• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۸-۳۰ - ۰۲:۳۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
وزارت ورزش به‌دنبال گزینه مناسب برای مدیرعاملی پرسپولیس؛

یحیی به یک دلیل تا پایان قراردادش می‌ماند

در فصل‌جاری گل‌محمدی چند‌بار صحبت از جدایی از پرسپولیس کرد و حتی مدعی شد بعد از نوتیس‌هایی که داده قراردادی با این باشگاه ندارد اما با این حال در تمرینات تیمش حاضر شد ولی هرگز به محل این باشگاه با وجود دعوت مدیرعامل و هیات‌مدیره نرفت.

یحیی به یک دلیل تا پایان قراردادش می‌ماند

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس در ادامه روند آماده‌سازی خود روز گذشته در یک بازی تدارکاتی به مصاف نساجی مازندران رفت و به زحمت توانست این بازی را با تساوی یک- یک به پایان برساند. این مسابقه به سرخپوشان کمک کرد که در فیفا‌دی از شرایط مسابقه خارج نشده و در فرم مطلوب خود را آماده بازی با النصر کنند. در شرایط فعلی آنچه بیش از هر چیز فکر مربیان پرسپولیس را مشغول کرده ترکیبی است که النصر می‌خواهد در بازی ششم آذرماه به میدان بیاید. این تیم که صعودش به مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان قطعی شده سه روز بعد از بازی با پرسپولیس باید دربی عربستان را با الهلال برگزار کند. در همین راستا نیز رسانه‌های عربستانی این روزها صحبت از این می‌کنند که النصر می‌خواهد با تیم دومش به مصاف پرسپولیس بیاید. خبری بسیار امیدوار‌کننده برای یحیی گل‌محمدی و شاگردانش که بسیار جدی پیگیر اخبار مربوط به ترکیب مدنظر لوئیس کاسترو در بازی ششم آذر هستند. در تمرین سرخپوشان صحبت از این است که کاسترو در‌نظر دارد دو بازیکنان خارجی که در سفر به تهران همراه با النصر نبودند را در مصاف با آنها به میدان بفرستد. تالیسکا، یکی از ستاره‌های خارجی النصر بود که از لیست بازی رفت خط خورد و احتمالا در بازی برگشت یکی از نفرات اصلی خواهد بود. برای پرسپولیسی‌ها آنچه اهمیت دارد این است که کاسترو به ‌رونالدو، مانه و مارسلو بروزویچ در بازی برگشت دو تیم استراحت دهد که با توجه به حساسیت بالای بازی النصر و الهلال امکان آن کم نیست. نکته قابل توجه اینکه آیمریک لاپورت بهترین مدافع النصر هم فعلا مصدوم است و بسیار بعید است که کاسترو بخواهد او را در بازی با پرسپولیس حتی در‌صورت بهبودی نسبی به میدان بفرستد.

گل‌محمدی درمورد نبیل ریسک نکرد
دیدار دوستانه دیروز پرسپولیس و نساجی با توجه به افزایش شدت باران تهران یک ساعت زودتر برگزار شد. البته هر چه از این مسابقه گذشت بارش باران شدید‌تر شد، اما با این حال بازی تا آخر ادامه پیدا کرد. یحیی در این مسابقه تقریبا از تمامی نفراتش در غیاب ملی‌پوشان و وحید امیری مصدوم استفاده کرد و فقط در مورد نبیل باهویی ریسک نکرد. در هر صورت در این اوضاع نه‌چندان خوب پرسپولیس، نبیل به بازیکن مهمی برای پرسپولیس تبدیل شده است، چون از ناحیه همسترینگ تازه بهبود پیدا کرده و یحیی به توصیه کادر پزشکی به این بازیکن بازی نداد تا مبادا ماجرا تشدید مصدومیت وحید امیری در بازی برگشت با استقلال‌تاجیکستان تکرار شود. البته نبیل هیچ مشکلی برای همراهی سرخپوشان در مصاف با النصر در عربستان ندارد.

اصلی‌ها نتیجه را واگذار کردند!
پرسپولیس در بازی با نساجی بازی را با ترکیب اصلی شروع کرد و با وجود اینکه هر دو هافبک دفاعی این تیم در ترکیب اصلی بودند (سرلک و ریگی) سرخپوشان یک گل زودهنگام در دقیقه هفت بازی دریافت کردند و تلاش‌های آنها برای زدن گل تساوی نتیجه نداد. اما بعد از اینکه یحیی پنج شش بازیکن جوان تیمش را به‌جای بازیکنان اصلی راهی میدان کرد، توسط محمد‌مهدی احمدی مدافع چپ‌ پایش روی ریباند که از روی شوت امیررضا شیخی‌راد بود به گل تساوی دست یافت، البته نساجی هم در این دقایق با اکثر بازیکنان ذخیره‌اش بازی می‌کرد.

احتمال تغییر برنامه سفر عربستان
پرسپولیس طبق برنامه قرار است صبح روز جمعه پیش‌رو راهی عربستان شود. خواسته یحیی این بوده که سرخپوشان قبل از مصاف با النصر سه جلسه تمرین داشته باشد. در این برنامه همچنین سفر به جده و زیارت خانه خدا هم گنجانده شده بود که به احتمال زیاد منتفی شود. از قرار معلوم مدیران باشگاه پرسپولیس بعد از اینکه متوجه شدند اگر قرار باشد از ریاض به جده بروند باید هزینه زیادی را برای سفر هوایی متقبل شوند و از این رو احتمالا سرخپوشان چند ساعت بعد از مسابقه با النصر یا فردای این بازی به تهران برگردند. البته مربیان پرسپولیس تاکید کرده‌اند که زمان رفت و برگشت آنها بامداد یا نیمه‌شب نباشد تا ساعت خواب بازیکنان به‌هم نریزد. اتفاقی که در سفر رفت و برگشت به تاجیکستان رخ داد و باعث اعتراض شدید بازیکنان به برنامه‌ریزی غلط باشگاه شد.

بوی تغییر مدیرعامل قرمزها می‌آید!
این روزها در باشگاه پرسپولیس بیش از هر زمان دیگری صحبت از تغییر مدیرعامل به گوش می‌رسد. عملکرد رضا درویش در چند ماه اخیر با گاف‌های زیادی همراه بوده که آخرین آن جریمه اعضای تیمش با وجود مخالفت برخی اعضای هیات‌مدیره بوده است. اتفاقی که باعث شد شکاف عمیقی بین بازیکنان و مربیان تیم پرسپولیس با مدیریت این باشگاه ایجاد شده و بیانیه بی‌سابقه‌ای هم از سوی سرخپوشان علیه ضعف‌های مدیریتی درویش صادر شود. بیانیه‌ای که هیچ واکنشی از سوی او را به همراه نداشت اما در‌عوض یکی از مربیان تیم‌های پایه پرسپولیس به‌خاطر یک استوری انتقادی از درویش به‌خاطر ضعف در تیم بستن، توسط این مدیر از حضور در تمرینات تیمش منع و به کمیته انضباطی باشگاه احضار شد. در این مورد از وزارت ورزش هم پیگیر ماجرا شدیم و با خبر شدیم که وزیر ورزش هم اصلا از عملکرد درویش رضایت ندارد و به‌دنبال یک گزینه مناسب برای جانشینی او است؛ هر چند بدهی سنگینی که درویش در پرسپولیس بر جای گذاشته باعث شده هر مدیری حاضر به جانشینی او نباشد. این باشگاه در‌حال‌حاضر نزدیک به سه میلیون دلار بدهی بانکی دارد و درآمدزایی این فصلش از اسپانسر تقریبا یک‌سوم هزینه‌هایی است که این باشگاه در فصل‌جاری خواهد داشت. در چنین شرایطی هر مدیری جانشین درویش شود کار بسیار سختی پیش‌رو خواهد داشت.

یحیی تا پایان فصل استعفا نخواهد داد
در فصل‌جاری گل‌محمدی چند‌بار صحبت از جدایی از پرسپولیس کرد و حتی مدعی شد بعد از نوتیس‌هایی که داده قراردادی با این باشگاه ندارد اما با این حال در تمرینات تیمش حاضر شد ولی هرگز به محل این باشگاه با وجود دعوت مدیرعامل و هیات‌مدیره نرفت. اخیرا هم که درویش را آنفالو کرده که نشان دهد حتی نمی‌خواهد با او کوچک‌ترین ارتباطی داشته باشد. یحیی بعد از جریمه در‌نظر گرفته شده از سوی درویش برای تیمش نیز باز هم تهدید به کناره‌گیری کرد اما درنهایت تصمیمش را عملی نکرد. در این مورد با خبر شدیم مهم‌ترین دلیلی که باعث شده یحیی در پرسپولیس بماند، قرارداد مالی او با این باشگاه است. از قرار معلوم قرارداد سه‌ساله‌ای که یحیی در زمان مجید صدری با باشگاه پرسپولیس امضا کرد در فصل‌جاری بیشترین جهش را داشته و به حدود 24 میلیارد تومان رسیده است. تا اینجای فصل هم که فقط 20 درصد قراردادش را دریافت کرده و اگر استعفا دهد مابقی پول را نمی‌تواند از پرسپولیس دریافت کند. در همین راستا او فعلا تصمیم دارد تا پایان فصل در جمع سرخپوشان بماند. در این میان یکی دو تیم لیگ برتری هم دنبال استخدام او هستند که در زمان مناسب مفصل به شرح جزئیات آن خواهیم پرداخت.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار