• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۹-۱۴ - ۰۲:۰۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گفت‌وگوی «فرهیختگان» با 10 شرکت‌ حضوریافته در رویداد صدرا؛

رویداد صدرا نقطه اتصال دانشگاه و صنعت

ایجاد راه ارتباطی بین دانشگاه و صنعت به دغدغه دهه اخیر دانشگاه‌های کشور تبدیل شده و همواره مسئولان حوزه آموزش عالی سعی دارند با اعمال ایده‌های مختلف در این زمینه، چالش بیکاری و عدم مهارت فارغ‌التحصیلان را برطرف کنند.

رویداد صدرا  نقطه اتصال دانشگاه و صنعت

مطهره‌سادات قاسمی، خبرنگار گروه دانشگاه: ایجاد راه ارتباطی بین دانشگاه و صنعت به دغدغه دهه اخیر دانشگاه‌های کشور تبدیل شده و همواره مسئولان حوزه آموزش عالی سعی دارند با اعمال ایده‌های مختلف در این زمینه، چالش بیکاری و عدم مهارت فارغ‌التحصیلان را برطرف کنند. در سال‌های اخیر دانشگاه آزاد سعی داشته برای ایجاد نقطه اتصالی بین دانشگاه و صنعت با ایجاد طرح پویش که بستر حضور دانشجویان در صنعت و فعالیت در محیط کار واقعی را فراهم می‌کند؛ نقش موثری در این مسیر ایفا کند. واحد نجف‌آباد این دانشگاه نیز برای تکمیل این طرح سه‌سال است که رویداد صدرا را با حضور بیش از 100 واحد صنعتی اعم از شرکت‌ها و کارخانه‌ها، نمایشگاهی در محیط این واحد برگزار می‌کند تا دانشجویان با حضور و ارائه توانایی‌های خود در این فضا بتوانند از مسیر طرح پویش، در بازارکار و واحدهای صنعتی مشغول به فعالیت شوند. سومین دوره از طرح صدرا در آبان‌ماه 1402 با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت و هزار فرصت شغلی در واحد نجف‌آباد برگزار شد. «فرهیختگان» با مسئولان 10 شرکت‌ حاضر در رویداد صدرا درباره تجربه حضور در این رویداد گفت‌وگو کرد و نظر آنها را درباره این رویداد جویا شد. ایده و اهداف طرح صدرا به‌اتفاق برای همه شرکت‌کنندگان جذاب بود و به‌طورکلی این طرح را به‌عنوان نقطه اتصال دانشگاه و صنعت تعریف کردند که باعث افزایش تعامل بین دانشجویان و متخصصان واحدهای صنعتی و کارآفرینان می‌شود. همچنین معتقد بودند این طرح میزان امیدواری دانشجویان به فرصت‌های شغلی در آینده را افزایش می‌دهد. البته در این بین برخی از آنها به عدم حضور دانشجویان ترم‌های پایانی یا فارغ‌التحصیلان در نمایشگاه نقد داشتند، زیرا این افراد نسبت به دانشجویان ورودی جدید از مهارت و تجربه بیشتری برخوردار بوده و برای استخدام و کارورزی گزینه‌ مناسب‌تری هستند. با توجه به اینکه بناست رویداد صدرا در همه واحدهای دانشگاه آزاد برگزار شود، بهتر است مسئولان به این موضوع نیز توجه ویژه داشته باشند و بسترهای مناسب را برای حضور دانشجویان با تجربه‌تر فراهم کنند.

بستر استخدام نیروی جوان برای صنایع فراهم شد
ایلیا نامداری، مدیرعامل شرکت نوان تولید تکیش: شرکت ما برای اولین‌بار در طرح صدرا حضور پیدا کرد. من نیز زمانی دانشجو بودم و نظرم این بود که بتوانم نیروی انسانی شرکت را از بین دانشجویان انتخاب کنم، زیرا جوانان و دانشجویان، ایده‌های جدید و انرژی بالایی دارند. رویداد صدرا این بستر را برای من به‌عنوان مدیرعامل فراهم کرد که بتوانم از این تیم استفاده کنم. تا الان حدود 412 نفر برای استخدام فرم پر کردند و ما نیز درحال گزینش هستیم که بین این افراد 10 نفر نیروی مورد نیاز خود را انتخاب و استخدام کنیم. در این راستا از پتانسیل‌های دانشگاه مانند شرکت‌ها و مرکز مشاوره دانشگاه استفاده کردیم و با همراهی آنها درحال برگزاری تست‌های بالینی هستیم که دانشجویان در این تست‌ها شرکت کنند تا بتوانیم از بین 412 دانشجو بهترین‌ها را برای مصاحبه حضوری و پس از آن استخدام در شرکت انتخاب کنیم. استخدام در ابتدا در قالب کارورزی انجام می‌شود. دانشجویان در شرکت‌ ما می‌توانند به‌عنوان بازرگان فعالیت کنند و از فروشی که انجام می‌دهند حدود 1 تا 2 درصد سهام داشته باشند. نیاز است که قبل از برگزاری رویداد، دانشجویان آماده‌سازی و جهت‌دهی شوند، به‌نوعی که مسئولان شرایط و نحوه برگزاری رویداد را روشن‌سازی کنند و ما شرکت‌ها نیز شرایط استخدام و آینده فرصت شغلی خودمان را ارائه دهیم.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار