• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۹-۰۸ - ۲۰:۲۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رقابت‌های گروه A لیگ قهرمانان اروپا؛

امتحان سخت شیاطین سرخ در استانبول

در هفته‌ی پنجم لیگ قهرمانان اروپا و در گروه اول این مسابقات، امشب تیم های گالاتاسرای و منچستریونایتد در جدالی حساس که حکم مرگ و زندگی را دارد؛ از ساعت ۲۱:۱۵ در ورزشگاه ترک تلکام استانبول به مصاف هم میروند.

امتحان سخت شیاطین سرخ در استانبول

سید محمد علوی: قبل از تحلیل بازی امشب؛ به ۳۰ سال قبل و سفر تیم انگلیسی به ترکیه برگردیم؛ در آن سال هنگام ورود منچستریونایتد به فرودگاه استانبول خیل عظیمی از هواداران تیم گالاتاسرای به استقبال آنان آمدند اما دلیل حضور آنان برای مهمان‌نوازی نبود، بلکه برای ایجاد سروصدای فراوان و هراس‌انداختن بر دل شیاطین‌سرخ آنجا حضور پررنگی داشتند و با بنرهای《به جهنم خوش آمدید》از آنان استقبال کردند.
در آن بازی هیجان‌انگیز که هواداران گالاتاسرای مثل همیشه جهنمی به وسعت یک ورزشگاه برای تیم رقیب خلق کرده بودند؛ منجر به حذف شاگردان سرآلکس فرگوسن از جام باشگاه‌های اروپا شد.

در آن سال منچستریونایتد در بازی رفت ۳-۳ متوقف شده بود و مثل دیدار امشب برای صعود نیاز به برد در برابر این تیم ترکیه‌ای داشت اما جو حاکم در ورزشگاه کار را برای شیاطین‌سرخ سخت کرده و آنها تحت تاثیر این موضوع بودند. همین موضوع کافی بود که آنان نتوانند نتیجه‌ی دلخواهشان را کسب کنند و آن رقابت برخلاف میل منچستری‌ها بدون گل به پایان رسید و از رقابت‌ حذف شدند.
یکی از حواشی آن بازی وقت تلف کردن بازیکنان گالاتاسرای بود که موجب خشم و عصبانیت《اریک کانتونا》 اسطوره‌ی یونایتدی‌ها شد و او به خاطر این موضوع اخراج شد.
پس از مسابقه نیز غوغایی در تونل ورزشگاه برپا و باعث درگیری بازیکنان منچستر با پلیس ضد شورش شد. شیاطین‌سرخ نتوانستند این حذف ناباورانه را هضم کنند و با آن تساوی عجیب و درگیری به وجود آمده به شوک رفتند و قادر نبودند با جو مقابله کنند و آن حواشی‌ها را رقم زدند...

در رقابت امشب دو تیمی به مصاف هم میروند که هر دو تا اینجای کار ۴ امتیاز گرفته‌اند و نکته‌ی قابل توجه در این گروه ۴ امتیازی بودن سه تیم است و گالاتاسرای و منچستر به ترتیب و به خاطر تعداد باخت در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند. چهار امتیاز از چهار بازی به این معناست که دو تیم آمار درخشان و حال و روز خوبی ندارند و برای بقا در این رقابت‌ها باید دست پر از بازی بیرون بیایند.

امشب دو تیم برای صعود از گروه تساوی به دردشان نمیخورد؛ منچستریونایتد که اکنون در قعر جدول قرار دارد باید برای صعود دست به معجزه‌ای بزند و امشب گالاتاسرای را در حضور جو مرگبار تماشاگرانش و ستاره‌های پرشمارش در استانبول شکست دهد و بعد در بازی آینده به مصاف بایرن‌مونیخ ۱۲ امتیازی برود و در یک اتفاق شگفت‌انگیز در آن مسابقه به پیروزی برسد. همانطور که برد در بازی امشب باعث امید و کسب نتایج بهتر در بازی‌های آینده را برای شاگردان تن‌هاخ به ارمغان خواهد داشت؛ شکست برای آنان حکم مرگ را دارد و قطعا از این رقابت‌ها کنار میروند و بعید است که با تساوی هم شانس زیادی برای ماندن در این جام داشته باشد.

آمار کلی این دو تیم در پنج بازی اخیری که در این روزها داشته‌اند یکسان است و در سه مسابقه با برد از زمین خارج شده‌اند و در دو بازی دیگر نتیجه را به تیم حریف واگذار کرده‌اند.

ویلفرد زاها؛ اسنایدر، فرد و خوان ماتا بازیکنانی هستند که برای هر دو تیم به میدان رفته‌اند و سابقه‌ی حضور در هر دو تیم را دارند.

تن‌هاخ که در نشست خبری قبل از بازی نشان داد از روحیه‌ی بالایی برخوردار است، در زمانیکه یکی از خبرنگاران به صورت آشکار اعلام کرد که دوست‌ دارد منچستریونایتد را در شرایط بحرانی ببیند؛ این سرمربی را شگفت‌زده کرد. خبرنگار گفت: شما در وضعیتی هستید که یا میتواند بهتر شود یا یک بحران دیگر از راه برسد، همانطور که ما دوست داریم از بیرون ببینیم...سرمربی شیاطین‌سرخ با لبخندی پاسخ داد: اینطور دوست داری، آره؟ این کاملا صادقانه است اما ما به آن اهمیتی نمیدهیم. این به ما مربوط است، ما این هفته را خوب شروع کردیم و بنابراین اکنون باید ادامه دهیم.

او اعتقاد دارد که پیشرفت خوبی داشتند و همگان موفقیت‌های آنان را خواهند دید و تفاوت زیادی بین بازی امشب و بازی دور رفتشان در مقابل گالاتاسرای که نتیجه را واگذار کرده بودند وجود دارد.
طبق گفته‌ی تن‌هاخ؛ هویلوند و آنتونی به این بازی حساس میرسند.

برونو فرناندز کاپیتان تیم منچستریونایتد نیز در این نشست به شرایطی خوبی که دارند و اتحاد در رختکنشان که موضوع بحث این روزها است اشاره کرد.

در چهار تقابل رودرروی دو تیم؛ هر کدام توانستند دو پیروزی را برای خود به دست بیاورند و بازی امشب از این حیث هم میتواند جذاب باشد که تیم برنده از لحاظ آماری هم شرایطش از تیم رقیب بهتر میشود و با برد تا حدودی میتواند حکم صعودش را امضا کند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار