• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۸-۲۷ - ۰۲:۵۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
اراده درویش برای ماندن در پرسپولیس؛

آتش‌بس بعد از هجمه هواداران

نکته قابل‌توجه اینکه بیانه‌ای که به اسم بازیکنان پرسپولیس در یکی از رسانه‌ها چهارشنبه شب منتشر شد تمام صحبت‌هایی بود که سرخپوشان صبح همین روز در جلسه بین خودشان مطرح کرده بودند و از یحیی گل‌محمدی نیز خواستند تا در یک مصاحبه طوفانی دیگر مقابل باشگاه موضع گرفته و از آنها نیز حمایت کند.

آتش‌بس بعد از هجمه هواداران

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس از ظهر روز پنجشنبه تمرینات خود را از سر گرفت تا اعتصاب آنها فقط یک روز دوام داشته باشد. البته شاگردان گل‌محمدی روز چهارشنبه هم قصد اعتصاب نداشتند و فقط خواستار این بودند که مدیریت باشگاه در محل تمرین حاضر شده و پاسخگوی خیلی از سوالات آنها باشد که درویش از این کار صرف‌نظر کرد و همین مساله کافی بود که تا بازیکنان در واکنش به این بی‌محلی مدیریت باشگاه بیانیه‌ای علیه او منتشر سازند. نکته قابل توجه اینکه در این بیانیه‌ای که در اختیار یکی از رسانه‌ها قرار گرفت نام هیچ یک از سرخپوشان نیامده بود و در واقع یک موضع کلی از سوی بازیکنان پرسپولیس علیه رضا درویش و حامیان او در هیات‌مدیره بود.

یحیی انتظار سرخپوشان را برآورده نکرد
نکته قابل‌توجه اینکه بیانه‌ای که به اسم بازیکنان پرسپولیس در یکی از رسانه‌ها چهارشنبه شب منتشر شد تمام صحبت‌هایی بود که سرخپوشان صبح همین روز در جلسه بین خودشان مطرح کرده بودند و از یحیی گل‌محمدی نیز خواستند تا در یک مصاحبه طوفانی دیگر مقابل باشگاه موضع گرفته و از آنها نیز حمایت کند. اما این بار یحیی وارد این بازی نشد و علی‌رغم اینکه خبرنگاران را به محل تمرین فراخوانده بود تا مصاحبه کند درنهایت از تصمیم خود منصرف شد. در واقع یحیی این احساس را کرد که اگر این بار بخواهد مستقیم مقابل باشگاه قرار بگیرد هم از سوی هواداران مقصر ضربه زدن به پرسپولیس شناخته خواهد شد یا اینکه حکم اخراجش از سوی باشگاه صادر خواهد شد. از این رو یحیی این بار سکوت را به هر اقدامی ترجیح داد و به شاگردانش گفت اگر به موضوعی اعتراض دارند یا خودشان با رسانه‌ها صحبت کنند یا به شکل دیگری به باشگاه انتقال دهند. در این بین هیچ یک از بازیکنان هم شهامت آن را نداشت که مستقیم به جریمه درنظرگرفته شده اعتراض و علیه درویش صحبت کند و به‌خاطر همین درنهایت تصمیم گرفته شد بیانیه‌ای کلی را علیه این مدیر صادر کنند.

درویش بیانیه را رسمی ندانست!
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس چهارشنبه‌شب تلفنی در جریان بیانیه منتشرشده منتسب به بازیکنان تیمش قرار گرفت اما بعد از صحبت‌های که با مشاورانش در باشگاه داشت تصمیم گرفت هیچ واکنشی از خود نشان ندهد. در حقیقت درویش این بیانیه را رسمی ندانست و به‌نوعی سعی کرد آن را نادیده بگیرد. در این بین برخی از سایت‌های خبری و پیج‌های هواداری شایعه استعفای درویش را مطرح کردند که او در واکنش به این شایعات مدعی شد تصمیم دارد با‌انگیزه‌تر از قبل به کارش ادامه دهد چه برسد به اینکه بخواهد در مقابل یک بیانیه از سمتش استعفا دهد. ناگفته نماند که مدیرعامل پرسپولیس در شرایط فعلی از سوی مدیران بالادست خود حمایت می‌شود.

واکنش خبیری به شایعات
در راستای شایعاتی که درمورد استعفای رضا درویش از مدیریت باشگاه پرسپولیس مطرح شد برخی سایت‌های خبری و پیج‌های هواداری از حسین خبیری به‌عنوان جانشین او نام بردند و حتی مدعی شدند که او مورد حمایت کادرفنی و بازیکنان است و به این خاطر هم حاضر نشده جریمه کسر 10 درصد قرارداد از سرخپوشان را که در هیات‌مدیره مصوب شد امضا کند. خبیری در واکنش به این شایعات در صفحه اینستاگرامی‌اش مدعی شد که هرگز دنبال مدیرعاملی پرسپولیس نبوده و شایعات مطرح شده را رد می‌کند. اگرچه خبیری این موضوع را رد کرد اما واقعیت امر این است که یکی دیگر از اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس بدش نمی‌آید به‌عنوان جانشین درویش انتخاب شود تا بار دیگر مدیرعامل باشگاهی شود که یحیی گل‌محمدی سرمربی آن است.

واکنش منفی هواداران به بیانیه بازیکنان
بیانیه منتشرشده که منتسب به بازیکنان پرسپولیس بود بعد از دقایقی کوتاه در فضای مجازی حسابی وایرال شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت با واکنش تند اکثر هواداران این تیم مواجه شد. در واقع هواداران بازیکنان تیم‌شان را برای به حاشیه بردن تیم در آستانه بازی حساسی که با النصر در پیش دارند متهم کردند. آنها اعتقاد داشتند تیم در چهار بازی نتیجه نگرفته و بازی حیثیتی را به سپاهان باخته و در چنین شرایطی یحیی و شاگردانش حق ندارند اعتصاب کرده و مشکلات بیشتری را برای پرسپولیس ایجاد کنند. در حقیقت این بیانیه اشاره‌شده بیشتر از اینکه مدیریت باشگاه پرسپولیس را زیر سوال ببرد به بازیکنان این تیم را زیر سوال برد که به جای مسائل فنی فقط به پاداش‌های خود فکر می‌کنند.

آتش‌بس موقت در پرسپولیس
بازیکنان پرسپولیس پیش از ظهر روز پنجشنبه در ورزشگاه شهید کاظمی حاضر شدند و قبل از هر اقدامی نشستی را بدون حضور اعضای کادرفنی و مدیر تیم برگزار کردند. در این جلسه سرخپوشان به این نتیجه رسیدند که بیانه منتشرشده از سوی آنها بازتاب خیلی منفی داشته است و اگر بخواهند به اعتصاب خود ادامه دهند آن وقت با واکنش‌های تندتری از سوی هواداران مواجه خواهند شد. از طرفی هم از باشگاه پرسپولیس هیچ مسئولی به خودش زحمت نداد که به محل تمرین رفته و آنها را به آرامش فرابخواند. در همین راستا شاگردان یحیی تصمیم به آتش‌بس گرفتند و با حضور در زمین تمرین برای بازی با النصر استارت زدند. یحیی و دستیارانش هم در روز پنجشنبه سعی کردند تمرین چندان پرفشاری را نداشته باشند اما روز گذشته شدت و فشار تمرین حسابی افزایش پیدا کرد.

نبیل ریسک نکرد، امیری فعلا قصد بازگشت ندارد
نبیل باهویی و گئورگی گولسیانی که بعد از بازی پرسپولیس با سپاهان راهی تعطیلات شده بودند از روز گذشته به تمرینات این تیم برگشتند. در این میان گولسیانی همراه با تیم تمرین کرد اما نبیل بعد از صحبت با کادر پزشکی و انجام برخی تست‌ها متوجه شد که هنوز در همسترینگش درد جزئی دارد و به این خاطر نرم‌دوی کرد. به غیر بازیکنان ملی‌پوش وحید امیری هم غایب تمرین بود. او زمانی به تمرینات سرخپوشان باز خواهد گشت که کاملا بهبود پیدا کرده باشد و جالب اینکه برای فیزیوتراپی هم به محل دیگری غیر از کلینیک باشگاه پرسپولیس خواهد رفت تا مجبور نباشد زیر نظر کادر پزشکی این تیم دوره درمانی‌اش را سپری کند!

برنامه سفر سرخپوشان به عربستان
پرسپولیس تمرینات خود را تا پایان این هفته ادامه خواهد داد و روز جمعه پیش‌رو نیز با پرواز چارتر راهی عربستان خواهد شد. به خواسته یحیی، سرخپوشان سه جلسه تمرین در ریاض خواهند داشت و روز ششم آذرماه نیز به مصاف النصر خواهند رفت. در این میان ملی‌پوشان این تیم هم بعد از بازی با ازبکستان یک روز استراحت کرده و بعد به جمع بازیکنان ملحق خواهند شد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار