• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۹-۱۸ - ۰۱:۲۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
حضور اجباری درویش در تمرین پرسپولیس؛

گولسیانی در آستانه فسخ قرارداد

حذف پرسپولیس از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اولین ناکامی این تیم در یکی از سه تورنمنت‌شان در فصل جاری بود آن هم در شرایطی که یکی از اهداف اصلی این تیم در این فصل رسیدن به مراحل بالا و حتی فینال لیگ قهرمانان بود که تحقق پیدا نکرد.

گولسیانی در آستانه فسخ قرارداد

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: حذف پرسپولیس از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اولین ناکامی این تیم در یکی از سه تورنمنت‌شان در فصل جاری بود آن هم در شرایطی که یکی از اهداف اصلی این تیم در این فصل رسیدن به مراحل بالا و حتی فینال لیگ قهرمانان بود که تحقق پیدا نکرد. این اتفاق بیشتر از همه برای هواداران پرسپولیس ناراحت‌کننده بود؛ چراکه آنها انتظار این را نداشتند بعد از کسب سه‌گانه در رقابت‌های داخلی چنین عملکرد ناامید کننده‌ای را از تیم‌شان در لیگ قهرمانان ببینند. در همین راستا بعد از شکست پرسپولیس در بازی آخر مقابل الدحیل هواداران این تیم شعارهای تندی را علیه رضا درویش و یحیی گل‌محمدی سر دادند که در این میان اکثر هواداران در فضای مجازی بابت رفتاری که با یحیی در پایان بازی با الدحیل شده بود واکنش نشان داده و از او حمایت کردند. همچنین اکثر پیشکسوتان پرسپولیس نیز در صفحات اینستاگرام خود از یحیی حمایت کرده و به هواداران نیز روزهای خوب پرسپولیس با این مربی را یادآوری کردند. در این کش‌وقوس نیز شایعه برکناری رضا درویش بیش از هر زمان دیگری به گوش رسید از این جهت که او این بار غیر از بازیکنان و سرمربی تیم، هواداران را نیز علیه خودش می‌دید. در چنین شرایطی درویش تصمیم گرفت روز پنجشنبه در محل تمرین سرخپوشان حضور پیدا کرده و با اعضای تیم دیدار کند. در واقع او خوب می‌دانست که اگر این کار را انجام ندهد دوران حضورش در پرسپولیس به‌زودی به پایان خواهد رسید؛ هرچند که او می‌توانست پرسپولیس را در سفر به عربستان همراهی کند یا اینکه قبل از بازی با الدحیل در محل اردوی تیمش حاضر شده و به اختلافات پایان دهد.

باز هم عکسی از یحیی و درویش منتشر نشد!
اگرچه درویش روز پنجشنبه در محل تمرین پرسپولیس حاضر شد و غیر از یحیی با تعدادی از بازیکنان تیم هم جلسه‌ای داشت اما کانال باشگاه پرسپولیس باز هم عکسی از یحیی در کنار درویش منتشر نکرد. این اتفاق تقریبا دو هفته پیش هم رخ داد. همان روزی که درویش به اتفاق حسین کلانی و چند پیشکسوت در محل تمرین سرخپوشان حضور پیدا کرد تا شصتمین سالگرد تاسیس باشگاه پرسپولیس را جشن گرفته باشند. در واقع خواسته خود یحیی بوده که نه آن موقع و نه روز پنجشنبه عکسی از او در کنار درویش روی کانال رسمی باشگاه منتشر نشود! مساله‌ای که نشان می‌دهد اختلافات در پرسپولیس فقط در ظاهر حل شده است.

یحیی خواهان اخراج فرد مسئول در باشگاه
یکی از دلایل اصلی استعفای محمد محمدی از معاونت ورزشی باشگاه پرسپولیس در خردادماه امسال این بود که فردی در باشگاه نقش عمده‌ای در تصمیمات مدیرعامل دارد و حضور او در باشگاه بی‌فایده است. در همین راستا نیز بعد از رفتن محمدی، درویش چند ماهی برای او جایگزین نیاورد؛ چراکه مشاورش مخصوصا در فصل نقل‌وانتقالات همین فرد مسئول بود. انتقال نبیل باهویی به جمع سرخپوشان بدون اجازه سرمربی نیز از جمله اقدامات اساسی این فرد در پرسپولیس بود. در این میان یحیی گل‌محمدی نیز چند ماه پیش متوجه این مساله شده و با این فرد شدیدا به مشکل خورد و از هیات‌مدیره نیز خواست او را از باشگاه کنار بگذارند. اتفاقی که هنوز رخ نداده و یحیی گل‌محمدی قصد دارد به‌زودی در این مورد یک‌سری از مسائل را افشا کند. نکته جالب اینکه درویش که این فرد را همه جا به دنبال خود دارد در تمرینات سرخپوشان تنهایی حاضر می‌شود؛ چراکه خوب می‌داند واکنش یحیی نسبت به این فرد نزدیک به او چه خواهد بود. ناگفته نماند که یحیی در نشست خبری بعد از بازی تیمش در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران درمورد بی‌تاکتیکی تیمش به وی گفت که می‌داند از چه کسانی خط می‌گیرد!

گولسیانی در آستانه فسخ قرارداد
باشگاه پرسپولیس بیش از سه ماه است که پرداختی به گولسیانی نداشته و این درحالی است که این بازیکن برای اصلاح قراردادش بعد از سپری شدن چند هفته از مسابقات لیگ با خواسته باشگاه کنار آمد به شرطی که پرداختی‌های معوقه‌اش انجام شود که این اتفاق رخ نداد تا اینکه او مجبور شد به باشگاه پرسپولیس نوتیس دهد. در این میان باشگاه پرسپولیس نه‌تنها نوتیس او را جدی نگرفته بلکه فردای بازی با الدحیل یکی از مسئولان این باشگاه با رسانه‌ای کردن نوتیس گولسیانی سعی کرد او را مقابل هواداران قرار دهد. یک اقدامی عجیب که باعث شد مدافع گرجستانی به‌شدت از این مساله ناراحت شده و متوجه شود که در باشگاهش چه می‌گذرد. گولسیانی در نظر داشت مساله نوتیسش بدون اینکه رسانه‌ای شود در باشگاه پرسپولیس به نوعی حل شود اما با اتفاق رخ‌داده بسیار بعید است او درصورت عدم دریافت مطالباتش اقدام به فسخ قرارداد نکند. در این میان باشگاه پرسپولیس در تلاش است ظرف امروز و فردا پرداختی به مدافع گرجستانی داشته باشد؛ چراکه زمان نوتیس این بازیکن به پایان رسیده است. گولسیانی از امروز می‌تواند قراردادش را با پرسپولیس فسخ و نسخه‌ای از آن را برای فیفا ارسال کند که اگر این اتفاق رخ دهد او بازیکن آزاد خواهد شد.

نبیل به جای زاهدی یا بازی بدون مهاجم؟
یکی از اتفاقات عجیب بازی پرسپولیس و الدحیل که کمتر به آن پرداخته شد عدم حضور نبیل باهویی در میدان بود. بازیکنی که اندازه ملی‌پوشان پرسپولیس دستمزد می‌گیرد اما آنقدر یحیی گل‌محمدی به او بی‌اعتماد است که در چنین بازی حساسی که تیمش به گل نیاز داشت وی را نادیده می‌گیرد. البته پیش از این اشاره داشتیم به اینکه یحیی بعد از بازی با النصر حسابی از عملکرد نبیل شاکی بوده و به دنبال این است تا در نیم‌فصل نامش را از لیست خارج کند. درحال حاضر هم که پرسپولیس برای بازی امروز شهاب زاهدی را به دلیل محرومیت و امید عالیشاه به همراه وحید امیری را به‌خاطر مصدومیت در اختیار ندارد باخبر شدیم باز یحیی تمایلی به استفاده از نبیل در ترکیب اصلی ندارد. حداقل او در تمرینات این را نشان داده و ترجیح داده با سیستم جدیدی مقابل تیم محمود فکری به میدان رود. سیستمی که در فصل گذشته هم یحیی چند بار آن را امتحان کرد و از تعداد هافبک‌های بیشتری به جای استفاده از مهاجم تخصصی در ترکیب خود بهره برد. البته نبیل در یکی دو جلسه اخیر تمرینات تیمش خیلی پرتلاش بوده تا نظر یحیی را تغییر دهد و باید دید امروز تصمیم سرمربی سرخپوشان چه خواهد بود. اگر یحیی نخواهد نبیل را در این شرایط هم در ترکیب اصلی قرار دهد به‌طور قطع در نیم‌فصل نام او را در لیست مازاد تیمش قرار خواهد داد.
گلایه‌های بازیکنان از مدیرعامل

باشگاه پرسپولیس تا اینجای فصل 20 درصد از قرارداد اعضای تیمش را پرداخت کرده و این درحالی است که 50 درصد آپشن‌های قرارداد فصل پیش آنها نیز باقی مانده است. در همین راستا بزرگ‌ترهای تیم در تمرین روز پنجشنبه از درویش بابت این مساله گلایه کرده و خواستار پرداخت هر چه سریع‌تر معوقه‌ها شدند. در این میان درویش هم از مشکلات مالی باشگاه به بازیکنان گفت و قول داده به محض دریافتی از قسط دوم از ایرانسل به اعضای تیمش حداقل 10 درصد قراردادشان را پرداخت کند.

مربیان برزیلی پرسپولیس پیگیر مطالبات خود هستند
حنانوف هم نوتیس داد

باشگاه پرسپولیس در فصل جاری به تعهدات مالی‌اش در قبال بازیکنان خارجی و داخلی خود عمل نکرده و در همین راستا با واکنش رسمی برخی از آنها مواجه شده است. علیرضا بیرانوند اولین بازیکنی بود که در تابستان به باشگاه پرسپولیس نوتیس داد و یکی دو ماه پیش هم یحیی گل‌محمدی این کار را انجام داد. در همین راستا گئورگی گولسیانی دو هفته پیش به خاطر عقب افتادن مطالباتش به باشگاه پرسپولیس نوتیس داد و حالا خبر می‌رسد که وحدت حنانوف هم تقریبا همزمان با گولسیانی به این باشگاه نوتیس داده است. در این بین برخی مسئولان باشگاه پرسپولیس برای اینکه گولسیانی را مقابل هواداران قرار دهند فقط نام او را فردای بازی با الدحیل رسانه‌ای کردند در‌حالی‌که حنانوف هم این کار را انجام داده و فرصت دو‌هفته‌ای او به این باشگاه هم به پایان رسیده است. با شرایط موجود غیر از گولسیانی، حنانوف هم در خطر فسخ قرارداد با باشگاه پرسپولیس قرار دارد. در این میان مربیان خارجی باشگاه پرسپولیس هم چند ماهی است که دریافتی‌ای از این باشگاه نداشته‌اند و ایجنت‌های رسمی آنها چند بار با مسئولان بین‌المللی باشگاه تماس داشته و پیگیر مطالبات عقب‌افتاده مربیان خود شده‌اند. بعید نیست همین روزها آنها هم به باشگاه پرسپولیس نوتیس داده و این باشگاه را تهدید به فسخ قرارداد کنند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار