شهادت 2 خبرنگار المیادین در جنوب لبنان؛
صهیونیست‌ها 2 خبرنگار المیادین را در جنوب لبنان به شهادت رساندند.
  • ۱۴۰۲-۰۹-۰۱ - ۰۲:۳۶
  • 00
شهادت 2 خبرنگار المیادین در جنوب لبنان؛
انتقام صهیونیست‌ها از واقعیت
انتقام صهیونیست‌ها از واقعیت

سیدمهدی طالبی، خبرنگار گروه جهان‌شهر: خبرنگاران ارزشمندترین طعمه این روزهای ارتش رژیم‌صهیونیستی هستند. کشتن آنها ارزشی برابر با ترور فرماندهان و سربازان حماس پیدا کرده است. گناه خبرنگاران در جنگ غزه اما «افشای اسرار» نیست؛ آنها تنها آنچه در جنگ غزه از کشتار و جنایت آشکار است، به جهان مخابره می‌کنند.
صهیونیست‌ها تا روز قبل، در مدت 46 روز جنگ، 64 خبرنگار را به شهادت رسانده‌اند. سه‌نفر از این افراد که در قالب تیم خبری شبکه المیادین در جنوب لبنان فعالیت می‌کردند، دیروز به شهادت رسیدند. با احتساب این سه‌نفر، تعداد خبرنگاران شهید لبنانی در جریان جنگ به چهارنفر رسیده است. پیش از این یک خبرنگار لبنانی خبرگزاری رویترز در جریان هدف قرار دادن خودرو خبرنگاران چند رسانه در جنوب این کشور به شهادت رسیده بود. سازمان خبرنگاران بدون مرز که مقر اصلی آن در پاریس است، اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد طی مدت 20 سال از ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۲، 1700 خبرنگار در سراسر جهان کشته شده‌اند؛ به‌طور میانگین سالانه 85 نفر. در این مدت جنگ‌های شدیدی از افغانستان، عراق، سوریه و یمن در آسیا تا لیبی در آفریقا و حتی اوکراین در اروپا رخ داده است. تنها در جنگ افغانستان که به اشغال این کشور از سال 2001 تا 2021 به مدت دودهه به‌طول انجامید، 81 خبرنگار کشته شدند. تعداد خبرنگارانی که تل‌آویو در کمتر از دوماه به شهادت رسانده است، سه‌چهارم میانگین سالانه خبرنگاران کشته‌شده در جهان و همچنین جنگ 20 ساله افغانستان است.
ترور تیم المیادین
تمام اعضای یک تیم خبری شبکه المیادین که در جنوب لبنان فعالیت می‌کردند، روز سه‌شنبه به شهادت رسیدند. خانم فرح عمر خبرنگار و ربیع المعماری تصویربردار شبکه المیادین به همراه یک خبرنگار محلی که با آنها همکاری داشته است، روز گذشته مورد حمله ارتش رژیم‌صهیونیستی قرار گرفتند. خبرگزاری ملی لبنان گزارش کرده این اتفاق در منطقه طیر حرفا که 1600 متر از مرز فلسطین فاصله دارد، رخ داده است. این منطقه بخشی مسکونی در محدوده شهر صور است. با وجود حمله نیروهای مقاومت لبنان به مواضع نظامی رژیم از ابتدای آغاز جنگ در غزه، تل‌آویو برای فشار بر لبنان دست به حملاتی علیه مناطق مسکونی و شهروندان لبنانی زده است. بر اثر همین حملات، همزمان با حمله به تیم خبری شبکه المیادین، صهیونیست‌ها با هدف قرار دادن یک خودرو، چهار شهروند دیگر لبنانی را نیز به شهادت رساندند. آنها چندی قبل سه دختر خردسال را با حمله به خودرویی به شهادت رسانده و مادر آنها را به‌شدت مجروح کرده بودند.
غسان بن جدو، مدیر المیادین می‌گوید حمله به تیم این شبکه «تصادفی نبود.» زینه خدر، خبرنگار الجزیره قطر در جنوب لبنان نیز پس از ترور روز گذشته سه خبرنگار در این خصوص گفت: «احساسی در اینجا وجود دارد که رژیم‌صهیونیستی می‌خواهد رسانه‌ها را ساکت و روزنامه‌نگاران را مجازات کند.» شبکه المیادین لبنان و الجزیره قطر به‌طور ویژه‌ای مورد خشم رژیم قرار گرفته‌اند تا جایی که روز 22 آبان یو آو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شلومو کرعی وزیر ارتباطات این رژیم با دستور توقف فعالیت‌های المیادین در فلسطین، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند علت صدور این دستور ضربه به «امنیت رژیم صهیونیستی» بوده است. مقامات تل‌آویو همچنین قطر را به‌دلیل پوشش جنایات‌شان در غزه تهدید کرده‌اند.

مطالب پیشنهادی
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰