• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۹-۰۷ - ۰۱:۴۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
فرشته روح‌افزا، استاد دانشگاه تهران؛

ایستادگی زنان مقاومت در برابر سلاح‌ها ستودنی است

فرشته روح افزا، استاد دانشگاه تهران درباره سابقه تاریخی آغاز اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها گفت: «فلسطین در سال 1917 در ابتدا تحت سرپرستی فرمانداری عثمانی مستقل و خودکفا بود.

ایستادگی  زنان مقاومت در برابر سلاح‌ها ستودنی است

فرشته روح افزا، استاد دانشگاه تهران درباره سابقه تاریخی آغاز اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها گفت: «فلسطین در سال 1917 در ابتدا تحت سرپرستی فرمانداری عثمانی مستقل و خودکفا بود. بعد از جنگ جهانی اول تقسیماتی انجام شد. انگلستان پس از تقسیم‌بندی، طبق قراردادی قسمتی از اردن، عراق و فلسطین را برای خود برداشت. به دلیل موقعیت‌های استراتژیک بسیار خوبی که وجود داشت دولت انگلیس نیاز به کمک‌های مالی و سیاسی داشت و از این رو به صهیونیسم‌ها قول دادن سرزمین داد. بعد از شکست عثمانی‌ها فلسطین به رسمیت شناخته شد. تا آن زمان بیشتر جمعیت فلسطین را مسلمانان تشکیل می‌دادند و مسیحیت و اقلیت یهودی دیگر اقوام این منطقه را تشکیل می‌دادند. در آغاز جنبش صهیونیسم‌ها آنها اعلام نیاز به سرزمینی مقدس کردند و انگلیسی‌ها هم به آنجا پناه آوردند. برنامه‌ریزی دقیق آنها برای اشغال این سرزمین و رسیدن به نقطه‌ای که در حال حاضر قرار داریم نکته مهمی است.»
به گفته او، رژیم‌صهیونیستی - اگر بتوان آن را یک کشور به حساب آورد- تنها کشوری است که سازمان‌های جاسوسی آن، پیش از تشکیل این کشور شکل گرفته‌اند. روح‌افزا تصریح کرد: «موسسات مختلفی که با آنها همکاری کرده‌اند، قدرتمندترین لابی صهیونیسم را در دنیا شکل داده و به‌واسطه شرکت‌های حامی که داشته‌اند و برندهای مختلفی که دارند رسانه‌های دنیا را در دست گرفته‌اند. در انگلستان چند فروشگاه بزرگ متشکل از برندهای مختلف، تمام درآمد روزهای شنبه خود را در اختیار اسرائیلی‌ها قرار می‌دهند و کمک‌های مختلفی که از اقصی نقاط دنیا دریافت می‌کنند، آنها را قدرتمند کرده است. درواقع صهیونیسم بر سیاست دنیا سلطه دارد.»
او ادامه داد: «آنها در بحران‌هایی که داشته‌اند هم به نفع خود عمل نکرده‌اند. بحث تشکیل خانواده و بحث بحران خانواده در کشورهای غربی دچار مشکل است. آنها تنها با فرزندان فلسطینی‌ها مبارزه نمی‌کنند بلکه با خودشان هم بد رفتار می‌کنند. آمار همزیستی والدین با فرزندان و زندگی‌های ناپایدار در کشورهای اروپایی بسیار ضعیف است و موفق به ازدواج نمی‌شوند. فرزندان اروپایی و آمریکایی برای شناسایی پدران خود باید به بانک‌های DNA مراجعه کنند. بحران در آمار طلاق، آمار تجاوزها، قربانیان جنسی و زنان بسیار بالاست؛ به‌عنوان مثال در کشور سوئد 88 درصد زنان در آرامش نیستند. هرساله هم بیش از 600 مادر فرزندان خود را از بین می‌برند. در رسانه‌های کشورهای غربی و اروپایی اخبار متعددی درباره مشکلات خانواده‌ها، فرزندان، آمار بالای سقط و خشونت علیه زنان مطرح می‌شود. صهیونیسم یک ایدئولوژی است که درنهایت مردم کشورهای دنیا را به بی‌هویتی، طلاق، خودکشی کودکان و... می‌کشاند.»
به گفته روح‌افزا، زنان مقاومت با تمام سلاح‌ها و تمهیدات تمام قدرت‌های جهانی و سازمان‌های بین‌المللی طی 75 سال با کودک، ایستاده و مقاومت کرده است. باید دید چه چیزی موجب پیروزی این جنگ شده است. آیا اندیشه استعمار صهیونیسم است که نتوانسته حریف زن مقاومت شود؟ چنین زنی در تمام شرایط دشواری که با آن مواجه شده، با شجاعت ایستاده است. صهیونیسم یک اندیشه است که هم در میان مسلمانان و هم مسیحیان حامی دارد و کمک مالی به آن می‌شود و تمام قدرت‌های جاسوسی دنیا در اختیار آنهاست و نهایتا با تمام اقداماتی که انجام دادند تلاش کردند مردم دنیا متوجه خصامت آنها نشوند.»
او درنهایت به این نکته اشاره کرد که صهیونیسم با تمام توانمندی‌هایی که دارد و با همه برنامه‌ریزی‌های دقیقی که کرده در حال حاضر به این نقطه رسیده که زنان و کودکان را نابود کند. منطق و عقل نشان می‌دهد که صهیونیسم مبارزه را واقعا باخته و راهی برای پیشبرد ندارد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار