• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۹-۰۴ - ۲۲:۴۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۱
  • 0
  • 0
میلاد فخرالدینی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

اشتباهات داوری نبود امروز صدرنشین بودیم

درباره اتفاقات دیدار آلومینیوم-پیکان و شرایط مرتبط با آلومینیوم اراک دقایقی با میلاد فخرالدینی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

اشتباهات داوری نبود امروز صدرنشین بودیم

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم فوتبال آلومینیوم اراک در حالی دیدار هفته یازدهم خود در برابر پیکان را در خانه با تساوی به پایان رساند که مشکلات داوری در این دیدار به اوج رسیده؛ چراکه به اذعان کارشناسان دو گل سالم در آن مردود شد. این در حالی است که گل مردودشده تیم اراکی تا سطح تعطیل شدن مسابقه نیز پیش رفت اما در هر صورت بازی ادامه پیدا کرده و با گلی که احتمالا کاپیتان اراکی‌ها به ثمر رساند، این تیم از مهلکه شکست گریخت. درباره اتفاقات این دیدار و شرایط مرتبط با آلومینیوم اراک دقایقی با میلاد فخرالدینی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

از بازی جمعه با پیکان صحبت را آغاز کنیم. این دیدار چطور بود؟ به نظر می‌رسد اتفاقات داوری در مجموع به ضرر آلومینیوم اراک تمام شد.
بازی خوب و جانداری را دو تیم انجام دادند. فکر می‌کنم این بازی یکی از بهترین بازی‌های پیکان تا این جای فصل بود و خیلی خوب بودند. متاسفانه ما هم روی یک اتفاق 10 نفره شدیم، همه اینها در حالی هستند که اگر گل ما را مردود اعلام نمی‌کردند و با تساوی یک به یک به رختکن می‌آمدیم، مطمئنا در نیمه دوم شرایط و نتیجه در پایان بازی فرق می‌کرد. با این تفاسیر بازی با تساوی به پایان رسیده و دیگر نمی‌توان کاری کرد و از حالا برای بازی‌های بعدی تلاش می‌کنیم.

البته گویا یک گل پیکان هم به اشتباه مردود اعلام شد.
مثل اینکه گلی در نیمه دوم آنها زدند هم آفساید نبوده اما اگر ما یک بر یک به رختکن می‌رفتیم، روند بازی به‌طور کلی عوض می‌شد. اگر مساوی نیمه اول به پایان می‌رسید بازی به سمت‌وسوی دیگری می‌رفت اما دیگر قسمت این بود.

درباره اخراج لیموچی صحبتی نداری؟ گفته می‌شود این اخراج هم سختگیرانه بود.
این هم از اتفاقات فوتبالی است که متاسفانه به ضرر ما تمام شد. فکر نمی‌کنم این ضربه‌شدت لازم را برای اخراج داشت اما در هر صورت تصمیمی بود که داور بازی گرفت. ما هم تلاش کردیم جای خالی این بازیکن را در ادامه بازی پر کنیم و توانستیم به گل تساوی هم برسیم.

به نظر می‌رسد گل تساوی را روی ارسال از روی ضربه ایستگاهی برخلاف آنچه رسانه‌ها نوشته‌اند حاجی عیدی به ثمر رسانده؛ خودت مستقیم توپ را وارد دروازه کرده باشی؟
اتفاقا فردوسی‌پور هم بعد از بازی به من پیام داد و گفت فکر نمی‌کنم توپ به سر همبازی‌ات خورده باشد! در هر صورت فرقی نمی‌کند چه کسی گل زده باشد، بلکه مهم این است که این توپ ارسالی وارد دروازه حریف شد و به این ترتیب به گل تساوی رسیدیم. مهم بود که گل زدیم و مهم نیست چه کسی این گل را زد.

با این سن و سال هنوز هم روی فرم خوبی هستی. چطور این روند را در این سالیان حفظ کرده‌ای؟
خدا را شکر می‌کنم که روندم خوب است. زندگی را به سمت حرفه‌ای بودن برده‌ام و تلاش می‌کنم بهتر زندگی کنم تا این وضعیت روی فوتبالم هم تاثیر مثبت بگذارد.

تو در گذشته به تیم ملی هم دعوت شدی. الان با وجود شرایط خوبی که داری، چرا دیگر فرصت حضور در تیم ملی را پیدا نمی‌کنی؟
من قبل از اینکه به استقلال بیایم و زمانی که در تراکتور بازی می‌کردم در زمان سرمربیگری کی روش به تیم ملی دعوت شده و با این تیم به مسابقات غرب آسیا هم رفتیم اما بعد از آن به خاطر بحثی که با کی روش داشتم دیگر به تیم ملی دعوت نشدم. اما الان شرایط طوری هست که بعید می‌دانم خیلی مسائل به سن و سال ربطی داشته باشد چون 90 درصد بچه‌های تیم ملی هم‌سن‌وسالم هستند. در هر صورت این نظر کادر تیم ملی هست و من هم تلا‌شم را می‌کنم تا دیده شوم و بتوانم دوباره ملی‌پوش شوم.

سال‌های سال در چند تیم با قلعه‌نویی کار کرده‌ای توقع نداری او به شاگرد سابقش توجه بیشتری کند؟
بله درست است اما مطمئنا با توجه به شناختی که از قلعه‌نویی دارم می‌دانم که او سعی می‌کند همیشه بهترین‌ها را دعوت کند و همیشه این‌طور بوده است.

برخی انتخاب‌ها در زمان کی روش مشکوک و شائبه‌دار بود. پس الان وضعیت را این‌طور نمی‌بینی؟
در هر صورت فکر می‌کنم الان شایسته‌ها به تیم ملی دعوت می‌شوند.

با توجه به نمایش انتقادآمیز تیم ملی در ازبکستان، این تیم می‌تواند با قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا موفق باشد؟
بازی با ازبکستان به‌خصوص اینکه در خانه حریف و در مقابل تماشاگران پرشمار ازبک برگزار شد، یک تک‌بازی به شمار می‌رود و بازی در چنین میدان‌هایی واقعا دشوار است اما فکر می‌کنم تیم ملی با این نفرات و این کادر می‌تواند در جام ملت‌ها موفق باشد.

به رقابت‌های لیگ برگردیم. به نظر می‌رسد هر چقدر هم داوری‌های لیگ جنجالی می‌شوند، باز هم قرار نیست از VAR در این رقابت‌ها استفاده کرد.
باید VAR به فوتبال ما بیاید و تا زمانی هم که این تکنولوژی نیاید همین روند اشتباهات در فوتبال ما ادامه‌دار خواهد شد. کسی هم نمی‌خواهد از قصد و بی‌دلیل اشتباه کند و کسی به دنبال چنین شرایطی نیست اما وقتی VAR بیاید دیگر می‌توان با موشکافی و بررسی بیشتر در باره اتفاقات مشکوک تصمیم‌گیری کرد. در هر صورت خیلی از اتفاقات در صدم ثانیه اتفاق می‌افتد و در آن زمان همه گیج هستند و نمی‌فهمند چه اتفاقی رخ داده است. اما با این تکنولوژی، صحنه‌ها چند بار بررسی شده و تصمیم درستی گرفته می‌شود تا حق تیمی ضایع نشود.

این همه اشتباه داوری، ناشی از اشتباهات انسانی هست یا موارد دیگری وجود دارد؟
نمی‌خواهم وارد این مسائل شوم و به موارد حاشیه‌ای بپردازم. این چیزهایی هست که همه می‌بینند و خودشان هم می‌توانند نظر بدهند. در هر صورت نظر هرکسی با بقیه متفاوت است و قرار نیست همه مثل هم فکر کنند یا مثل هم تصمیم بگیرند.

جالب اینکه از همان هفته در دیدار برابر پرسپولیس روند ناداوری‌ها به ضرر آلومینیوم بوده است.
ما در این فصل تا این جای کار به اذعان کمیته داوران 9 امتیاز ضرر کرده‌ایم و اگر این 9 امتیاز را امروز داشتیم با 23 امتیاز در صدر جدول قرار می‌گرفتیم. در هر صورت این مسائل و اتفاقات در فوتبال هستند و تا VAR نیاید نمی‌توان آن را کاری کرد و این اتفاقات باز هم ادامه‌دار خواهند شد.

پس می‌توانید تا حد مدعیان خود را بالا بکشید؟
ما تیم خوب، جوان و گردن‌کلفتی داریم و فکر می‌کنم بتوانیم از این به بعد هم یقه بقیه تیم‌ها را بگیریم. هرچند یک مقدار از لحاظ نیروی انسانی شرایط چهار پنج تیم اول را نداریم اما تیم خوب و یکدستی داریم و تلاش می‌کنیم بهترین نتایج را بگیریم.

هنوز هم نتایج استقلال را به‌عنوان یک استقلالی سابق دنبال می‌کنی؟
در فوتبال حرفه‌ای نمی‌شود این‌طور فکر کرد چون اگر پول جای دیگری را بگیرید و به جای دیگری عرق داشته باشید اصلا درست نیست. در هر تیمی بودم صد خودم را گذاشته‌ام و بعد هم به هر تیم دیگری هم رفته‌ام به همین ترتیب کار کرده‌ام.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۱

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار