر شده است که نباید در وزن‌کشی ارفاقی وجود داشته باشد، اما یک روز قبل از مرحله نیمه‌نهایی این قانون عوض شد و قرار شد وزن‌کشی با دو کیلو ارفاق باشد که از این تصمیم ناراحت شدیم. موضوع مهم‌تر که از آن خیلی دلخور بودیم تغییر زمان مسابقات بود. به ما به‌صورت کتبی اعلام کردند کشتی نیمه‌نهایی ساعت 10:30 خواهد بود و کشتی بعد از ظهر نیز ساعت 16 خواهد بود، اما بعد وزن‌کشی اعلام کردند دیدار نیمه‌نهایی ساعت 9 برگزار خواهد شد و اگر به دیدار رده‌بندی برسیم نیز ساعت 11 باید کشتی‌ بگیریم. فاصله این دو ساعت باعث شد در مقابل تیم هوتن از تیم دوم استفاده کنیم. البته همه بچه‌های ما در یک سطح هستند، اما سعی کردیم به نفرات اصلی استراحت بدهیم تا در دیدار رده‌بندی مقابل پاس نتیجه خوبی بگیریم و نشان دهیم دانشگاه آزاد حرف برای گفتن دارد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک