• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۹-۰۱ - ۰۳:۲۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مدیرعامل پرسپولیس و یک تصمیم سخت؛

ادعای عجیب سرخپوشان درمورد قرارداد مربیان خارجی

در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درمورد بررسی پرونده باشگاه پرسپولیس در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره برعهده گرفتن مالیات دو مربی خارجی‌اش مطرح شده است. در یک‌سو استقلالی‌ها مدعی‌اند که این پرونده به کمیته انضباطی رسیده و در سوی دیگر روابط‌عمومی باشگاه پرسپولیس ضمن تکذیب ادعای استقلالی‌ها، اعلام کرده که چنین پرونده‌ای اصلا تشکیل نشده است.

ادعای عجیب سرخپوشان درمورد قرارداد مربیان خارجی

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: یحیی گل‌محمدی بعد از بازی سنگینی که سرخپوشان روز دوشنبه مقابل نساجی مازندران داشتند، دیروز را به شاگردانش استراحت داد. با توجه به اینکه بازی در زیربارش شدید باران برگزار شد، فشار زیادی به دو تیم وارد آمد و از طرفی هوای بارانی تهران نیز در تعطیلی تمرین امروز پرسپولیس بی‌تاثیر نبود. از این جهت که مربیان این تیم تمایل ندارند در زیر باران روی چمن ورزشگاه شهید کاظمی تمرین کنند تا مبادا کیفیت خود را از دست بدهد. در همین راستا حسین بادامکی به‌عنوان معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس از سوی مدیریت و به درخواست یحیی ماموریت دارد که هرچه زودتر یک زمین تمرین مناسب به‌عنوان زمین تمرین دوم سرخپوشان، تا پایان سال پیدا و اجاره کند. پرسپولیس از بعدازظهر امروز تمریناتش را دنبال خواهد کرد و ملی‌پوشان این تیم قرار است از فردا به جمع سرخپوشان ملحق شوند.

یحیی راضی از عملکرد بازیکنان جوان
پرسپولیس در بازی دوستانه با نساجی از چند بازیکن جوان خود که تا اینجای لیگ هنوز فرصت عرض‌اندام پیدا نکرده‌اند استفاده کرد. در این میان امیررضا رفیعی، گلر دوم سرخپوشان در ترکیب اصلی قرار داشت و البته روی گل آزادی، مهاجم نساجی بی‌تقصیر نبود. در صحنه گل نساجی، این گلر جوان در پاس خود اشتباه کرد و توپ را به بازیکن حریف داد تا پاس او به آزادی رسیده و گل نخست به ثمر برسد. بااین‌حال رفیعی در ادامه بازی یکی دو موقعیت خوب را مهار کرد تا عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد. درهرصورت یحیی درحال ارزیابی این دروازه‌بان جوان است تا در نیم‌فصل برای تقویت خط دروازه تیمش تصمیم بگیرد. محمدمهدی احمدی یکی دیگر از بازیکنان جوانی بود که یحیی او را تقریبا یک نیمه جای علی نعمتی بازی داد. این مدافع چپ با ‌انگیزه و تلاش زیادی بازی کرد و غیر از این دو، سه ارسال خوب داشت گل تساوی پرسپولیس را هم روی ریباند به‌ثمر رساند. نکته قابل‌توجه اینکه یحیی با وجود فشردگی بازی‌ها و افت محسوس نعمتی در بازی‌های اخیر پرسپولیس همچنان او را در ترکیب سرخپوشان بازی می‌داد اما ممکن است در ادامه فصل به احمدی هم توجهی داشته باشد.

خبری درمورد درویش که تایید نشد
روز گذشته برخی رسانه‌ها خبر از حضور رضا درویش همراه با اعضای تیم پرسپولیس در سفر به عربستان داده بود که این خبر توسط نزدیکان این تیم و برخی مسئولان باشگاه تایید نشد. واقعیت امر این است که باشگاه پرسپولیس از چندهفته پیش لیست مسافرانش برای عربستان را تکمیل کرده بود و نام رضا درویش و دو، سه عضو هیات‌مدیره هم در این لیست دیده می‌شد. از این جهت که سفر به مکه هم در برنامه‌های سرخپوشان بعد از بازی با النصر لحاظ شده بود. اما با توجه به جریمه کسر 10 درصدی که درویش برای سرخپوشان بعد از شکست مقابل سپاهان درنظر گرفت و متعاقب آن بیانیه تندی که سرخپوشان علیه این مدیر صادر کردند، شرایط به‌طورکل تغییر کرد. در این میان نزدیکان درویش مدعی هستند که او برای همراهی تیمش در این سفر تردید دارد؛ چراکه خوب می‌داند بازیکنان تمایلی برای همسفر شدن با او ندارند، از طرفی یحیی حتی در فضای مجازی هم تمایل ارتباط داشتن با درویش ندارد. در چنین شرایطی احتمال اینکه درویش بخواهد با اعضای تیمش همسفر شود خیلی کم است. نکته قابل‌توجه اینکه درویش فعلا سفر تیم از ریاض به مکه را هم منتفی دانسته و دلیل آن را هم هزینه سنگین این سفر داخلی در عربستان عنوان کرده است. حالا اینکه لغو سفر مکه ارتباطی با نرفتن درویش همراه با تیمش به عربستان دارد یا نه را حدس زدنش چندان سخت نیست!

ادعای عجیب درمورد مربیان برزیلی
در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درمورد بررسی پرونده باشگاه پرسپولیس در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره برعهده گرفتن مالیات دو مربی خارجی‌اش مطرح شده است. در یک‌سو استقلالی‌ها مدعی‌اند که این پرونده به کمیته انضباطی رسیده و در سوی دیگر روابط‌عمومی باشگاه پرسپولیس ضمن تکذیب ادعای استقلالی‌ها، اعلام کرده که چنین پرونده‌ای اصلا تشکیل نشده است. اما در همین راستا یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس به «فرهیختگان» گفت: «واقعیت امر این است که باشگاه مالیات دو مربی خارجی تیم را برعهده گرفته بود و به این خاطر کارگروه نظارت بر سقف قرارداد باشگاه‌ها در نامه‌ای از ما خواست این قراردادها را اصلاح کنیم. این خواسته آنها بعد از چند روز اجرا شد و ما قراردادهای اصلاح شده را به سازمان لیگ فرستادیم اما اینکه الان پرونده‌ای در این مورد از سوی کارگروه برای باشگاه پرسپولیس تشکیل و به کمیته انضباطی ارسال شده است را دقیقا خبر نداریم. اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد کم‌کاری در سازمان لیگ و کارگروه صورت گرفته؛ چراکه باشگاه پرسپولیس ایرادات مربوط به قرارداد هر دو مربی را برطرف کرده و دلیل ندارد پرونده‌ای در این مورد در کمیته انضباطی درحال بررسی باشد. ما برای این ادعای خود مدرک داریم و تاریخ ارسال قراردادهای اصلاح‌شده به سازمان لیگ مشخص است.» در این مورد سعی کرده‌ایم با اعضای کارگروه نظارت بر سقف قراردادها گفت‌وگویی داشته باشیم که یکی از آنها مدعی شد در این باره فقط منصور قنبرزاده باید اظهارنظر کند.

پرسپولیس باید درخواست رسمی بدهد
روزگذشته در مطلبی تاکید داشتیم که کارگروه نظارت بر سقف قرارداد باشگاه‌ها در آیین‌نامه‌ای که برای تیم‌های لیگ برتری تنظیم کرده هیچ بندی درمورد اینکه اگر باشگاهی بخواهد بازیکن مصدوم خود (مصدومیت‌های بیشتر از حداقل 4 ماه) را از لیست خارج کند درصورت پر بودن سقف قراردادش اجازه جذب بازیکن خواهد داشت یا نه. شرایطی که پرسپولیس هم‌اکنون با آن مواجه است و شاید بخواهد در نیم‌فصل به‌جای مرتضی پورعلی گنجی و یاسین سلمانی بازیکن جذب کند. در این مورد یکی از اعضای کارگروه به «فرهیختگان» گفت: «انتقادی که در این مورد دارد منطقی است و مسلما در چنین شرایطی سازمان لیگ باشگاه‌ها را محدود نمی‌کند. ضمن اینکه ما هیچ وقت نگفتیم آیین‌نامه تنظیم‌شده کامل و بدون ایراد است. مطمئنا بعد از هر نقل و انتقالاتی ایرادات بیشتری در آیین‌نامه به چشم خواهد آمد که سعی در رفع آنها هستیم. درمورد بازیکنان مصدوم هم چه پرسپولیس و چه هر باشگاهی اگر قصد داشته باشد بازیکن مصدومش را از لیست خارج کند درصورت پر بودن سقف قرارداد‌هایش می‌تواند با سازمان لیگ نامه داده و رسما درخواست خود را مطرح کند. ما هم به‌دنبال این هستیم تا قوانینی برای باشگاه‌ها لحاظ کنیم که آنها را تضعیف نکند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار